Alla inlägg den 29 juli 2010

Av Lisa-Marie - 29 juli 2010 09:22

MORGON:

Ja, det känns ju inte direkt roligt just nu.. Vikten har inte förändrats alls.. Snacka om att man blir trött.. Det borde ju vara omöjligt att inte gå ner i vikt när man knappt äter någonting.. Jaja.. Jag får kämpa på.. Känns lite surt dock.. Men när jag tänker efter så har det alltid varit såhär när jag gått ner i vikt.. Att man kommer till en platå i mitten någonstans.. Förhoppningsvis är det super till nästa vecka! :)


LUNCH:
Jag kunde inte hålla mig utan tog 10 kg fotona nu för att få lite extra pepp.. Vilken skillnad! Jag är supernöjd!

Jag har även varit på en promenix som tog runt 45 minuter.. Powerwalk. Var nästan slut när jag kom hem, det duggar ute så jag hann bli lite blöt haha..


EFTERMIDDAG:
Nu har veterinären varit här och tagit blodprov på kattungarna, chippat, besiktigat och vaccinerat de små liven :) Det gick jättebra! Jag åt en chokladbar och tog det lugnt då mitt knä verkar lite ledset över all motion.. :) Jag fick en kallelse till magnetröntgen för knät, verkar som att läkaren inte tyckte det räckte med vanlig röntgen (han nämnde att han skulle prata med chefsläkaren om eventuell magnetröntgen och sen höra av sig). Läskigt..


MIDDAG:
Coucous med lite vitlökspulver.. Mmm.. Stillade den värsta hungern i alla fall :) Imorgon är det träning och sen tokplugga matte (prov nästa vecka).


Är nöjd med dagens promenad och stegen blir väl ungefär exakt 9000 :) Gissar att efter nästa hälsouppföljning (vecka 12) så kommer jag att få som mål 10000, det verkar som att de flesta har det som mål. Jag låg ju som sagt och snittade på runt 3500-4000 steg innan så 9000 är ett himla hopp uppåt. Känner mig duktig :)


Vikt: 84,1kg (-9,5)

Arm: 31,5 cm (-3,5)

Bröst: 102cm (-10)

Bröstkorg: 90 cm (-5)

Mage: 99 cm (-13)

Höft: 105 cm (-3)

Lår: 68cm (-2)

Knä: 38 cm (-4)


Steg: 9028

Gym: 0 minuter

Promenad: 50 minuter


Här bilderna på mig. Det till vänster väger jag 93,6 på och det till höger 84,1.  

(Jag vill påpeka att röran bakom är våra två kattungars hyss, varje morgon ser det ut sådär, alla kuddar nerdragna och det ser ut som en bomb slagit ner haha)

Före:                Efter:

     

     

Presentation


Jag heter Lisa-Marie och bloggar om min kamp mot min vikt. Jag går på ett ställe som heter Itrim. Gå gärna in på www.itrim.se och läs mer för info. Jag skriver 3-4 ggr om dagen varför det alltid står Morgon, lunch etc.. Det är när jag skrev texten.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards