Alla inlägg den 24 juni 2010

Av Lisa-Marie - 24 juni 2010 10:03

MORGON:

Jaha, nu är jag vaken och det första jag gör är att gå ut med lillvovven. Sen är blir det otroligt spännande när jag värmer upp morgongröten som jag ska äta. Hur kommer den att smaka, kommer jag kunna äta detta i 3 veckor på morgonen? Med gröten ska man tillsätta 1dl minimjölk men jag tillsatte hälften av det och hällde resten i morgonkaffet.

Jag tog en tugga och insåg att det var.. hemskt.. Värre än jag någonsin kunnat tro.. Min pappa sa att den var ok men detta var horribelt.. Jag har köpt en förpackning med 12 st påsar i och jag ska banne mig tvinga i mig de men sen får det bli något annat till frukost... Brrrr....Jag ser fram emot resten av dagen, ska ta en purjolök och potatissoppa har jag tänkt mig. Sen vid 13.30 är det dags för Hälsoanalys! Det ska bli roligt, det känns lite som startskottet för alltihopa!

 


LUNCH:

Så nu är lunchen här och jag har promenixat lite snabbt med vovven igen.
Denna gången låg valet på en purjolök och potatissoppa. Hemskt igen.. Inte lika hemskt som frukosten men var jag nära att få upp allt igen.. Jag undrar om det är för att jag är känslig för smaken/lukten som matersättningar ger. När jag var yngre så åt jag vanilj nutrilett i en vecka (inte hela tiden men två mål om dagen ersatte jag) och det var det vedervärdigaste jag har gjort. Jag ber verkligen om att de andra smakerna ska vara ok.. Jag vill inte behöva hålla för näsan för att minimera smaken varje gång. Trist blir det då!

Men det blir nog bra!

 



EFTERMIDDAG:

Nu har jag varit på Hälsoanalys. Det gick bra och det var en trevlig kille som höll min analys. Han kommer dessvärre att sluta så jag kommer inte att samma människa till nästa hälsoanalys.

Jag har 42,1% fett på min kropp.. Usch... :)Vi satte en massa mål på olika saker. Jag ska träna 3 dagar i veckan på deras gym. Gå ca 9000 steg om dagen etc. Mitt mål efter 12 veckor är att ha gått ner 20kg. Det känns helt overkligt att det ska kunna gå men jag vet att pappa lyckades, kan han så kan jag! Så efter 30 minuters gymande så promenerade jag hem. Tog ca 55 min. Känner mig duktig nu!

Till mellanmål åt jag en shake med smak av skogsbär. Den var ok. Det går att hälla i sig i alla fall :)

 


KVÄLL:

Sista uppdateringen för kvällen. Jag åt choklad shake till middag, kunde inte med att äta en varm soppa nu då jag har ont i huvudet och känner mig lite illamående av smaken från imorse. Chokladshaken var helt ok. Vill verkligen inte äta gröt till frukost imorgon igen. Jag tror att chokladshake och skogsbärsshake kommer att vara det jag dricker mest av dessa 3 veckor. Ser verkligen fram emot nästa fas när jag får äta så mycket mer av deras produkter.

 


Känner mig fortfarande peppad och glad men har ont i huvudet som attan, är riktigt trött också så det ska bli härligt att gå och lägga sig sen!


Idag har jag kämpat hårt! Första dagen!


INFO

Vikt: 93,6kg

Arm: 34 cm

Bröst: 114 cm

Bröstkorg: 95 cm

Mage: 112 cm

Höft: 108 cm

Lår: 70 cm

Knä: 42 cm


INFO OM DAGEN

Steg: 11435

Gym: 30 minuter

Promenad: 50 minuter


FÖRE BILDER:

   

112cm
Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag heter Lisa-Marie och bloggar om min kamp mot min vikt. Jag går på ett ställe som heter Itrim. Gå gärna in på www.itrim.se och läs mer för info. Jag skriver 3-4 ggr om dagen varför det alltid står Morgon, lunch etc.. Det är när jag skrev texten.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<<
Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards