Alla inlägg den 9 november 2010

Av Lisa-Marie - 9 november 2010 08:45

Upp rätt tidigt för att äta frukost och sen åka till Centrala Mumbai. Vi tog tåget vilket helt klart var en upplevelse. Alla tittar på en som att man vore en riktig superstar. Vi promenerade runt väldigt länge och hade en supertrevlig dag. Vi gick till något som kallas Gate of India. Där var det MASSOR av indiska turister. De tog så mycket foton på oss. Både i smyg och så fick vi poserade tillsammans med indiska kvinnor som ville bli fotade med oss. Det var verkligen jättehäfigt! Vi är kära i Mumbai men det är så hemskt att se alla tiggande barn, hemlösa och bor i slummen. Det är fantastiskt på många sett och hemskt på lika många sett. Det är verkligen en upplevelse att vara här. Känslan är obeskrivlig, jag hade aldrig kunnat förvänta mig detta. Folk som sover mitt i gatan. Djuren sover mitt där man går, bilar tutar konstant och ljudnivån är extremt hög. Helt otroligt.. På kvällen hade vi lite fest hemma hos Joanne, en slags fest för det blivande brudparet. Mycket trevligt men rätt sent. Vi var riktigt trötta på kvällen :)

Presentation


Jag heter Lisa-Marie och bloggar om min kamp mot min vikt. Jag går på ett ställe som heter Itrim. Gå gärna in på www.itrim.se och läs mer för info. Jag skriver 3-4 ggr om dagen varför det alltid står Morgon, lunch etc.. Det är när jag skrev texten.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards