Alla inlägg under november 2010

Av Lisa-Marie - 6 november 2010 07:03

Nu är vi vakna! Nu börjar äventyret! Jag kommer som sagt försöka blogga så mycket jag kan men det inte hur det kommer att fungera!

Nu drar jag till Indien med hes stämma, halsont och tokförkyld! Men dit ska jag!!! :)


Vilken dag! Ni förstår inte vad vi gått igenom! Vi träffades på Arlanda runt 10.00 på morgonen. Ingen försening stod på tavlan så vi var glada och fantastiskt förväntansfulla! Vi går och checkar in och får där reda på att det är en timmes försening (13.30 istället för 12.30) men att det inte stod på tavlan. Runt 11.30 så skrivs det in på tavlan. Vi sätter och dricker lite kaffe. Jag kände absolut ingen smak och kände att det var lite trist att förkylningen gjorde att jag inte kunde känna varken lukt eller smak. Vi är alltså massor av människor som ska till detta bröllop och vi skulle möta några som åkte från Tyskland när vi mellanlandade i Istanbul. Vi pratade med en av tjejerna där och i Tyskland sa de att ingen av planen gick. Istanbul hade tokdåligt väder och det skulle bli jätteproblem där. Vi frågade då Turkish Airlines flera gånger om detta i Sverige och ingen hade hört någonting om detta. Ca 13.00 kom information (eftersom att vi gick igenom hela Arlanda för att informera och klaga över den dåliga informationen) om att vi inte skulle hinna till det flyget vi skulle med från Istanbul till Mumbai eftersom att vårt flyg var försenat från Stockholm. Det stod fortfarande 13.30 avgång på tavlan men när klockan var 13.30 hade vi inte ens gått på planet. Vi kom i alla fall på och sen i Istanbul fick vi reda på att vi skulle till New Delhi istället för Mumbai och där ta ett litet flyg till Mumbai. De garanterade oss att vi skulle vara framme i Mumbai vid 10.00 på morgonen istället för vid 05.00 som var bestämt tidigare. Vi springer runt som höns i Istanbul och kommer till slut till rätt gate och får vänta hur länge som helst. Massor med förseningar och ingen information. Till slut kommer vi på planet och jag informerar (som jag alltid gör) om att jag är parfymallergiker. De säger då att enligt deras policy så ber de inte folk om att inte spraya parfym i planet om man inte har läkarintyg. Detta har jag aldrig varit med om och frågade då om de kunde göra ett undantag etc. Nej, det kunde de inte. Hon skulle kolla med sin chef och bad oss gå till våra platser så länge. Sen efter 10 minuter kommer 3 flygvärdinnor och en man och förklarar att de inte tänker göra så. Då frågar jag om jag får problem om det är möjligt att flytta mig någon annanstans ifall det behövs. Inga problem. Efter 15 minuter kommer en ny man och säger att han ska ta mig av planet. Turkish Airlines vill inte att jag ska flyga med de eftersom att det är för stor risk att jag åker med ??????? Så han skulle ta mig av planet!! Jag fick verkligen panik och magen vände sig ut och in. Turkiet? Jag, ensam? Hell no! Så jag klagade och fick visa mina astmamediciner och verkligen förklara att han inte kan ta mig av planet. Får inga ”vanliga” astmatiker flyga med dem heller? Flygrädda? Var går gränsen? Sen gick han iväg och efter 15 minuter igen så kom han med ett papper där det står att de inte behöver hjälpa mig om jag får ett anfall. Att de inte står ansvariga för någonting.. Jag skrev givetvis på men oj vad dåligt jag mådde. Jag satt och snyftade ett bra tag och kände mig verkligen krängt av detta bolag. Till slut efter ungefär 1,5 timmes sittande och väntande och såklart ingen information så lyfte planet. När vi väl kom till New Delhi så cirkulerade vi runt i ännu en timme utan förklaring. Sen landade vi äntligen och en man stod där och tog hand om oss. Vi skulle nu gå och checka ut våra väskor och checka in de med det bolag vi nu skulle åka. MEN vi fick nu veta att vi var tvungna att fylla i en massa papper för att göra detta. När vi äntligen var klara med detta så gick vi till utlämning av bagage. Tror ni de kom? NEJ! Inga bagage. Till ett annat ställe nu för att fylla i nya papper om att bagaget var borta. Detta tog ungefär 2 timmar. Och vi fick inte skriva att bagaget var värt mer än 8000 rupees (Ungefär 900kr) för då skulle inte de kunna skriva under åt oss när de väl var funna.

Av Lisa-Marie - 5 november 2010 08:16

MORGON:
Förskylningen är ett faktum, halsen är toksvullen, ont i huvudet och näsan krånglar. Vi hade fönstret väldigt öppet inatt dock så vi hade kall och frisk luft här inne. Nu ska jag gå och gurgla sprit :) Och då menar jag verkligen gurgla. Det tar bort bakterier etc så jag kör på det. Vi använde annars Listerine till detta men det har vi inte hemma så jag får improvisera med samma som min pappa gav mig som liten haha.. :) Ingefärstet står och jobbar och jag ska lägga mig ner och försöka vila. Sen blir det packning för hela slanten... Planering kommer in där någonstans också..


LUNCH:

Jag fortsätter att pimpla ingefärste. Har gjort buljongsoppa som jag ätit till lunch.. Försöker helt enkelt överleva, jag måste nog kolla vår hemförsäkring om den täcker något om jag ställer in min resa... Gud vad jobbigt det känns att ens tänka tanken men om jag blir sämre i denna farten så ligger jag i koma.. Detta får inte hända?? Jag har inte haft så mycket som en miniförkylning sen jag började på itrim och NU av alla dagar.. Jaja, jag försöker hålla hoppet uppe och kämpa mig igenom detta..


EFTERMIDDAG/KVÄLL:
Nu är det dags. Imorgon smäller det. Vi ska till Indien.. Helt sjukt! Jag hoppas verkligen att jag inte blir sämre. Vi har nu kört runt alla djur och alla vakter är klara :) Vi håller på att packa det sista och har varit på middag hos min mamma. Jättetrevligt och hela släkten var nästan där :)

Jag kommer givetvis att försöka skriva varje dag men det kan ju bli lite förskjutning beroende på var vi är och hur bra kontakt vi har med omvärlden. Nu ska jag packa klart, känner mig lite stressad!


KRAM PÅ ER! :)

Av Lisa-Marie - 4 november 2010 09:28

MORGON:
God morgon! Jag är ju ändå väldigt nöjd, jag trodde att jag gått upp denna veckan men det står still :) Och det är jag ju helt klart nöjd med!

DOCK så har min hals börjat retas lite och näsan känns lite konstig.. Det får inte vara sant.. Det får inte vara så att jag blir sjuk precis när vi ska till Indien.. Det är ju säkert så att all stress jag bär på nu och även det faktum att jag börjat jobba (=mer bakterier, kunder, arbetskamrater), när man sitter hemma så träffar man ju inte så många så det är säkert en chock att gå från att jobba hemma till att ställa sig i en reception. Jaja, rotade fram en topphälsa tidning där de skrev om förskylning och superdunderkurer.. Så nu sitter jag här med en kopp kokad ingefära/citron/honung.. Vi får se om jag överelever den :)


LUNCH/EFTERMIDDAG/MIDDAG:
Tung men rolig dag.. Efter mycket ingefärste och Echinagard hela dagen så är jag sämre än någonsin.. :( Näsan är täppt, kroppen är avdomnad och öm samt jag har ont i huvudet. Helt otroligt! Jag ska gå och lägga mig tidigt och försöka sova bort det.. MÅSTE blir bättre tills på lördag...


Håll tummarna för mig kära läsare!

Av Lisa-Marie - 3 november 2010 10:08

MORGON:

God morgon alla glada! :) Har varit ute i regnet med vovven och ätit chokladbar till frukost. Trist väder, men igår kväll så var det 45 minuters promenad i spöregn. Nu strulade CSN igen, inget allvarligt men det känns liksom aldrig som att jag blir av de... Kan de bara sluta? Jaja, idag ska jag jobba. Ska bli jätteroligt!


LUNCH:
Jaha, fullt ös igen då :) Nu har en massa saker återigen laddats upp på listan av saker som måste göras innan jag åker. Men det är bara att beta av och hoppas att det löser sig :) Kämpa kämpa, nu snart ska jag till jobbet, bara äta lite mat först och göra ett samtal först. Håller på att göra scheman över djuren så "extrapersonalen" (hund och kattvakterna) vet vad som ska göras och mat etc :)


EFTERMIDDAG/KVÄLL:
Hemma från jobbet :) Hade ju vår gruppträff också. Jag hade gått upp lite men det var vatten och fettfri massa (mest muskler alltså). Kändes inte helt fy skam måste jag säga! :) Nu ska jag jobba imorgon också. Fick hoppa in extra, känns jättebra! :) Dock har jag lite problem då en klubb håller på att ändra en av mina designer som jag gjort och de har tagit bort mitt namn.. Illa.. Det får man inte göra, upphovsrätten.. Men jag orkar inte tjafsa.. Vill inte ha mer stress nu.. Tillräckligt som det är!


Steg: 12331

Gym: 0 minuter

Zumba: 50 minuter

Promenad: 45 minuter

Av Lisa-Marie - 2 november 2010 09:55

MORGON:

NU har jag dragit mig upp ur sängen, varit ute med hunden, druckit mitt kaffe och ska studera lite. Känner mig lite seg i kroppen.. Ska försöka gå och träna idag. Måste sätta igång nu igen! :) Känner att viktminskningen går rätt dåligt just nu. Har ätit lite dumt i helgen och idag har vi firardag så det lär bli lite dumt idag också. Men, jag har sagt att när vi kommer hem från semestern så kommer jag att köra benhårt på varierat och träna som jag ska etc.


LUNCH:
Nu så, jobbat som sjutton hela morgonen med webbsidorna.. *puh* Nu sitter jag och kikar på uppdateringar vi skulle kunna göra på itrims hemsida (Haningedelen alltså). Man är ju arbetsskadad så jag hoppas att vi kan justera lite i texter och bilder. Imorgon så är första personalmötet. Spännande! Jag ser fram emot det. Och sen är det gruppträff på kvällen, som sagt så tror jag tyvärr vikten inte blir så spännande men det får vara :) Jag äter inte onyttigt i alla fall även om vissa saker faller lite utanför ramarna. Jag har nog svårast att få in träningen just nu när det är så mycket att göra. Efter Indien blir det mycket lugnare så jag tar det med ro och sätter igång efter Indien. Och då ska jag sjutton nå min målvikt så man känner att man är klar någon gång :)


EFTERMIDDAG:
Äntligen! Jag har nu löst allt med CSN! Vilken befrielse, det känns underbart att äntligen slippa de. Ojojoj... Tack till den mannen som faktiskt lyssnade och hjälpte mig utan att skicka vidare och komma med bortförklaringar.. :) Tack och tack igen :) Jaja, nu måste jag gå ut och gå! Heja heja!


MIDDAG:
Har ätit kycklingsallad, usch.. Jag är redan hungrig.. Jag tror lite att det är det som gör det lite svårt för mig med detta.. Jag blir så hungrig.. MAAAT skriker magen :) Ser så fram emot att få gå till jobbet imorgon, jag gillar det verkligen! :)


Steg: 10331

Gym: 0 minuter

Zumba: 0 minuter

Promenad: 45 minuter

Av Lisa-Marie - 1 november 2010 09:20

MORGON:
Jaha, så var det en ny dag :) Mår mycket bättre men jag känner mig inte på topp kan jag inte säga. Dagen efter sådär.. För er som har riktiga migränanfall vet vad jag menar.. Man känner sig nästan bakis efter ett sånt. Kroppen tar så mycket stryk.. :( Men jag ser fram emot att jobba idag, ska bli jätteroligt! Dock så är det ju lite jobbigt då jag var tvungen att sjukskriva mig andra dagen jag ska jobba. Det tar verkligen hårt måste jag säga.. Usch..


LUNCH:
Nu har jag ätit lite lunch, magen är lite upprörd på mig. Har nu fixat hundvakt (skulle egentligen gjort igår men som sagt, jag kom inte upp ur sängen) till vovven då jag jobbar hela eftermiddagen/kvällen och Oliver ska till skolan i några timmar. Men det löste sig. Nu är allt nästan klart med CSN förresten, jag hoppas att allt är helt klart innan vi åker till Indien. Nu ska jag fixa till mig lite och sen åka till nya jobbet och skämmas över gårdagen. Sjuk på andra dagen..


EFTERMIDDAG/MIDDAG:

Nu så har jag avslutat en fantastiskt roligt dag! Fullt ös medvetslös! Jag fick ta en pulsintroduktion till en person och det kändes jätteroligt! Åh vad nöjd jag är med mitt nya jobb! Underbara arbetskompisar och trevliga kunder! Jag trivs som en fisk i vattnet :)


Stor kram till er alla!


Steg: 7633

Gym: 0 minuter

Zumba: 0 minuter

Promenad: 30 minuter

Presentation


Jag heter Lisa-Marie och bloggar om min kamp mot min vikt. Jag går på ett ställe som heter Itrim. Gå gärna in på www.itrim.se och läs mer för info. Jag skriver 3-4 ggr om dagen varför det alltid står Morgon, lunch etc.. Det är när jag skrev texten.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards