Direktlänk till inlägg 13 augusti 2010

Dag 51

Av Lisa-Marie - 13 augusti 2010 08:56

MORGON:

En ny dag är här! :) Jag vaknade med träningsvärk i vaderna.. Inte så vanligt måste jag säga.. Det var en ny funktion på Wii igår, man skulle hoppa hopprep och man skulle hoppa 120 ggr var men min man hade ont i huvudet så jag fick först hoppa 120 ggr och sen så kom den tillbaka efter halva programmet och då fick jag hoppa 240 ggr till... *puh* Det känns som sagt i vaderna idag! När mannen kommer hem så blir det gymmet och sen promenad hem. Efter det skulle han möta en kompis i stan så jag och Kira blir ensamma.. :) Passar oss perfekt! Vi ska hjälpa min syster att flytta imorgon så det blir mycket gång och bärande, tror nog det räcker med steg och träning så vi behöver inte göra någon träning utöver det :)


LUNCH:

Nu har jag varit på gymmet och tränat! Visade sig att min lärare tränar där också (eller hon är lärare på skolan och jag har haft henne förrut). Hon är faktiskt lärare till min man nu haha.. Kul att träffas där! Verkar vara fler från skolan (syokonsulent och receptionist) som tränar där :)

Sen så promenerade jag hem.. Skön promenad, härligt att komma hem dock.. :)


EFTERMIDDAG:

Jaaa.. Dagens tredje mål är nedglufsat :) Duktiga jag! Har varit på en liten promenix med vovven, hon är ju bara världens underbaraste.. Vad skulle jag göra utan henne och katterna? Förstår inte människor som klarar sig utan djur, de är verkligen min familj!


Ligger faktiskt bara och slöar och planerar framtiden, ganska härligt.. Veckan är slut och jag mår väldigt bra! Fick dock svar på knät idag, jag har väldigt lite brosk tydligen (vanligt när man spelat fotboll och det gjorde jag när jag var yngre) men jag har också en bakercysta bakom knät. Det är alltså en cysta som ligger och klämmer där bak. Det gör man oftast inget åt men det är bara att pallra sig till sjukgymnasten och jobba på. Tydligen är dessa cystor vanliga bland folk som har reumatism etc.. Snälla säg inte att jag har det också.. Det vore ju helt fantastiskt om jag kunde lägga upp det på hyllan över alla sjukdomar som drabbar/drabbat mig.. :) Inget jag tänker oroa mig för just nu, mamma fick inte symptom förrän för kanske 10 år sedan och då vad hon drygt 40år.. Så jag tänker njuta järnet av livet tills dess i sånna fall! :) Man kan ju liksom inte göra något åt det om det skulle vara fallet så det är väl bara att lägga åt sidan just nu!


Vill lägga in en text här som jag bara älskar även fast jag faktiskt håller på att dieta och träna mig snygg men det är ändå en fantastisk tanke..


"Livet ska INTE vara en resa ner mot graven med målsättningen att anlända säkert i en attraktiv och välbevarad kropp, utan snarare en sladdning in från sidan, med chokladkakan i en hand och vinet i den andra, med en kropp som blivit ordentligt använd, för att inte säga fullständigt utsliten, samtidigt som man skriker "WOOHOOO, vilken jävla åktur!"


Den texten säger allt enligt mig!! Njut av livet god dammit som min syster nog skulle sagt.. :)


MIDDAG:
Nu är middagen uppäten och jag och Kira har varit och promenerat.. :)

Jag försökte ta ett normalt foto på mig men det verkade inte bli något normalt foto så det fick bli ett onormalt istället haha.. Nej, men jag kände att min presentationsbild inte stämmer med mig längre så jag ville ha ett nytt. Så nu är det utbytt och klart!

Är fortfarande ensam hemma och det är ganska skönt! Försöker hitta något bra att titta på men det känns som att det är kört, det blir jobb istället.


Steg: 13720

Gym: 30 minuter

Promenad: 1 timme

 
 
Ingen bild

Oli

13 augusti 2010 12:55

I like to comment on your blogg. Keep up the good fight!!
Love you

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa-Marie - 10 januari 2017 18:07


Hejsan,Jag ser ibland att folk varit inne här och det var ju X antal år sedan jag var här!Jag har två barn och driver mitt eget företag Fotograf Lisa-Marie Chandler www.lisamariechandler.se så om ni vill kika in och hälsa på är ni väldigt välkomna! ...

Av Lisa-Marie - 7 maj 2011 11:09

Jaha.. Nu har jag inte skrivit på väldigt länge och nu tänker jag förklara varför :) Jag ska bli mamma! Nu har de mest kritiska 12 veckorna gått och allt verkade bra när jag var på ultraljud i torsdags och bebisen sprattlade på som sjutton så ja...

Av Lisa-Marie - 27 april 2011 11:49

Jaa.. Som sagt.. Inte mycket skrivet inte :)   Jag har inte varit så mycket på benen alls, tröttig och tröttig. Är inte riktigt bra ännu men det går framåt. Jag längtar efter min energi och framåtanda! Lite konstigt känns det allt, jag som varit ...

Av Lisa-Marie - 9 april 2011 09:11

Ja, jag har legat helt däckad i sängen i två veckor. Jag har varit väldigt sjuk, det var länge sedan jag varit såhär dålig. Trist och jobbigt har det varit. Jag har inte kännt för att blogga trots att jag givetvis haft datorn till hands. Jag är nu nå...

Av Lisa-Marie - 23 mars 2011 22:00

Ja, idag hade jag en inte så bra dag måste jag säga.. Promenerade till jobbet i solen och det var supermysigt!! Sen hade vi personalmöte och det är ju alltid bra att reda ut saker hit och dit.. :)   På eftermiddagen kom två personer i ungefär sam...

Presentation


Jag heter Lisa-Marie och bloggar om min kamp mot min vikt. Jag går på ett ställe som heter Itrim. Gå gärna in på www.itrim.se och läs mer för info. Jag skriver 3-4 ggr om dagen varför det alltid står Morgon, lunch etc.. Det är när jag skrev texten.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards