Alla inlägg den 21 augusti 2010

Av Lisa-Marie - 21 augusti 2010 09:45

MORGON:
Ännu en morgon är här! Har nu helt plötsligt blivit gräsänkling denna helgen då mannen åkte med tåg ner till Malmö, min man är spansk och hans familj bor i Spanien och mamma i USA, hon är amerikansk men pappan gifte om sig när min man var 13år med en halvspanjor/halvsvensk kvinna, de bor i Spanien men förra året bodde min mans lillebror, 15 år hos oss och studerade i Sverige och sen fick han flytta till Ystad och nu ska han studera där. Min mans pappa kom helt plötsligt upp från Spanien till Ystad denna helgen så min man åkte ner till Skåne för att vara med sin bror och pappa över helgen. Det blev ett långt inlägg för att förklara min mans bakgrund.

ÅH! Jag har inte berättat hur jag och min man träffades! Det är den bästa biten! Jag skriver den längst ner i inlägget för de som är nyfikna!


LUNCH:

Jaha, så har lunchen varit, ringt runt till mamma och syster och hoppats att någon ville fika eller något men alla är upptagna.. :( Så nu sitter jag framför datorn igen.. :) Jag kan ju inte gå min powerwalk heller eftersom att ingen tar hand om Kira under tiden, irriterande.. Ja! Jag som inte gick någon igår.. Jag vill uuuuuuuut!!! :)


EFTERMIDDAG:
Har nu tränat massor framför Wii för att få ihop stegen och samtidigt få något gjort.. :) Kul och jobbigt, mycket magträning för det får man inte speciellt mycket av på itrim. Så det kämpade jag med massor!! :) Varit ute på en snabbpromenix med Kira men vi ska gå in till skogen sen så hon får röja lite :)


MIDDAG:
Jaha, så måste jag krypa till korset då.. Så går det när man tror på sig själv för mycket.. Jag har ätit popcorn och lite pasta.. Det blev bara så.. DUMMA MIG! 8 veckor och sen går man och syndar.. Det blir INGET mer sånt men jag måste erkänna det för er... Illa illa.. Snacka om att man mår dåligt nu.. Det var inte värt det, och magen gör ont..

MEN, imorgon är en annan dag och jag ska kämpa vidare! Det är bara att sitta upp igen och kämpa!


Kram på er! Jag ska ta svansen mellan benen och gå ut på en kvällspromenad med Kira..


Steg: 10188

Gym: 0 minuter

Promenad: 30 minuter



MIN OCH MIN MANS KÄRLEKSHISTORIA

I december 2005 jobbade jag på ett stort företag både i Stockholm och Malmö och jag utbildade nya säljare samt var säljcoach på TM avdelningen. På grund av detta så fick jag problem med magkatarrer och magen var allt annat än glad. Jag bestämde mig till slut efter att ha "slavjobbat" inom företaget i ca 3-4 år att jag skulle sluta. Nu fick det vara nog, jag gick in på AMS och letade nytt jobb, vad ville jag göra, vad skulle jag bli? Jag gjorde aldrig klart gymnasiet (det är för övrigt det jag håller på att plugga upp varför jag studerar och gnäller på studier stup i kvarten :) men så såg jag en annons om au-pair i Spanien. Så den 30 januari 2006 flög jag ner till Spanien och väl i Malaga möttes jag av den äldsta sonen i familjen som var vuxen men bodde hos familjen då han pluggat. Jag tog då hand om hans två småsyskon men efter mindre än en månad var vi kära och familjen gillade ju inte denna utveckling lika mycket som vi gjorde. Det innebar att min au-pair tid blev 2 månader lång och sen skaffade jag och min man en egen bostad, ett litet hus vid sidan av ett större ganska nära hans föräldrar. Jag började jobba som kassörska på en restaurang som heter Terra Sana. Jag fick problem med magen som inte var av denna värld och fick diagnosen ultereus kolit. Eftersom att jag inte fick speciellt mycket hjälp i Spanien så tog vi vårt pick och pack och flyttade hit till Sverige i oktober 2006. Vi förlovade oss i oktober 2007 och gifte oss i februari 2009.

Presentation


Jag heter Lisa-Marie och bloggar om min kamp mot min vikt. Jag går på ett ställe som heter Itrim. Gå gärna in på www.itrim.se och läs mer för info. Jag skriver 3-4 ggr om dagen varför det alltid står Morgon, lunch etc.. Det är när jag skrev texten.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards