Direktlänk till inlägg 5 augusti 2010

Dag 43 - 82,2kg

Av Lisa-Marie - 5 augusti 2010 08:05

MORGON:

Och vilken härlig morgon :) Telefon ringer 7.45 för att jag ska vakna då jag måste mata vovven och ta morgonpromenixen snabbt eftersom att snickaren kommer vid 8.00 Jag hann dock väga och mäta mig och det var väldigt roligt måste jag säga! :)

-1,9kg på och har därmed ett BMI på 30,9. Jag är väldigt nära 80kg gränsen och Fetmagränsen på BMI som är 30. Ska bli underbart att spränga båda dessa!

Nu ska jag äta frukost, smoothie, 2 glas vatten och svart kaffe! Sweet! :)


LUNCH:

Mannen kom hem tidigt så vi körde igång med ett hårt pass framför Wii (snacka om att man blir slut.. haha) och sen tog jag min vanliga powerwalk på ca 1 timme.. Dock så sa den nu att jag bara tagit 6500 steg och det bör inte stämma... På 40 minuter igår så var det ca 6500 steg och jag gick fortare idag.. Jaja.. blir inte riktigt klok på de här stegen.. Men jag går efter vad som står på räknaren så jag får gå lite extra ikväll! Har bestämt mig för att höja mitt stegantal från 9000 till 10000. Nu har jag haft 9000 som mål i 6 veckor och brukar komma upp i det så nu är det dags att jag skaffar samma mål som itrim förespråkar när man går hos de.


EFTERMIDDAG:
Ätit en chokladbar och suttit bekvämt och tittat på en film samt jobbat.. :)

Varit ute med vovven en liten stund.. Hon är så underbar, det spelar ingen roll hur jobbig hon är ibland (valp ni vet, bit bit studs studs ät ät kiss kiss bit bit röj röj) men åh vad glad jag är att hon finns! Vad underbart det är när hon är gosig och kommer och lägger huvudet i knät och gosar.. När hon blir sååå glad när jag kommer hem! När vi är i skogen och hon rejsar järnet fram och är så glad!!!


MIDDAG:
Haft en bra dag! Fått ett bra provsvar på kattungen, hon är frisk! Detta innebär att hon får flytta imorgon till sin nya familj! Jag är jättenöjd att några jag litar på till 100% köper henne. Då är det bara killen kvar sen.

Så idag har varit en fantastisk dag i många avseenden :)

Har gått ut med Kira lite hit och dit så jag ska nog kunna komma upp i mina 10000 steg idag :)


Imorgon blir det att åka och få en besiktning på lilltjejen innan hon flyttar och sen till gymmet. Sen flyttar hon på kvällen. I helgen åker vi till landet då vi ska umgås med min farmor och farfar. Ska bli härligt!


Vikt: 82,2kg (-11,4)

Arm: 31 cm (-4)

Bröst: 101cm (-11)

Bröstkorg: 87 cm (-8)

Mage: 101 cm (-11)

Höft: 101 cm (-7)

Lår: 67cm (-3)

Knä: 37,5 cm (-4,5)


Steg: 10097

Gym: 0 minuter

Promenad: 50 minuter

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa-Marie - 10 januari 2017 18:07


Hejsan,Jag ser ibland att folk varit inne här och det var ju X antal år sedan jag var här!Jag har två barn och driver mitt eget företag Fotograf Lisa-Marie Chandler www.lisamariechandler.se så om ni vill kika in och hälsa på är ni väldigt välkomna! ...

Av Lisa-Marie - 7 maj 2011 11:09

Jaha.. Nu har jag inte skrivit på väldigt länge och nu tänker jag förklara varför :) Jag ska bli mamma! Nu har de mest kritiska 12 veckorna gått och allt verkade bra när jag var på ultraljud i torsdags och bebisen sprattlade på som sjutton så ja...

Av Lisa-Marie - 27 april 2011 11:49

Jaa.. Som sagt.. Inte mycket skrivet inte :)   Jag har inte varit så mycket på benen alls, tröttig och tröttig. Är inte riktigt bra ännu men det går framåt. Jag längtar efter min energi och framåtanda! Lite konstigt känns det allt, jag som varit ...

Av Lisa-Marie - 9 april 2011 09:11

Ja, jag har legat helt däckad i sängen i två veckor. Jag har varit väldigt sjuk, det var länge sedan jag varit såhär dålig. Trist och jobbigt har det varit. Jag har inte kännt för att blogga trots att jag givetvis haft datorn till hands. Jag är nu nå...

Av Lisa-Marie - 23 mars 2011 22:00

Ja, idag hade jag en inte så bra dag måste jag säga.. Promenerade till jobbet i solen och det var supermysigt!! Sen hade vi personalmöte och det är ju alltid bra att reda ut saker hit och dit.. :)   På eftermiddagen kom två personer i ungefär sam...

Presentation


Jag heter Lisa-Marie och bloggar om min kamp mot min vikt. Jag går på ett ställe som heter Itrim. Gå gärna in på www.itrim.se och läs mer för info. Jag skriver 3-4 ggr om dagen varför det alltid står Morgon, lunch etc.. Det är när jag skrev texten.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards