Direktlänk till inlägg 19 augusti 2010

Dag 57 - 78,7kg

Av Lisa-Marie - 19 augusti 2010 08:03

MORGON:

Vägning och mätning är gjord! :) Jag väger numera 78,7kg, det är helt otroligt! Detta innebär jag gått ner 1,7kg sen förra veckan. Jag är under 80 strecket plus att mitt BMI är 29,6 och är jag officiellt inte fet längre.. :) Vilken fantastisk dag!! :) Så nu är det bara 4 veckor kvar av att endast äta ersättning. Det är helt otroligt, 4 veckor kvar.. 28 dagar. Mitt delmål som jag bestämde mig för när jag startarde itrim var att gå ner 20kg på 12 veckor. Jag har gått ner 14,9 hittills. Det BÖR gå att gå ner resterande 5,1kg på 4 veckor. Det SKA gå!!


LUNCH:

Nu har jag och mannen kört ett träningspass framför Wii och sen tog jag en promenad för mig själv. Konstigt nog så tog det emot att gå ut idag, jag ville verkligen inte.. Första gången på lääääänge som jag känt sånt motstånd, men jag tog mig ut ändå. Nu efteråt känns det underbart! Jag känner mig verkligen duktig som tog mig ut när jag inte ville eller orkade. Duktiga jag! Men men, NU ska det pluggas historia!


EFTERMIDDAG:
NU har jag varit duktig och studerat historia och svenska. Känner mig väldigt duktig! Det är tungt att sätta sig ner och verkligen plugga. Men det är intressant, har studerat medeltiden i historia och Antikens texter (Troja, Odysseus etc) i Svenska och jag bara älskar detta så egentligen ska jag vara glad :)

Jaja, tillbaka till böckerna, har lite kvar. Har även lagt ut nya bilder på mig nu när jag gått ner ca 15kg.


MIDDAG:
Alltså tänk att man aldrig tröttnar på denna couscousen, helt underbart! Jag tror att det beror på att man är så sugen på mat att det spelar ingen roll vad det är :) Men bra går det! Fyra veckor kvar! Tänk att det redan gått 2/3 av tiden.. Fantastiskt! I början kände jag att sommaren skulle bli superlång och det skulle vara sååå jobbigt att titta på alla grillande människor, känna dofter etc etc men det har faktiskt gått jättefort! Inte sååå hemskt som jag trodde det skulle vara, visst är det trist att titta på när andra äter men jag överlever :)


Snart är det sovdags!


Vikt: 78,7kg (-14,9)

Arm: 31 cm (-4)

Bröst: 98 cm (-14)

Bröstkorg: 85 cm (-10)

Mage: 98 cm (-14)

Höft: 98 cm (-10)

Lår: 65 cm (-5)

Knä: 38 cm (-4)


Steg: 10854

Gym: 0 minuter

Promenad: 50 minuter


93,6kg:              84kg:                79kg:

  

     


Jag fick några frågor i kommentarerna och lägger in lite info om viktminskning här.

Problemet när man gör utsvängningar i form av lite mjölk i kaffet eller lite extra ersättning är att sockerbehovet och hungern går upp och ner. För att komma i ketos (när du förbränner som mest fett samt inte känner dig hungrig men fortfarande pigg) ska man som kvinna hålla sig mellan 600-800kcal/dag. Jag måste träna som jag gör för att vara i ketos när jag äter 800 kcal/dag. Så fort jag testade minimjölk i kaffet så gick jag ut ur ketos och började bli hungrig, sötsugen och grinig. Så det handlar inte bara om pyttelite kaffe utan det kan förstöra flera dagars "arbete". Det tar ca 3-4 dagar att komma in i ketos när man går ner i vikt. Jag hade aldrig klarat detta så lång tid om jag inte hållit mig i den ketogena fasen i stort sett hela tiden, att gå hungrig i 8 veckor orkar nog inte många.


Lycka till alla ni som kämpar!

 
 
PhD

PhD

19 augusti 2010 08:19

Grattis! Jättestarkt jobbat.

http://komitrim.blogg.se

 
Viktigaste

Viktigaste

19 augusti 2010 19:11

Grattis, shit vad du är duktig!
Kram.

http://www.metrobloggen.se/viktigaste

 
Viktigaste

Viktigaste

19 augusti 2010 19:50

Hej Igen,
Tänkte passa på att fråga hur du tycker att det känns efter så här många dagar? Funkar det bra, är det jobbigt eller har du vant dig?
Dricker du mjölk i kaffe/te? eller är det b-a-r-a soppa/shake/bar?
Kram

http://www.metrobloggen.se/viktigaste

 
Ingen bild

Lisa-Marie

19 augusti 2010 20:23

Tack så jättemycket! Det känns jättebra!
Jag har svarat på frågorna i din blogg men skriver ändå in infon i min blogg!

Kram till er alla som kämpar!
Mvh L-M

 
Ingen bild

Oli

19 augusti 2010 21:07

hej, det är jag. vill bara säga att du ser jätte fint ut. kom igen nu!
puss puss

 
Ingen bild

Lisa-Marie

19 augusti 2010 21:14

Hej älskling!
Tack för inlägget :)
Bra att du tränar svenska!
Puss puss!

 
Ingen bild

Amelie heter jag

19 augusti 2010 22:00

Hej! Jag vill bara säga att din blogg är jätteinspirerande och grattis till ett fantastiskt jobb =) Jag ska själv börja på Itrim nu 6e september tillsammans med en väninna och att läsa din blogg gjorde mig väldigt ännu mer motiverad. Tack, och fortsatt lycka till! =)

 
Ingen bild

Lotta

19 augusti 2010 22:36

grattis min syster! vet inte vad jag ska skriva förutom GOGOGO! you can do it! Jag tror på dig :)

 
Ingen bild

Lisa-Marie

19 augusti 2010 22:44

Hejsan Amelie!
Vad roligt att du hittat hit! Jag håller tummarna för dig och din viktresa! Det kommer nog att gå bra! Du är jättevälkommen tillbaka hit om du vill ha inspiration!

Lotta: Tack systeryster! Det värmer!

 
Åsa

Åsa

20 augusti 2010 08:06

Men vilken skillnad! Skitbra jobbat.
Keep up the good work girl!

//Åsa

http://

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa-Marie - 10 januari 2017 18:07


Hejsan,Jag ser ibland att folk varit inne här och det var ju X antal år sedan jag var här!Jag har två barn och driver mitt eget företag Fotograf Lisa-Marie Chandler www.lisamariechandler.se så om ni vill kika in och hälsa på är ni väldigt välkomna! ...

Av Lisa-Marie - 7 maj 2011 11:09

Jaha.. Nu har jag inte skrivit på väldigt länge och nu tänker jag förklara varför :) Jag ska bli mamma! Nu har de mest kritiska 12 veckorna gått och allt verkade bra när jag var på ultraljud i torsdags och bebisen sprattlade på som sjutton så ja...

Av Lisa-Marie - 27 april 2011 11:49

Jaa.. Som sagt.. Inte mycket skrivet inte :)   Jag har inte varit så mycket på benen alls, tröttig och tröttig. Är inte riktigt bra ännu men det går framåt. Jag längtar efter min energi och framåtanda! Lite konstigt känns det allt, jag som varit ...

Av Lisa-Marie - 9 april 2011 09:11

Ja, jag har legat helt däckad i sängen i två veckor. Jag har varit väldigt sjuk, det var länge sedan jag varit såhär dålig. Trist och jobbigt har det varit. Jag har inte kännt för att blogga trots att jag givetvis haft datorn till hands. Jag är nu nå...

Av Lisa-Marie - 23 mars 2011 22:00

Ja, idag hade jag en inte så bra dag måste jag säga.. Promenerade till jobbet i solen och det var supermysigt!! Sen hade vi personalmöte och det är ju alltid bra att reda ut saker hit och dit.. :)   På eftermiddagen kom två personer i ungefär sam...

Presentation


Jag heter Lisa-Marie och bloggar om min kamp mot min vikt. Jag går på ett ställe som heter Itrim. Gå gärna in på www.itrim.se och läs mer för info. Jag skriver 3-4 ggr om dagen varför det alltid står Morgon, lunch etc.. Det är när jag skrev texten.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards