Direktlänk till inlägg 11 augusti 2010

Dag 49

Av Lisa-Marie - 11 augusti 2010 10:00

MORGON:

Hällde snabbt i mig lite kaffe och en smoothie för att sedan åka till brorsan och svägerskan för att de skulle hjälpa till att ta hand om Kira i någon timme då jag skulle på magnetröntgen. Det var precis som jag minns det, trångt rör och massor med buller.. Fick ont i huvudet men det blev gjort i alla fall..

Sen gick jag och tränade på itrim i Farsta (låg precis bredvid röntgen) och det var helt fantastiskt! WOW vilka maskiner, såg helt splitternya ut! Dit kommer jag att gå igen, de hade fler maskiner än Haninge (i Haninge är ca 2/3 "stationer" konditionsträning och i Farsta är 1/2 "stationer" kondition)och de var helt klart ett antal år nyare, modellen alltså.. De hade i alla fall 3-4 maskiner som var helt nya för mig.. Ja, som sagt.. Dit går jag igen, kändes som ett lyxgym :)


LUNCH:

Ja, har gått på min vanliga promenad, laddade in lite nya låtar i MP3-spelaren medans jag väntade emellan att jag kom hem från Farsta tills mannen kom hem (kan inte lämna Kira ensam). Härligt med lite ny musik och fint väder, kändes bra! Så nu är det bara jobb och studier som gäller!


EFTERMIDDAG:

Jaha, inte sådär jättemycket är gjort nu.. Jag har fixat hundvakt tills när vi åker till Gävle (jag ska fota katter på kattutställning den 28-29 augusti). Min pappa och hans sambo ska vara hundvakt till lillsnurrpan! Det går nog jättebra! Men jag kommer att sakna henne...

Ätit en chokladbar, kaffe och vatten.. As usual! :)


MIDDAG:
Har nu jobbat lite till och tittat lite på film :) Fick ett brev om att jag är antagen på spanskan! Wohooo! :) Det är jätteskoj! Ska bli kul att sätta igång!

Har också pratat i telefonen med en ny kattuppfödare som haft problem med en katt som dött och jag har hjälpt henne med lite info om sjukdomar och hur de sprids, vad man kan göra, etc etc..


Jaja, imorgon är det julafton (=vägningsdag).. SUPER!! Ska bli sååå spännande! Jag har verkligen kämpat nu på sista tiden! 1 timmes (ca) powerwalks per dag (förutom söndag) och träna 3 dagar i veckan, försökt att röra mig på mer i allmänhet.. :) Heja heja!


Håll tummarna för mig imorgon bitti!

Skriver så fort jag kan :)


Sov gott och kram på er alla!


Steg: 10457

Gym: 30 minuter

Promenad: 1 timme

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa-Marie - 10 januari 2017 18:07


Hejsan,Jag ser ibland att folk varit inne här och det var ju X antal år sedan jag var här!Jag har två barn och driver mitt eget företag Fotograf Lisa-Marie Chandler www.lisamariechandler.se så om ni vill kika in och hälsa på är ni väldigt välkomna! ...

Av Lisa-Marie - 7 maj 2011 11:09

Jaha.. Nu har jag inte skrivit på väldigt länge och nu tänker jag förklara varför :) Jag ska bli mamma! Nu har de mest kritiska 12 veckorna gått och allt verkade bra när jag var på ultraljud i torsdags och bebisen sprattlade på som sjutton så ja...

Av Lisa-Marie - 27 april 2011 11:49

Jaa.. Som sagt.. Inte mycket skrivet inte :)   Jag har inte varit så mycket på benen alls, tröttig och tröttig. Är inte riktigt bra ännu men det går framåt. Jag längtar efter min energi och framåtanda! Lite konstigt känns det allt, jag som varit ...

Av Lisa-Marie - 9 april 2011 09:11

Ja, jag har legat helt däckad i sängen i två veckor. Jag har varit väldigt sjuk, det var länge sedan jag varit såhär dålig. Trist och jobbigt har det varit. Jag har inte kännt för att blogga trots att jag givetvis haft datorn till hands. Jag är nu nå...

Av Lisa-Marie - 23 mars 2011 22:00

Ja, idag hade jag en inte så bra dag måste jag säga.. Promenerade till jobbet i solen och det var supermysigt!! Sen hade vi personalmöte och det är ju alltid bra att reda ut saker hit och dit.. :)   På eftermiddagen kom två personer i ungefär sam...

Presentation


Jag heter Lisa-Marie och bloggar om min kamp mot min vikt. Jag går på ett ställe som heter Itrim. Gå gärna in på www.itrim.se och läs mer för info. Jag skriver 3-4 ggr om dagen varför det alltid står Morgon, lunch etc.. Det är när jag skrev texten.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards