Direktlänk till inlägg 23 augusti 2010

Dag 61

Av Lisa-Marie - 23 augusti 2010 09:25

MORGON:

Ja, svårt att sova igår kväll igen. Blir så himla grinig när jag har svårt att sova. Detta är ju inget nytt utan jag har oftast som oftast problem att sova. Har haft det så länge jag kan minnas. Man tycker ju att med all motion och träning jag gör (det är vad folk sagt i alla år) så borde jag somna snabbt och vara trött. Härligt att jag inte hade fel då, träning löser många problem och det är underbart men mina sömnproblem biter det inte på.


Har druckit en chokladshake (jag har ju kvar en massa VLCD från förrut så nu passar jag på att dricka upp de) samt en liten bit choklad. Jag har även varit ute med hunden och matat alla djuren :) Vi har ju både hund, katter och fiskar, snart klassas vi som ett zoo skulle jag tro! Jaja, nu ska jag försöka jobba bort min molande huvudvärk..


LUNCH:

Usch, mår verkligen dåligt idag. Känner mig riktigt sjuk, mår illa och är trött.. Jag ska gå ut på promenad sen men jag tänker inte gå till gymmet. Huvudvärk, trötthet och illamående är inte kul att ha när man går och tränar...

Har i alla fall ätit lunch och ligger och vilar nu.. Mannen har kommit hem och det känns jättebra! :) Har saknat honom.


EFTERMIDDAG:

Alltså jag kan ju säga såhär, denna eftermiddagen glömmer jag nog aldrig.. Mådde ju dåligt som det stod här ovan och hade världens huvudvärk men jag tänkte ändå att det är bättre att ta sig ut på promenixen ändå. Jag, mannen och Kira tog sen en promenix i skogen och när vi kom tillbaka så gick jag på min vanliga powerwalk. När jag har ca 10 minuter kvar så känner jag hur det smäller till i ryggen och att jag faller framåt (tacka gud för reflexer i armarna!) och jag landade relativt ok. Jag tittar bakom och där ligger två killar och en moppe. De har alltså kört rakt in i mig bakifrån! Det var flera vittnen och en äldre man kom fram och kollade hur det var. Jag bad honom ringa polisen och då blev det brått för killarna (15-16år) och de försökte smita, den ena tog sig upp på moppen och körde iväg medans jag och den äldre mannen grabbar tag i den andra killen. Han skrek och flydde sen springandes. Polisen kom och fler och fler människor kom och hjälpte till som vittnen och en kille hade följt efter de men tappat bort de. Det roliga är att ena killen kom tillbaka på moppen (antagligen för att hämta en kåpa som hade hoppat av när de körde in i mig) och han såg att det var massor med människor och ramlade av moppen och lämnade den. Puckon! Jaja, jag var i totalchock och stod mest och skakade... Det var mycket prat med polis etc etc tills jag fick skjuts hem och sen åkte jag och mannen till akuten där vi fick vänta hur länge som helst. Jag fick inga yttre skador men ryggen och knät gör ont (ondare än vanligt i alla fall). Så de gick igenom mig och jag har en muskelsträckning men de hittade inga andra konstiga saker. Men men.. Chocken är kvar och jag sitter och funderar på hur illa det kunde gått.. Känns väldigt jobbigt..


MIDDAG:
Jaha, nu har jag ätit, ryggen smärtar lite men det känns ok. Jag och mannen ska titta på lite film och sen blir det sova. Jag har, eftersom att jag blev skadad idag fått välja och vi ska se "Breakfast at Tiffanys". Woohooo! :) Han kommer att lida sig igenom den har jag en känsla av.


Om inte ryggen helt ger upp i natt så ska jag träna med min far i Farsta imorgon, det bör gå bra tror jag! Vore jättekul eftersom att jag alltid tränar själv annars! :) Men känner jag honom rätt kommer jag få höra att jag mesar (pappa är en tuffing haha) så jag får ta i lite extra :)


Sov gott!

Kram till er alla och tack för alla kommentarer om min olycka!


Steg: 10361

Gym: 0 minuter

Promenad: 1 timme

 
 
Ingen bild

Amelie

23 augusti 2010 20:42

Men usch sicka puckon det finns! Hoppas du snart känner dig bättre både med illamåendet och med ryggen och knät, ta hand om dig!

 
Viktigaste

Viktigaste

23 augusti 2010 20:46

Men gud vad läskit, vilka sjuka ungar det finns.
Krya på dig nu!!

http://www.metrobloggen.se/viktigaste

 
Ingen bild

Lindha

23 augusti 2010 21:20

Usch, j-a skitungar! Tur att det inte gick värre! Hoppas du snart mår bättre...
Kram på dig!!

 
Ingen bild

Lotta

24 augusti 2010 06:51

hörde av mamma. jag trodde typ att du låg död någonstans på gatan och jag fick panik. så för min del är så är jag ganska nöjd med hur det gick. hehe.

men min sympati för det onda får du ändå ;)
KRAMKRAM /Syrran

 
Ingen bild

Lisa-Marie

26 augusti 2010 09:24

Konstigt, jag skrev en kommentar i tisdags men den verkar inte finnas här.

Tack i alla fall för ert stöd! Det var riktigt läskigt! Det hoppas jag att jag slipper gå igenom igen!

Och syrran, ingen fara :) Jag finns här fortfarande! Ingen panik!

Kram till er alla!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa-Marie - 10 januari 2017 18:07


Hejsan,Jag ser ibland att folk varit inne här och det var ju X antal år sedan jag var här!Jag har två barn och driver mitt eget företag Fotograf Lisa-Marie Chandler www.lisamariechandler.se så om ni vill kika in och hälsa på är ni väldigt välkomna! ...

Av Lisa-Marie - 7 maj 2011 11:09

Jaha.. Nu har jag inte skrivit på väldigt länge och nu tänker jag förklara varför :) Jag ska bli mamma! Nu har de mest kritiska 12 veckorna gått och allt verkade bra när jag var på ultraljud i torsdags och bebisen sprattlade på som sjutton så ja...

Av Lisa-Marie - 27 april 2011 11:49

Jaa.. Som sagt.. Inte mycket skrivet inte :)   Jag har inte varit så mycket på benen alls, tröttig och tröttig. Är inte riktigt bra ännu men det går framåt. Jag längtar efter min energi och framåtanda! Lite konstigt känns det allt, jag som varit ...

Av Lisa-Marie - 9 april 2011 09:11

Ja, jag har legat helt däckad i sängen i två veckor. Jag har varit väldigt sjuk, det var länge sedan jag varit såhär dålig. Trist och jobbigt har det varit. Jag har inte kännt för att blogga trots att jag givetvis haft datorn till hands. Jag är nu nå...

Av Lisa-Marie - 23 mars 2011 22:00

Ja, idag hade jag en inte så bra dag måste jag säga.. Promenerade till jobbet i solen och det var supermysigt!! Sen hade vi personalmöte och det är ju alltid bra att reda ut saker hit och dit.. :)   På eftermiddagen kom två personer i ungefär sam...

Presentation


Jag heter Lisa-Marie och bloggar om min kamp mot min vikt. Jag går på ett ställe som heter Itrim. Gå gärna in på www.itrim.se och läs mer för info. Jag skriver 3-4 ggr om dagen varför det alltid står Morgon, lunch etc.. Det är när jag skrev texten.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards