Direktlänk till inlägg 6 augusti 2010

Dag 44

Av Lisa-Marie - 6 augusti 2010 09:20

MORGON:
Jaha, och så är det fredag.. Fick en tid vid 11.20 inne i stan att ombesikta kattungen och så möter jag mannen där så åker jag till gymmet när jag är klar. Känns som en bra plan! Sen får lilldamen flytta ikväll. Kommer att bli tomt för brorsan.. De är ju så tighta och leker med varandra jämt, sover tillsammans.. Ja allt.. Så det kommer nog att bli konstigt för honom.. Jag hoppas vi hittar en ny familj till honom snart också. Trots att han biter snett haha :)


LUNCH:

Var hos veterinären och allt var så bra så med lilltjejen, så hon är nu redo att flytta hemifrån. Sen släppte min man av mig vid gymmet och jag tränade och sen promenerade jag hem. Var ganska varmt då solen var framme i stort sett hela promenaden.. *pust* Tufft men det går! Mycket vattendrickande under promenade så löser det sig :)

Sen kom jag hem och åt en chokladbar och jag har i stort sett varit i telefon sen dess haha.. Mycket snack.. Vi tänkte åka till landet imorgon men farfar är sjuk så det blir inget så han får kurera sig.. Stackarn.. Det är inte skoj att vara sjuk.. Varma tankar till farfar..


EFTERMIDDAG:
Jaha, tredje måltiden för dagen är över.. :) Det blev en smoothie eftersom att jag tryckte i mig en chokladbar till lunch.. Har fixat runt lite i lägenheten och gick en liten promenad med Kira.. Det kom fram 4 barn i åldrarna 6-10 och frågade om de fick klappa och Kira var så glad och slickade och studsade och barnen var SÅÅÅÅ glada, jag blev nästan tårögd.. Kira älskar verkligen små människor.. Haha.. Hon blir helt till sig! Det verkar som att de tyckte om henne också.. Ena tjejen (6år) la sig ner och rullade runt och Kira tyckte det var jätteskoj! (Givetvis övervakade jag och höll i kopplet, det var inte Godzilla med liten hund utan mysigt och roligt). Tjejen var helt klart hundvan.

Ja, nu väntar jag på samtal från blivande ägarna av lilltjejen. Sätter in några foton på henne nu sista dagen som hon ska bo hos oss :( (ett foto är på henne och brorsan). Lovade ju att jag skulle lägga in foton oftare och hittills har jag ju inte varit duktig på det..

Är det någon som är intresserad av min kattuppfödning (alltså om ni är nyfikna på vad jag gör och föder upp) så kan ni gå in på min hemsida www.mimitos.se


   


MIDDAG:
Så ja, nu är kattungen hämtad och den nya familjen är superglada :) Vi är också otroligt glada! Det känns så bra!

Ätit couscous (mmm.. gott i magen!) och varit ute en liten stund med Kira.

Så nu är dagen över och jag känner mig rätt hungrig måste jag säga.. Ska dricka lite extra vatten och svart kaffe och se om det går över.. Det hoppas jag! Är så himla jobbigt att vara hungrig.. Men men.. Det är bara att stå på sig och köra på! Heja heja!


Steg: 11494

Gym: 30 minuter

Promenad: 50 minuter

 
 
PhD

PhD

15 augusti 2010 05:41

Tack för jätteinspirerande blogg. Tycker du är jätteduktig. Ville bara säga att GUUUD vad söta kattungar!! Och Kira är supersöt hon med. Fantastiska bilder för den delen. Ska läsa resten av din blogg sen hoppas jag att jag kan somna om. Magen bestämde sig för att ge igen för att jag undrat var hungern tog vägen. Känns som om jag har ett stort svart hål där.. Kramar och fortsatt lycka till! :)

http://komitrim.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa-Marie - 10 januari 2017 18:07


Hejsan,Jag ser ibland att folk varit inne här och det var ju X antal år sedan jag var här!Jag har två barn och driver mitt eget företag Fotograf Lisa-Marie Chandler www.lisamariechandler.se så om ni vill kika in och hälsa på är ni väldigt välkomna! ...

Av Lisa-Marie - 7 maj 2011 11:09

Jaha.. Nu har jag inte skrivit på väldigt länge och nu tänker jag förklara varför :) Jag ska bli mamma! Nu har de mest kritiska 12 veckorna gått och allt verkade bra när jag var på ultraljud i torsdags och bebisen sprattlade på som sjutton så ja...

Av Lisa-Marie - 27 april 2011 11:49

Jaa.. Som sagt.. Inte mycket skrivet inte :)   Jag har inte varit så mycket på benen alls, tröttig och tröttig. Är inte riktigt bra ännu men det går framåt. Jag längtar efter min energi och framåtanda! Lite konstigt känns det allt, jag som varit ...

Av Lisa-Marie - 9 april 2011 09:11

Ja, jag har legat helt däckad i sängen i två veckor. Jag har varit väldigt sjuk, det var länge sedan jag varit såhär dålig. Trist och jobbigt har det varit. Jag har inte kännt för att blogga trots att jag givetvis haft datorn till hands. Jag är nu nå...

Av Lisa-Marie - 23 mars 2011 22:00

Ja, idag hade jag en inte så bra dag måste jag säga.. Promenerade till jobbet i solen och det var supermysigt!! Sen hade vi personalmöte och det är ju alltid bra att reda ut saker hit och dit.. :)   På eftermiddagen kom två personer i ungefär sam...

Presentation


Jag heter Lisa-Marie och bloggar om min kamp mot min vikt. Jag går på ett ställe som heter Itrim. Gå gärna in på www.itrim.se och läs mer för info. Jag skriver 3-4 ggr om dagen varför det alltid står Morgon, lunch etc.. Det är när jag skrev texten.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards