Alla inlägg den 4 oktober 2010

Av Lisa-Marie - 4 oktober 2010 08:48

MORGON:
God morgon alla glada! :) Måndagen är här igen.. Tänk att helgen går så fort! Idag ska det gymmas och studeras.. Hurra hurra! Ska försöka få mer tid över till gymmet.. Nu har det verkligen halkat efter, minst 2 gånger i veckan ska jag hinna!


LUNCH:
Nu så har jag varit på gymmet och kämpat tappert :) Härlig känsla! Sen gick jag hem och åt lunch.. Gott gott.. Känns mycket bättre nu i alla fall.. Kroppen känns bättre, motivationen är igång och jag försöker lägga upp ett fungerande schema över träning som kommer att fungera, just nu drunknar jag i grejor som ska göras och det känns inte roligt..

Så såhär sitter jag och funderar på om jag ska lägga upp det.

_________________________________________________

TIDIGARE träningschema som inte fungerar längre.

MÅNDAG Pulspass, 5km powerwalk

TISDAG 5km powerwalk

ONSDAG Pulspass, 5km powerwalk
TORSDAG Träning hemma 1h (Zumba eller Wii Fit), 5km powerwalk
FREDAG Pulspass, 5km powerwalk
LÖRDAG Träning hemma 1h (Zumba eller Wii Fit), 5km powerwalk
SÖNDAG 5km powerwalk

_________________________________________________

MINIMUM schema, dagar kan variera men målsättningen är att minst göra detta

MÅNDAG Pulspass, 3km powerwalk/promenad

TISDAG 3km powerwalk/promenad

ONSDAG Träning hemma 1h (Zumba eller Wii Fit), 3km powerwalk/promenad
TORSDAG Pulspass, 3km powerwalk/promenad
FREDAG 3km powerwalk/promenad
LÖRDAG Träning hemma 1h (Zumba eller Wii Fit), 3km powerwalk/promenad
SÖNDAG 5km powerwalk


Det är rejält nerdraget men jag måste få tid till annat samt att träningen inte får bli ett krav, då slår jag bakut och vill inte längre.. Alltså när man börjar känna negativa känslor i samband med träning.. Då fungerar det inte längre så därför jag ett tips från tjejerna på itrim idag att göra ett minimunschema. Allt som jag gör extra blir positivt och bra!


EFTERMIDDAG:
Nu är jag klar med svenskan.. :) (alltså studerandet). Skönt! Är nu redigt trött och börjat få ont i huvudet så nu ligger jag och vilar, bara en stund så det värsta lägger sig..


MIDDAG:
Middagen nerslukad och liten promenad i skogen med vovven, mannen är på universitetet och skulle kolla på någon dokumentär eller något sånt.. Jag hoppas att jag och mannen kan gå en lite längre promenad så fort han kommer hem. Känner mig lite trött och seg nu.. Huvudet är lite bättre men det känns fortfarande som en tung mössa på huvudet. Ska vila tills mannen kommer hem och vi ska ut..


Steg: 8357

Gym: 30 minuter

Promenad: 40 minuter

Pulspass, 5km powerwalk

Presentation


Jag heter Lisa-Marie och bloggar om min kamp mot min vikt. Jag går på ett ställe som heter Itrim. Gå gärna in på www.itrim.se och läs mer för info. Jag skriver 3-4 ggr om dagen varför det alltid står Morgon, lunch etc.. Det är när jag skrev texten.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards