Alla inlägg den 26 augusti 2010

Av Lisa-Marie - 26 augusti 2010 06:34

MORGON:

Härlig morgon! -1kg sen förra veckan! Känns otroligt bra! Helt otroligt vad fort det går, jag vägde ju 94kg igår ju känns det som. Mitt BMI har alltså gått från 35,2 till 29,2. Känner inte igen mig själv längre, på ett bra sätt. Människan i spegeln har ändrats, hon är inte längre fet, hon är lite tränad och lite överviktig. Det är en så häftig känsla! Då har jag 3 veckor kvar på endast måltidsersättning då. Mitt mål var -20kg och jag har nu klarat -15,9kg. Det innebär att jag har 4,1kg kvar att gå ner på 3 veckor. Det fixar jag! :)

UNDERBAR DAG!


Måste bara visa två bilder, ena är på mig och Kira innan sommaren och den andra är för någon vecka sen. Kira blir bra större och jag blir bara mindre.. :) Hon ser inte klok ut på andra bilden men ni ser ju skillnaden haha..


   


LUNCH:

Har nu jobbat en massa samt studerat lite. Måste bli klar med allt eftersom att vi åker till Gävle i helgen. Vet inte hur det är med internet där (vi kommer att bo i en stuga men på dagarna så kommer jag att jobba, jag fotar katter på en kattutställning) så då kanske det fungerar. Annar får ni vänta tills på söndag med uppdatering. Jag kommer givetvis att skriva ändå men jag får lägga in det i efterhand om jag inte kan komma in på internet. Ska bli jätteroligt! Det var ett tag sedan jag fotade på en utställning, det fungerar så att jag har min fotostudio där och de katterna som finns på utställningen kommer då och fotas av mig (inte alla givetvis men ägarna som vill ha sin katt fotad kommer då till mig).

Här är lite bilder från senaste utställningen:

       


EFTERMIDDAG:

Fullt ös då jag åkt runt och kollat efter grejor till helgen, känner mig stressad då vi håller på att improvisera ihop en bur, eller inhängnad kan man säga. Normalt får vi tillgång till ett rum men denna gången så måste vi hängna in oss :) Jaja, iväg igen. På språng med Lisa-Marie!!!


MIDDAG:

Jobbig och stressig dag minsann.. Min mage har gjort uppror och startat bubblornas krig nu.. Drack massor av vatten och det lugnade sig något.. Jag har som sagt IBS så min mage krånglar ständigt men det gör det inte roligare :(

Jag har i alla fall ätit min couscous (mmmmmm...) och sen gick jag ut på min powerwalk, har ju inte hunnit förrän nu.. Men nu är den gjord och jag känner mig mycket starkare och bättre! Jag har nog inte skrivit det men jag fick tips om en sida http://iform.se/route där man kan kolla hur lång sträckan är man promenerar eller cyklar eller vad man nu gör och min sträcka är nästan exakt en halv mil. Så jag går en powerwalk på en halv mil i stort sett varje dag.. Helt sjukt egentligen, hade någon sagt till mig för ett halvår sedan att jag skulle gå så mycket och samtidigt träna 3 ggr/veckan hade jag bara skrattat, lustigt hur livet ändras! Mitt har definitivt blivit bättre! GOOOOOOOO!!


Förresten, mitt i all stress så kom en familj och tittade på vår kattunge (eller ungkatt snarare) och han ska flytta till de nästa vecka, blir jätteledsamt men han behöver ett eget hem nu.. :)


Vikt: 77,7kg (-15,9)

Arm: 30,5 cm (-4,5)

Bröst: 98 cm (-14)

Bröstkorg: 85 cm (-10)

Mage: 96 cm (-16)

Höft: 96 cm (-12)

Lår: 65 cm (-5)

Knä: 37 cm (-5)


Steg: 10681

Gym: 0 minuter

Promenad: 50 minuter

Presentation


Jag heter Lisa-Marie och bloggar om min kamp mot min vikt. Jag går på ett ställe som heter Itrim. Gå gärna in på www.itrim.se och läs mer för info. Jag skriver 3-4 ggr om dagen varför det alltid står Morgon, lunch etc.. Det är när jag skrev texten.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards