Alla inlägg den 1 augusti 2010

Av Lisa-Marie - 1 augusti 2010 10:45

MORGON:
Jag är verkligen så fantastiskt klantig! Skulle gå till gymmet och ett minne rullar förbi.. Stängt söndagen den 1 augusti.. Gaaahhhh.. Irriterande! Så nu blev det bara 2 dagars gym denna veckan hur jag än försökte få till den tredje.. Mycket tröttsamt gjort av mig.. Först tänker jag fel på fredagen och sen glömmer jag bort att de har stängt idag.. Jaja, jag "åt" en snabb frukost.. Svart kaffe, jordgubb/citron smoothie och 2 glas vatten.. Sen tog jag på mig träningskläderna och tog en lång promenad (samma som igår) och det tog emot.. Har faktiskt träningsvärk i magen och armarna efter träningspasset framför Wii igår. Kanske att man ska fortsätta köra armar och mage för OM jag hade tränat dessa musklerna mycket på gymmet så hade jag inte haft träningsvärk idag.. Jag ska nog köra det 2 ggr i veckan från och med nu. De dagarna jag inte tränar på gymmet blir bra. Idag för musklerna vila. Det blir en liten promenad till lite senare i skogen för att komma upp i stegen jag ska ha men idag måste jag plugga matte igen resten av dagen. Jippi.. ehh inte!


LUNCH:

Ätit en bar och druckit lite svart kaffe.. Mums! Har inte startat med matten ännu men jag har gjort en ny regel i livet.. Ingen matte innan 12.00 om jag inte måste (tex. på onsdag är provet kl. 9.00 och måste jag bryta regeln).

Nu ska det pluggas så fort filmen jag kikar på är slut tihi.. :)


EFTERMIDDAG:
Chokladbar till lunch.. MÅSTE bli bättre och dricka 2 smoothies om dagen då jag har massor av de men inga barer nästan.. Men när man är riktigt hungrig så känner man ju för något "matigt" och då blir det en chokladbar istället för en smoothie.. De är ju fantastiskt goda smoothiesarna men inget att tugga på direkt :)

Nu har jag pluggat matte hela dagen.. Duktiga jag! Men det känns som att hjärnan låser sig hela tiden... Vad onödigt detta är om man inte ska jobba med det.. Helt otroligt vad man ska lära sig och sen glömma igen :)


MIDDAG:
Har nu sprungit upp och ner med Kira några gånger (trots att jag inte ska springa i trappor med knät enligt läkaren) men Oliver springer med tvätten så då är det bara att ta hand om lillan :) Det har blivit några steg idag, känner mig ganska bra!


Ätit lite couscous och ligger och njuter av att den matten jag skulle gjort är klar.. Måste få reda på imorgon vilka sidor som ska göras innan onsdag på provet..


Har gjort klart en hemsida som heter Piccolotvätten, min moster och min syster jobbar där så jag gör väl lite smygreklam för de (och för mig) :) www.piccolotvatten.se


Steg: 12818

Gym: 0 minuter

Promenad: 1 timme och 30 minuter

Presentation


Jag heter Lisa-Marie och bloggar om min kamp mot min vikt. Jag går på ett ställe som heter Itrim. Gå gärna in på www.itrim.se och läs mer för info. Jag skriver 3-4 ggr om dagen varför det alltid står Morgon, lunch etc.. Det är när jag skrev texten.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards