Alla inlägg den 29 juni 2010

Av Lisa-Marie - 29 juni 2010 10:04

MORGON:

Dag 6 är här och jag lever fortfarande :) Gick upp kl. 9.00 imorse (sent jag vet) och gick för att dricka lite vatten och så funkar inte vattnet, hur grinig blir man inte då.. För att kunna dricka min morgonshake (skogsbär) så var jag tvungen att ta den sista skvätten som fanns kvar i vattenflaskan från träningen och lite från vattenkokaren från igår.. Men det gick, dock kunde jag ju inte diska och det gjorde mig irriterad... Ingen lapp har satts upp om detta avbrott och vi har inte fått info om det..


Men men, jag tog min trogna följeslagare Kira in i skogen på en liten skogspromenix och det var härligt! Solen skiner och fåglarna kvittrar och så bättrar det givetvis på mina steg för dagen! Igår kom jag inte upp i mina 9000 steg som jag borde har gjort. Var himla trött efter träningen och knät gjorde ont. Känns bättre idag men jag ska ringa vårdcentralen och prata med de. Vill ju inte att det ska komma och gå varje gång jag tränar..


LUNCH:

Och så har vi fått tillbaka vattnet :) Hallelujah! Jag åt min kycklingsoppa och sen vandrade jag och Kira runt lite på gräsmattan en stund.

Hon och jag har samma mattider 8.00, 12.00, 16.00 och 20.00 Superbra för då har jag superkoll på båda! :)

Jättefint väder och jag funderade på att åka ut till landet, ska fråga mannen vad han tycker när han kommer hem, vore supermysigt!


Det blir landet nästa vecka istället, vi har för mycket att göra.. Jag vill ha semester och ta det lugnt en stund :) Alldeles för mycket just nu!


EFTERMIDDAG:

Här har vi haft lite städdag.. :) Så nu ser det liiiite bättre ut än förrut! :) Klockan 19.00 ska jag och Kira på valpkurs, ska bli jätteroligt! Har sett fram emot det länge! Hon kommer nog att tycka det är superskoj också :)

Jag åt kycklingsoppa till mellanmål (haha.. mycket kycklingsoppa nu men den är den godaste, speciellt med extra curry *mums*) och sen blir det nog något kallt i bilen då vi kommer att vara på språng under nästa mattid.


MIDDAG:

Nu har jag och Kira varit på valpkurs! Det gick över all förväntan tycker jag! Hon skällde när alla andra hundarna skällde precis när vi kom dit i 5 minuter men sen sa hon inte ett knyst.. :) NÖJD! Hon lydde och lärde sig bra för att vara en liten valp! Vår duktiga vovve! Jag drog i mig en skogsbärsshake på vägen hem så det var min middag.

Jag är nöjd med dagen men stegen kunde varit fler..


Känner mig oförskämt pigg och alert med tanke på att jag inte äter, knät vill inte med sig riktigt dock. Pratade med vårdcentralen och fick en tid till min läkare NÄSTA onsdag.. Då har knät hunnit ruttna och gå av.. Ska prata med de på itrim imorgon för att få lite tips om hur jag inte belastar knät för mycket under träningen..


Magen är helt ok också, jag trodde den skulle gått under vid det här laget, speciellt eftersom att min mage är rätt dum (IBS). Man går ju inte på toaletten särskilt ofta med tanke på att man inte äter men det går jättebra!


Imorgon är det träning igen! Härligt!


INFO OM DAGEN

Steg: 10100

Gym: 0 minuter

Promenad: 45 minuter

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag heter Lisa-Marie och bloggar om min kamp mot min vikt. Jag går på ett ställe som heter Itrim. Gå gärna in på www.itrim.se och läs mer för info. Jag skriver 3-4 ggr om dagen varför det alltid står Morgon, lunch etc.. Det är när jag skrev texten.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<<
Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards