Alla inlägg den 30 augusti 2010

Av Lisa-Marie - 30 augusti 2010 08:33

MORGON:

Ojoj vad slut i kroppen jag är.. Och jag som trodde jag skulle känna mig ok nu när jag lät kroppen vila igår (eller tja, vila från träning och powerwalk men jag stod ju i och för sig upp hela dagen och upp och ner från knäna när man fotar..)

Äter frulle, svart kaffe, 2 glas vatten och en mango/orange smoothie i sängen :) Mmmm.. Ibland känns det ganska bra haha.. Sitter och går igenom bilderna jag tog i helgen, måste förminska alla och lägga på en stor logo på samtliga så folk kan gå in och titta sen för att kunna göra beställningar på bilderna. Jag älskar detta arbetet. Jag hoppas kunna lägga ner webdesignen i framtiden för att kunna hålla på med fotografering heltid :) Jag börjar en fotografutbildning (fortsättning) nu om 2 veckor och jag kan ärligt säga att jag längtar hur mycket som helst!


LUNCH:
Nu har jag varit och tränat och promenerat hem. Jag har jätteont i ryggen och det känns riktigt mycket, dock gick både träning och promenad galant med ryggen, jobbigare när jag böjer mig etc.. MEN under träningen så small knät till, baksidan på VÄNSTER knä, inte det jag hade ont i från början.. Riktigt ont gör det, men jag slutförde träningen som en riktig viking och promenerade sen hem. Pratade lite med min hälsopedagog innan jag gick hem, fick lite pepp angående suget som uppstått nu när man vet att slutet är nära, man tänker att kanske ska jag äta lite, om två veckor får jag ju det ändå. Men jag står emot, blir alltid så peppad när jag pratar med de på itrim. Nu har jag målet i sikte, och jag SKA klara det!


EFTERMIDDAG:
Långt varmt bad med en chokladbar i ena handen och en bra bok i den andra.. Så har jag spenderat en del av denna eftermiddagen. Skönt, min rygg och mina muskler behöver det. Sen har jag arbetat, fixat med fotona från helgen. Roligt att se hur de blir. Måste studera men gissar på att jag kommer att skjuta upp det till imorgon. Min rygg håller verkligen på att krevera, det är bara högra sidan längst ner som smärtar. Har satt på Tigerbalsam och det håller det varmt i alla fall.


MIDDAG:
Mmmm.. Ätit couscous till middag (ovanligt va? haha), men jag gillar det! Tycker det är supergott! Äter mycket hellre den än Chili sin carne trots att den är ok. Men couscous med lite vitlökspulver och curry i mmmm.. :) Sitter fortfarande och jobbar. Har fått ihop det mesta så att gallerierna kan skickas till kunderna så de kan bestämma vilka bilder de vill beställa är så gott som klara.. Lägger upp lite bilder här så ni kan se några stycken. Kul att få in lite bilder :) Om ni inte tycker om katter så ber jag om ursäkt, men jag älskar de och det är min blogg haha..


Har även gått en lugn promenad med mannen och Kira, mycket trevligt måste jag säga! Min man var iväg under dagen och hämtade en cykel som bara står och skrotar hemma hos min mamma och vi ska nu rusta upp den, bort med lite rost, på med en ny sadel och spraya den rosa :) Min favoritfärg! Tack mamma och tack mannen!


Drygt 2 veckor kvar tills jag går över till varierat :) WOOOHOOO!!


             


Steg: 11443

Gym: 30 minuter

Promenad: 1 timme 20 minuter

Presentation


Jag heter Lisa-Marie och bloggar om min kamp mot min vikt. Jag går på ett ställe som heter Itrim. Gå gärna in på www.itrim.se och läs mer för info. Jag skriver 3-4 ggr om dagen varför det alltid står Morgon, lunch etc.. Det är när jag skrev texten.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards