Alla inlägg under november 2010

Av Lisa-Marie - 22 november 2010 21:25

Nu är jag här! Jag började min dag med att åka och lämna vovven i Älvsjö och sen till stan där jag skulle på grundutbildning inom Itrim. Vi fick lära oss en massa matnyttigt och vi har träffat OTROLIGT trevliga och engagerade människor och jag känner mig såååå glad att jag hamnat på detta företaget. Mycket nöjd! :)

När kursdagen var klar så åkte jag till Itrim haninge och jobbade. Vi hade inspirationspass som Katarina höll i och jag var med och kämpade! Otroligt roligt och annorlunda att träna i grupp, fantastiskt! Jag rekommenderar verkligen ALLA att gå på dessa passen. Det blir jättekul när man tränar tillsammans och peppar varandra! Efter det så städade vi och sen gick jag hem. Så nu ligger jag och är helt slut och vilar.. :)

Av Lisa-Marie - 21 november 2010 09:00

Nu fick jag sova lite normalt inatt så nu känner jag mig mer som en människa igen, jag hade dock lite träningsvärk när jag vaknade, kändes rätt bra faktiskt! :)

Nu sitter jag och fixar med bilderna från resan och sen är det jobb igen! Ser riktigt fram emot mina arbetspass. Dock är det lite ensamt när man sitter helger men man har ju i alla fall alla trevliga kunder som kommer och är trevliga! :)

Av Lisa-Marie - 20 november 2010 10:55

Denna natten har varit väldigt lustig.. Jag la mig och vilade vid 20.30 igår och somnade och vaknade vid 6.00 imorse. Jag som aldrig sover så länge men min kropp behöver väl det. Måste komma igång nu igen för idag är det jobb :) Jätteskoj! Och sen ska jag träna efter jobbet har jag tänkt! Det otroligt positiva med detta är att jag har hela salen för mig själv, jag bestämmer min egen musik och volym :) Vilken lyx! Idag sätter jag dessutom igång med min viktresa igen, nu är det bara att fortsätta kämpa! :) Ner till 68kg ska jag först och jag tror nästan att jag vill ner några kilon till efter det. Men vi får se. Nu har jag gått upp och ner mellan 71-74 kg sen mina 12 veckors snabbt så det är dags att ta sig i kragen och gå ner till målvikten nu så att resten av mitt liv kan sätta igång.

Skoj dag på jobbet och sen ett hårt träningspass efter det :) Kändes härligt men det kändes verkligen att jag inte tränat på länge, måste skärpa mig nu även om jag har supermycket att göra. Kämpa kämpa!

Av Lisa-Marie - 20 november 2010 10:47

En sista dag av synd :) Sitter med en soppa i handen och myser av värmen. Jag fryser verkligen och är så trött, jetlag antar jag. Är otroligt seg i kroppen och sitter mest och fixar med alla foton från resan. Tyvärr så är bröllopsfotona riktigt dåliga. Kvalitén blev jättedålig och jag är så ledsen. Bilderna från resten av semestern är jättebra men bröllopet. Det känns verkligen jättetråkigt måste jag säga. Min present till brudparet var dessutom en fotobok fylld med alla bilder jag tog och det blir inte så lätt nu. Men jag jobbar på det.

Imorse var jag utanför itrim kl. 6.30 för att gå igenom öppningsrutinen eftersom att jag inte gjort det tidigare och jag jobbar ensam hela helgen för första gången. Så vill ni hoppa in och säga hej så kom till itrim Haninge i helgen och träna :) Kämpa kämpa :)

Av Lisa-Marie - 18 november 2010 09:41

MORGON:

Hej hej! Nu är jag tillbaka från Indien, vilken resa! Helt otroligt vilka intryck och vilka saker jag varit med om. Jag håller på att skriva ner allt, jag har skrivit en massa under resan men jag har inte fått tag på internet sen jag åkte hemifrån. Jag kommer att skriva lite mer sen. Jag har gått upp lite precis som förväntat men jag är chockad att det inte var mer, jag är jättenöjd med detta. Jag har ätit massor med gått och jag har gått MASSOR med steg så jag känner mig mer än nöjd. Det var värt det :) Skriver mer sen, fortsätter fylla i min dagbok tillbaka i tiden.

KVÄLL:
Mycket trött är min stackars kropp och själ :) Hade helt klart behövt en till semester för att komma tillbaka från semestern! Nu är det uppackning av väskor, fix av lägenheten och massor med gos av våra älskade djur som gäller :)

Av Lisa-Marie - 17 november 2010 09:30

Efter filmen som vi kikade på så var klockan runt 2.00 och så åkte vi till flygplatsen. Som vanligt var flyget försenat men vi kom iväg ok och sen somnade vi rätt fort på flygplanet. Jag vaknade om och om igen eftersom att min stackars svanskota fortfarande gör ont (som den gjort hela sommaren) så jag hade riktiga smärtor. Jag lyckades i alla fall sova lite och sen tittade jag på Casablanca under flygturen. Vi hade alla egna tv-skärmar som man kunde välja om man ville kolla på olika filmer eller spela etc, riktigt häftigt! Så vi var nöjda. Sen fick vi frukost och efter det landade vi i Istanbul. Sen var det 4,5 timmars väntan på nästa flyg. Det gick i alla fall någorlunda i tid och sen var det en helt ok resa till Stockholm. Vi såg på film och läste hela vägen. När vi landade i Stockholm hade givetvis vår resväska gått sönder när vi hämtade den :) Underbart! Så vi fick anmäla det innan vi gick ut för att möta min mamma. Härligt att jag har en sån fantastisk mamma som hämtar en och har vinterjackor i armarna när man landar :) Sen åkte vi hem till mamma och hämtade katterna och sen till pappa och hämtade vovven. Men vi åkte hem väldigt fort och låg och vilade en bra stund och sen somnade vi ganska fort. Indien är ju 4,5 timmar framför oss plus att man sovit rätt dåligt det senaste dygnet så det var en skön sömn :)

Av Lisa-Marie - 16 november 2010 09:30

Sista dagen, jag kan knappt fatta att vi ska åka hem inatt.. :( Kl. 05.35 går flyget härifrån, jag vill verkligen inte åka hem. Känns riktigt trist när man haft så roligt i gruppen och vi har haft en otrolig resa och jag är så glad att jag fått vara med på detta.. :) Så nu så är det sista dagen shopping och fix innan vi åker. Jag har gjort i ordning allt möjligt men rummet ser fortfarande ut som sjutton! Haha.. Det är så mycket som är överallt. Vi startade dock dagen med att åka till Joanne eftersom att vår väska ÄNTLIGEN kommit fram. Jag och Manu (en annan tjej som inte heller fått sin väska) tog en rikshaw (tuk-tuk) till Joanne och hämtade vårt bagage. Så jag får ha min väska i ungefär 3 sekunder innan vi åker hem. Sen när vi kommit tillbaka så gick vi till Santa Cruz market och tittade runt där, hittade lite söta saker som vi gillade och promenerade MASSOR! Kändes lite tråkigt att det var vår sista dag och det märktes på folk. När vi kom tillbaka så packade vi allt och gjorde i ordning allt och sen åkte alla taxi till Joanne med vår packning. Sen umgicks vi ett tag och sen fick vi tjejer (jag, Yaminna och Manu) till en lädermarknad där det fanns hur mycket butiker med läderjackor, väskor och plånböcker överallt. Vi hade det jättetrevligt men när mörkret föll på blev det lite obehagligt då vi gärna drar till oss blickar men denna gången så kändes det inte riktigt ok. En man gick förbi mig och tog mig på tutten och sen gick han bara vidare, blev riktigt chockad då det var så knäppt haha.. :) Sen åkte vi hem till Joanne och åt lite middag och pratade. Vi satte på en film runt 00.00 då ingen planerat att sova och så kikade vi på filmen. De flesta somnade ändå men vi var några tappra som lyckades hålla ögonen öppna i alla fall :)

Av Lisa-Marie - 15 november 2010 09:30

Måndagen är här, kan inte förstå att vi varit här i över en vecka, och snart måste vi åka hem.. Jag vill inte.. Hela gänget åt frukost och sen så promenerade vi till SantaCruz market och gick runt tillsammans. Mycket mysigt men SÅÅÅÅ varmt. Riktigt varm dag måste jag säga!! Men vi hade otroligt trevligt och sen gick vi hem och bytte om och efter det åkte vi till Bandra och mötte Pablo och Joanne och så åt vi lunch allihopa. Många sa hej då nu eftersom att vissa skulle åka till Goa nu och några imorgon och sen Pablo och Joanne på torsdag. Ångrar såååå att inte vi också bokade in det. Det hade varit så otroligt häftigt!! Men vi hade en jättetrevlig lunch och sen gick vi runt och kollade på Lincoln Road där det finns massor med shopping, jag köpte två nya klänningar till mig :) Jätteglad och nöjd är jag!!! :) Sen började det regna och vi sprang runt i lite silverbutiker och sprang runt. Vi fick inte tag i någon rikshaw eller taxi och eftersom att vi var dygnsura så gick vi och tog en kaffe istället. Sen åkte vi till slut hem och fick på oss torra kläder istället. Sen så gjorde Oliver en fruktsallad som vi åt till middag :) Underbart!

Jag heter Lisa-Marie och bloggar om min kamp mot min vikt. Jag går på ett ställe som heter Itrim. Gå gärna in på www.itrim.se och läs mer för info. Jag skriver 3-4 ggr om dagen varför det alltid står Morgon, lunch etc.. Det är när jag skrev texten.