Direktlänk till inlägg 7 augusti 2010

Dag 45

Av Lisa-Marie - 7 augusti 2010 09:22

MORGON:
Ja, denna morgonen var väl inte speciellt fantastisk.. Mannen kom på att han skulle frosta av frys/kylen igår innan vi gick och la oss (tydligen) så han gick helt enkelt och stängde av den och öppnade dörren igår kväll..

Gissa vad jag vaknade till? Jo, vatten.. Överallt i hela köket.. Jätteroligt..

Men men.. Vi överlever, men jag kan helt klart tänka mig roligare sätt att vakna..

Dricker nu min smoothie, vatten och svart kaffe.. :) Får mig på bättre humör!


LUNCH:

Nu har vi varit duktiga och tränat framför Wii.. Det var ett lugnare program så vi vart inte så trötta så vi körde ett pass som bara koncentrerar sig på magmusklerna, helt sjukt jobbigt :) Sen gick jag ut på en powerwalk i spöregnet! 45 minuters promenad i regn. Jag är helt säker på att man förbränner mer kalorier när man går ut när det regnar haha.. Det fanns knappt en människa ute (några under busskuren och väntade på bussen) men jag var där och gjorde min dagliga promenad :) Duktiga mig!!


EFTERMIDDAG:

Chokladbar nerslukad och tittar på film.. Regnet öser ner där ute.. Inte speciellt roligt att ha hund nu, hon blir dyngsur och sen blir hela golvet blött.. Trist! Men hon är ju söt som få i alla fall så det är ju tur haha.. Lillkillen (kattbebis) saknar sin syster. Han har gått och gapat sen hon åkte igår.. Oj, vad jobbigt att höra hans hjärtskärande skrik hela tiden.. Han letar och letar :( Mamman tycker nog bara det är skönt.. :)


MIDDAG:

Ätit lite god couscous.. Mums! Jag saknar verkligen vanlig mat, att kunna äta tills man är mätt och belåten.. Jag äter verkligen supersakta men man blir ju inte mätt.. Det känns ok, man svälter ju inte men jag saknar den där härliga mättnadskänslan.. Helt klart!


Undrar om jag kommer upp i mina steg idag trots lång promenad.. Ska ev. ta en skogspromenad med Kira.. Vi får se..


Uppdatering senare på kvällen.. Nu har vi varit ute på en skogspromenad med Kira, det var uppehåll en stund som tur var men marken var smutsig och geggig, det blixtrar och åskar dock ute.. Så fort vi kom in så startade regnet igen :)


Steg: 11117

Gym: 0 minuter

Promenad: 1 timme 10 minuter

 
 
Ingen bild

Pappa

7 augusti 2010 18:26

Hejsan Gumman!
11,4 kg, (turnummer!). Prova med i vik på 6 kg i varje hand så känner du hur mycket du tappat på 6 veckor!
Kom hem i morse 03.30, 9 timmar i bil, men skönt att vara hemma.
Ska börja träna igen i morn i Farsta, behöver komma igång igen!
Kram Pappa!

 
Ingen bild

Lisa-Marie

7 augusti 2010 20:47

Ja, visst är det mycket :) Känns otroligt bra!
Oj, det vart sent, men det är ju som du säger. Skönare att köra sent då det är lite bilar.
Jag kommer att få träna i Farsta på onsdag, det är stängt i Haninge då.. :)

Kram kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa-Marie - 10 januari 2017 18:07


Hejsan,Jag ser ibland att folk varit inne här och det var ju X antal år sedan jag var här!Jag har två barn och driver mitt eget företag Fotograf Lisa-Marie Chandler www.lisamariechandler.se så om ni vill kika in och hälsa på är ni väldigt välkomna! ...

Av Lisa-Marie - 7 maj 2011 11:09

Jaha.. Nu har jag inte skrivit på väldigt länge och nu tänker jag förklara varför :) Jag ska bli mamma! Nu har de mest kritiska 12 veckorna gått och allt verkade bra när jag var på ultraljud i torsdags och bebisen sprattlade på som sjutton så ja...

Av Lisa-Marie - 27 april 2011 11:49

Jaa.. Som sagt.. Inte mycket skrivet inte :)   Jag har inte varit så mycket på benen alls, tröttig och tröttig. Är inte riktigt bra ännu men det går framåt. Jag längtar efter min energi och framåtanda! Lite konstigt känns det allt, jag som varit ...

Av Lisa-Marie - 9 april 2011 09:11

Ja, jag har legat helt däckad i sängen i två veckor. Jag har varit väldigt sjuk, det var länge sedan jag varit såhär dålig. Trist och jobbigt har det varit. Jag har inte kännt för att blogga trots att jag givetvis haft datorn till hands. Jag är nu nå...

Av Lisa-Marie - 23 mars 2011 22:00

Ja, idag hade jag en inte så bra dag måste jag säga.. Promenerade till jobbet i solen och det var supermysigt!! Sen hade vi personalmöte och det är ju alltid bra att reda ut saker hit och dit.. :)   På eftermiddagen kom två personer i ungefär sam...

Presentation


Jag heter Lisa-Marie och bloggar om min kamp mot min vikt. Jag går på ett ställe som heter Itrim. Gå gärna in på www.itrim.se och läs mer för info. Jag skriver 3-4 ggr om dagen varför det alltid står Morgon, lunch etc.. Det är när jag skrev texten.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards