Alla inlägg under november 2010

Av Lisa-Marie - 30 november 2010 12:57

Idag är det jobb som gäller, ser verkligen fram emot det! Ska bli underbart att får träffa lite människor :) Hoppas att min stegräknare är där!


Har suttit hela dagen och filat på brevet till Turkish Airlines med våra krav om kompensation för det uteblivna bagaget och för resan och förseningar, vi hoppas på att få in lite pengar i alla fall eftersom att vårt bagage var så pass försenat som det var. Det är riktigt jobbigt att kolla lag och regler för att jämföra och sen sammanföra ett bra brev.


Jobbade ett riktigt pass på itrim, det var jätteskoj då det var många som kom in och jag hade ett riktigt trevligt pass. Vår nya hälsorådgivare Kajsa jobbade med oss. Som sagt, jätteskoj!


Här finns bilder från vår Indienresa

Album 1 (facebook)

Album 2 (facebook)

Album 3 (facebook)

Album 4 (facebook)

Av Lisa-Marie - 29 november 2010 14:56

Jaha, ännu en dag. Men idag har jag inget planerat så jag ska försöka studera lite. Vet inte riktigt hur det går med det haha.. Har blivit så himla mycket att jag inte hunnit med någonting alls känns det som..


Längtar efter min stegräknare.. Jag glömde den i fredags i Enskede. Känns så tomt utan den, så fort den är tillbaka så ska jag börja skriva steg och träning på bloggen igen :)


Känns bra att vara på banan igen, äter bra och rör på mig. Gick en lång promenad i snömörkret med vovven.. Det är så vackert med snön!

Av Lisa-Marie - 29 november 2010 14:53

VARNING FÖR BILDER PÅ BULLAR NEDAN :)


Ny dag idag! :) Uppe sent igår så det blev lite extra sömn på morgonen. Helt otroligt vad mycket snö det är nu. Och det fortsätter att snöa! Vi var verkligen tvungna att skotta och skotta för att få ut bilen. Sen körde jag och mötte syrran och vi åkte hem till mamma för att få äran att skotta hela hennes uppfart haha.. :) Sen skottade vi lite på grannens uppfart då de är lite äldre och vi gissade på att de inte kommer att orka det själva. Hoppas att de blev glada :) Sen så gick vi in och började bullbak. Årets julbak med lussebullar och så blev det kokostoppar. Otroligt fint måste jag säga :) Det är så mysigt att träffas och baka och elda. Känns så juligt :)


             

Av Lisa-Marie - 29 november 2010 13:52

Idag har vi thanksiving dinner här hos oss. Några vänner kommer över och vi ska göra en stooooor middag. Blir svårt att hålla min handfast idag haha.. Vi får se hur går :)


Det var en dag fylld med städa och städa till vi började laga mat. Det gjorde vi i ungefär 8 timmar :) Underbart rolig dag måste jag säga!


Våra vänner kom och vi hade en underbar middag! Jag vart så glad över att de verkade gilla vår mat. Kalkonen var ljuvligt god! Det var en chock hur gott allt var, man är ju inte riktigt van med alla smaker som dagens middag gav men det var otroligt gott och vi var otroligt mätta och belåtna efteråt. Sen dansade vi och sjöng karaoke hela kvällen för att göra av med lite av den energi vi intog vid måltiden. Så gott det gick i alla fall med tanke på knä och höften som också strular :)


Sen kväll blev det men det är något vi absolut kommer införa som tradition i vårt hus. Underbart! Nästa år ska jag bjuda in familjen också :)

             

Av Lisa-Marie - 26 november 2010 21:30

Hej hopp! Idag har vi tränat cirkelträning och gått igenom massor på träningsmaskinerna, mycket nyttigt och roligt! Vi hade verkligen superskoj då vi fick hitta på olika steg till step-up lådorna samt konditionsplattorna. Fantastiskt roligt! Det här måste jag göra som inspirationspass någon gång!


DOCK så gick mitt knä och blev dåligt igen.. Jättejobbigt! Jag fick avbryta tidigt och åkte till Haninge Närakut. De kände och klämde och sa att det antagligen var samma skada som tidigare i somras. Jättekul! Så jag bör gå tillbaka till sjukgymnasten och min husläkare igen.. Hurra! Haha.. Så går det :) Men men..


Kvällen avslutades med att tjejen som jag omplacerade en av mina älskade katter till i våras ringde och sa att han var sjuk så jag fick prata med veterinären och vi tre tillsammans bestämde oss för att han skulle få somna in så nu har det grinats ordentligt... Usch vad jobbigt.. Jag köpte vår Ghibli för 2 år sedan och i våras kom han i bråk med en av mina honor så han var tvungen att flytta vilket var otroligt hemsk då han var vår storfavorit.. Vilken katt.. Det gör så ont i hjärtat när jag tänker på att han fått somna in.. Vilken tragedi..


Kram på er alla...


Till minne av min älskade Ghibli

         

Av Lisa-Marie - 26 november 2010 21:26

Ny vecka, ingen större skillnad på vikten. Det har blivit lite väl mycket pasta de senaste dagarna i och med kursen när vi äter lunch. Men det går neråt i alla fall :)


Idag så hade vi HLR (Hjärt Lung Räddning) vilket  var otroligt informativt och BRA! Jag hade en otroligt rolig dag och det gick super! Sen bar det av hem, eller inte hem utan till haninge centrum för lite shopping. Mycket trevligt faktiskt. Cubus hade rea så det blev ny halsduk och mössa samt en mysdress och mysstrumpor och en ny kofta :) Hurra! Sen hade de rea på en Pumaryggsäck på Stadium så den nappade jag också :)


Efter detta så gick jag till Itrim Haninge för att jobba kvällspass :) Jätteskoj! Jag är så otroligt glad att jag fick jobb där :) SÅ roligt!

Av Lisa-Marie - 26 november 2010 21:22

Jaha, idag vaknade jag och så blev det fel med hundvakten etc så jag fick stanna hemma med min lilla älskling. Jag får ta igen denna kursdagen på nästa kurs förhoppningsvis! Så jag stannade hemma och gjorde lite saker som jag inte hunnit tidigare. Det är mycket nu som ligger och skvalpar i och med Indien och sen mitt nya jobb som jag verkligen älskar! Får jag önska så vore det att jag kunde jobba heltid och lägga allt annat åt sidan. Ska kolla om man kanske kan jobba extra på något annat center så att jag kommer upp i lite fler timmar. Kan ju höra av mig till Farsta och Enskede etc. De är ju fortfarande i närheten och så.


När jag var ute i skogen med hunden så gick jag givetvis och ramlade så höften känns inte sådär jättefantastisk. Den gör ont och jag har svårt att ställa mig upp när jag suttit ett tag.


Jaja, nu blir det lugn :) Ha det gott alla glada!

Av Lisa-Marie - 23 november 2010 19:15

Andra dagen är gjord. Oj oj vad mycket info, det är otroligt roligt att gå på kurs men det är också snurrigt :) Underbara människor och det känns verkligen som att det är rätt företag för mig. Åkte sen hem till våra vänner som vi åkte till Indien med för att skriva brevet om vad vi vill ha tillbaka från de. Kul blir det inte alls... Vill inte ha massa problem med de men det lär det absolut bli.. :)

Presentation


Jag heter Lisa-Marie och bloggar om min kamp mot min vikt. Jag går på ett ställe som heter Itrim. Gå gärna in på www.itrim.se och läs mer för info. Jag skriver 3-4 ggr om dagen varför det alltid står Morgon, lunch etc.. Det är när jag skrev texten.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards