Direktlänk till inlägg 26 juni 2010

Dag 3

Av Lisa-Marie - 26 juni 2010 09:34

MORGON:

Ännu en dag i Lisas nya värld! :) Igår var en mycket lugn midsommar men jag känner mig nöjd. Drack 2 glas Cola light för att fira midsommar :) Eller för att jag höll på att gå under utan min cola light.. :) Det var underbart!


Idag var jag ut på en snabb liten promenix med vovven innan jag åt (drack) mitt första mål (chokladshake) för dagen. 2 glas vatten till det och sen ett långt bad med min bok! Skönt för musklerna, lite avslappning!


LUNCH:

Jag och Kira tog en lite längre promenad i solen innan lunch och det var härligt, när vi kom tillbaka så tog det inte många minuter innan himlen blev grå och det började spöregna, vilken tur man har ibland! Det verkligen haglade ner, ganska häftigt faktiskt!

Det blev en kycklingsoppa till lunch och det var gott! Men nu börjar hungern komma mer och mer, jag vill äta något... Men jag försöker tänka på allt jag ätit för att gå upp till det jag är nu, det känns inte mer än rätt att jag får lida lite i 3 månader. Jag tror dock att det mest är lidande i 3 veckor och sen får jag ju äta mycket mer!


EFTERMIDDAG/KVÄLL:

På eftermiddagen åkte vi till min mamma på grillparty (smart, jag vet!) och det luktade gudomligt! Jag höll på att gå sönder där alla satt och smällde i sig kokt potatis, bearnaisesås och grillat kött av alla dess slag.. Det var riktigt jobbigt, men jag klarade det! Jag kände mig otroligt stark och stolt, jag drack i och för sig 3 glas cola light men det får gott vara. Jag åt inget dumt och drack svart kaffe efter maten när alla smällde i sig jordgubbstårta...

Det blev en kycklingsoppa till på eftermiddagen och på kvällen blev det skogsbärssmoothie. Jag måste säga att kycklingsoppan inte är helt dum.. Börjar gilla den ordentligt, är nog för att jag är så hungrig :) Men det går ganska bra, eldprovet idag visade mig att jag klarar vad som helst!


Stegen blev inte så många idag dock trots två promenader, jag tror att byxorna jag har på mig gör att inte alla steg räknas, det hände en annan dag (med samma byxor) då jag tog långpromenad och den bara räknade 600 steg. Trist när det blir så! Mina favoritbyxor (har ca 6 stycken likadana haha) :(


Kram på er!


:Edit: Jag gick en snabb promenad på kvällen så jag kom till och med över mina målsteg med över 1000 steg *stolt* :Edit:


INFO OM DAGEN

Steg: 10238

Gym: 0 minuter

Promenad: 45 minuter

 
 
Ingen bild

Julia

30 juni 2010 15:32

TIPS!! Sätt stegräknaren på troskanten istället för byxorna. Det brukar jag göra, och det funkar! :)

 
Ingen bild

Pappa

30 juni 2010 22:20

Har också haft "fel" på stegräknaren.
Har upp täckt att den måste sitta helt rakt och inte i bältet. Går bra med myntficka på jeansen eller bakfickan!! Går ofta samma sträcka så det är lätt att se om den räknar fel.
Pappa!

 
Ingen bild

Lisa-Marie

1 juli 2010 08:06

Tack för tipset, ska köra med det nästa gång jag har byxorna på mig!

Jag märkte det eftersom att det är samma sträcka jag brukar gå och då hade jag bara 600 steg... Så jag höftade för att få till mina steg.. Använder ju typ lösa träningsbyxor (lösa i midjan) så stegräknaren ramlade framåt någon halv centimeter så jag förstod vad som var fel :)

Kram på er!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa-Marie - 10 januari 2017 18:07


Hejsan,Jag ser ibland att folk varit inne här och det var ju X antal år sedan jag var här!Jag har två barn och driver mitt eget företag Fotograf Lisa-Marie Chandler www.lisamariechandler.se så om ni vill kika in och hälsa på är ni väldigt välkomna! ...

Av Lisa-Marie - 7 maj 2011 11:09

Jaha.. Nu har jag inte skrivit på väldigt länge och nu tänker jag förklara varför :) Jag ska bli mamma! Nu har de mest kritiska 12 veckorna gått och allt verkade bra när jag var på ultraljud i torsdags och bebisen sprattlade på som sjutton så ja...

Av Lisa-Marie - 27 april 2011 11:49

Jaa.. Som sagt.. Inte mycket skrivet inte :)   Jag har inte varit så mycket på benen alls, tröttig och tröttig. Är inte riktigt bra ännu men det går framåt. Jag längtar efter min energi och framåtanda! Lite konstigt känns det allt, jag som varit ...

Av Lisa-Marie - 9 april 2011 09:11

Ja, jag har legat helt däckad i sängen i två veckor. Jag har varit väldigt sjuk, det var länge sedan jag varit såhär dålig. Trist och jobbigt har det varit. Jag har inte kännt för att blogga trots att jag givetvis haft datorn till hands. Jag är nu nå...

Av Lisa-Marie - 23 mars 2011 22:00

Ja, idag hade jag en inte så bra dag måste jag säga.. Promenerade till jobbet i solen och det var supermysigt!! Sen hade vi personalmöte och det är ju alltid bra att reda ut saker hit och dit.. :)   På eftermiddagen kom två personer i ungefär sam...

Presentation


Jag heter Lisa-Marie och bloggar om min kamp mot min vikt. Jag går på ett ställe som heter Itrim. Gå gärna in på www.itrim.se och läs mer för info. Jag skriver 3-4 ggr om dagen varför det alltid står Morgon, lunch etc.. Det är när jag skrev texten.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<<
Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards