Alla inlägg den 24 augusti 2010

Av Lisa-Marie - 24 augusti 2010 09:02

MORGON:
En ny morgon, en ny dag. Känns ok i kroppen, inga gömda skador som smärtar på morgonen efter olyckan igår. Idag ska jag träffa pappa vid Itrim i Farsta och vi ska träna tillsammans, jättekul! Jag går ju alltid själv annars så det ska bli skoj! Och Farstas gym är så olikt det i Haninge så det är kul med lite omväxling.

Längtar verkligen till gymmet/itrim. Jag får lite abstinens när jag inte varit där på länge (eh, det är inte sååå länge men det har ju gått 3 dagar nu). De underbara människorna, träningen och känslan. Jag hade aldrig klarat att äta på det här sättet utan träningen och deras hjälp!


LUNCH:

Först åkte jag till Farsta och tränade med pappa, jätteroligt när man har någon som peppar. Man behöver liksom inte säga något men det blir peppande ändå :) Sen är det jätteskoj att träna på ett annorlunda ställde där maskinerna inte alls är likadana som i Haninge.

Sen åkte vi hem och jag skulle gå på min promenad, det tog emot. Jag ville inte gå min vanliga runda så jag bestämde mig för att gå till Västerhaninge istället så där promenixade jag runt. Det var faktiskt väldigt härligt att inte gå samma samma samma hela tiden. Men jag förväntar mig hela tiden att få en moppe i ryggen. Känns väldigt obehagligt, jag antar att det kommer att försvinna med tiden...


EFTERMIDDAG:
Nu har jag ätit eftermiddags"mat". En chokladbar blev det, gott gott och mättande! Men jag måste säga att jag tittar längtande på veckorna som är kvar. Snart är det bara 3 veckor kvar tills jag går över på varierat. Man får bara hålla med viktminskningsdelen "Snabbt" i 12 veckor och om 3 veckor har jag gått 12 veckor. Så då går jag över på varierat och kommer alltså att äta 2 måltider per dag som är lagade, 1 handflata protein och 3 knytnävar grönsaker/frukt/bär. Jag lovar att jag kommer att skriva upp massa recept och tips och tankar. Jag saknar det på itrims hemsida. Vore bra med lite exempel på mat och hur man gör när det inte är så enkelt att det serveras en kycklingfilé och grönsaker. Massa info kommer precis som jag gjort hittills. Jag kommer inte att sluta skriva bara för att jag går över på varierat. Då börjar det roliga för mig, äta tillsammans med min man och kunna laga mat tillsammans :) Underbart! Nu äter vi helt olika tider och jag sitter inte direkt och tittar på när han äter så det har varit skilda måltider och så. När jag börjar äta lite igen så kommer han att få anpassa sig. Längtar!


MIDDAG:
Nu har jag och mannen varit hos min mamma, hon har köpt ny dator (eller jag beställde den åt henne) och sen har mannen fixat med den så den är i toppskick! :) Mamma och han åt middag och jag gapade åt hunden. Hon har kommit in i trotsåldern, helt klart! Hon springer åt andra hållet när man ropar på henne och hon bara är totalt omöjlig.. Jag som tyckte att det var såååå skönt att hon blivit så gott som rumsren.. Helt fantastiskt! OCH DÅ går hon in i trotsåldern.. Tack tack... :)


Men men, vi hade det jättetrevligt hemma hos mamma, nu ska vi gå och lägga oss.


Kram kram!


Steg: 10271

Gym: 30 minuter

Promenad: 40 minuter

Presentation


Jag heter Lisa-Marie och bloggar om min kamp mot min vikt. Jag går på ett ställe som heter Itrim. Gå gärna in på www.itrim.se och läs mer för info. Jag skriver 3-4 ggr om dagen varför det alltid står Morgon, lunch etc.. Det är när jag skrev texten.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards