Direktlänk till inlägg 5 oktober 2010

Dag 104

Av Lisa-Marie - 5 oktober 2010 08:39

MORGON:
Idag är ingen bra morgon.. Som ni säkert minns så hade jag ont i huvudet när jag gick och la mig igår. Huvudvärken innebar också att jag inte orkade lika lång promenad som vanligt på kvällen så jag kom inte upp i mina 10000 steg tyvärr.. Idag vaknar jag av att jag inte kan andas och har ont i huvudet igen.. Känner på en gång att något inte stämmer.. HUNDEN har fått tag på min mans deodorant och givetvis ätit upp halva flaskan (jag är parfymallergiker) och hela lägenheten är fylld med denna doft.. Jag mår illa, ont i huvudet och har svårt att andas.. Vilken underbar morgon.. Kan inte tänka mig något värre sätt att vakna på.. Hunden mår bra dock, hon har inte ätit innehållet (givetvis har hon fått i sig lite men det mesta ligger på golvet).. Hon kräktes och har ätit lite skonkost så jag behöver inte vara orolig.. Är irriterad på att hon jämt ska förstöra våra saker istället.. :)


LUNCH:
Huvudet mår nu bättre, känner mig lite piggare.. Pigg nog att eventuellt köra ett pass Zumba lite senare. Måste sätta mig och plugga, sitter just nu och jobbar.. :) Har bytt bilden på mig då vi tog en fin bild i skogen häromdagen, roligt med lite ombyte. Sen syns ju mitt lite kortare hår också!


EFTERMIDDAG:

Gör mitt bästa för att skjuta upp studierna :) Det går rätt bra hittills men snart får jag snällt sätta mig ner och vara duktig. Jag orkar inte med denna stress.. Jobbigt jobbigt.. :) Men men, nu ska jag ställa mig framför tvn och ZUMBA!


MIDDAG:
Har nu dansat Zumba, ätit lax och varit på promenad samt skrivit ett argumenterande tal till Svenskan. Härligt duktig har jag nu varit på kvällen! Känner mig riktigt tröttig måste jag säga.. Svårt att hålla ögonen öppna, har även fixat med mitt VISUM som jag behöver ha till Indien, vi ska åka och fixa det på fredag, och sen ska vi ta sprutor på torsdag.. Fullt ös, kan inte förstå att vi ska till Indien om en månad.. Jag har varit för upptagen med viktnedgång och träning att jag inte hunnit tänka på det.. Helt sjukt! :)


Steg: 10321

Gym: 0 minuter

Promenad: 45 minuter


 
 
Lina

Lina

5 oktober 2010 12:52

Oj så jobbigt med parfymen, hoppas det släpper!!
Måste bara säga att det va jättefina foton på dig från skogen!! Supersnyggt :)
Och låter bra att ha ett minimumschema för träningen så känns det mer överkomligt å blir positivt de dagar du har tid med mer :) Kämpa på!!
Kram Lina

http://linasitrimresa.blogspot.com

 
PhD

PhD

5 oktober 2010 19:50

Jättefin bild! Håller med om att det gäller att hitta ett sätt att träna regelbundet utan att det blir för krävande med risk att man tappar sugen. Det är en spännande resa vi har framför oss. Att hitta ett sätt att leva med mat och motion som funkar. Känns både läskigt och kul på samma gång. Hoppas att du fortsätter med bloggandet så man kan följa hur det går för dig. Kram.

http://komitrim.blogg.se

 
Ingen bild

Mami

5 oktober 2010 19:57

Hej lilla gumman, bra att du mår bättre. Och att inte Kira åt upp hela, för då skulle ni må ännu sämre( båda två) Håll upp humåret,,kram kram mami

 
Ingen bild

Therese

5 oktober 2010 21:00

Hej tjejen, hoppas huvudvärken har släppt nu, stackare.. Men vilka fina kort det är på dig & mannen. Underbart att själv kunna känna sig nöjd med att vara med på bild... Har också varit duktig på att undvika kameran tidigare, men nu känns det kul, ju närmare jag kommer mitt mål !

Busig vovve du har, min tjej brukar vara duktig inne, men ute gör hon massor med bus, bär runt på allt hon inte får... Har precis avverkat kvällsprommenaden med henne nu i 45 min, skönt. Nu blir det lite TV, inte ofta, men just desp housewifes o cougar town är favvisar :-). Ha en trevlig kväll. Kram

 
Luiza

Luiza

6 oktober 2010 05:08

Oj, vad jag missat mycket hos dig!!!
När jag kommer hem ska jag försöka komma ihåg att lägga dig som länk på min blogg...har tänkt det länge, men dat har inte blivit av.

Ditt collage av bilder är underbart! Du är så vacker,vännen!!! För att inte tala om profilbilden, vilken skillnad!!!
Så underbart att komma in och bli inspirerad!

Tack för din kommentar, på mitt senaste inlägg, det vrmer verkligen om hjärtat!
Vad skulle jag göra utan er?
Ha en fin dag!
Kram/
Luiza

http://www.mellanhoppochfortvivlan.blogspot.com

 
Ingen bild

Åsa

6 oktober 2010 09:05

Hej,
Vad bra du kämpar på, och vilka jättefina bilder!
Har insett att vi går på samma Itrim-center i Haninge! Men jag har aldrig sett dig där, så vi går nog på olika tider, jag tränar mest på kvällarna. Sen inser jag att vi har en sak till gemensamt... en Indienresa! Jag åker också till Indien, den 13:e november. Ska jobba där först i 5 dagar, i Mumbai och Pune. Sen åker jag till Goa där sambon möter upp o så stannar vi där i 10 dagar. Ska bli så härligt! Var och tog sprutor i torsdags. Fick så himla ont av stelkrampssprutan så jag kunde inte träna på flera dagar :( Men men, det får det vara värt, man vill ju inte gärna bli sjuk i Indien.
Ha det gott, o kämpa på tjejen!
//Åsa

 
Ingen bild

Lisa-Marie

6 oktober 2010 10:06

Tack allihopa för peppande kommentarer! :) Härligt att se att folk fortfarande läser min blogg!

Åsa: Aha, om du ser mig får du hojta till :) Jag går ju oftast dagtid så det är ju inte helt orimligt att vi gått om varandra :) Ja, det blir jätteskoj att få massa sprutor.. Haha..

Therese: Ja, min vovve är en riktig bitfia.. Hon tuggar på allt så vårt hem är inte lika vackert som det en gång var.. :(

Mami: Det har du så rätt i mamsen :)

Stor kram på er alla!
Mvh Lisa-Marie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa-Marie - 10 januari 2017 18:07


Hejsan,Jag ser ibland att folk varit inne här och det var ju X antal år sedan jag var här!Jag har två barn och driver mitt eget företag Fotograf Lisa-Marie Chandler www.lisamariechandler.se så om ni vill kika in och hälsa på är ni väldigt välkomna! ...

Av Lisa-Marie - 7 maj 2011 11:09

Jaha.. Nu har jag inte skrivit på väldigt länge och nu tänker jag förklara varför :) Jag ska bli mamma! Nu har de mest kritiska 12 veckorna gått och allt verkade bra när jag var på ultraljud i torsdags och bebisen sprattlade på som sjutton så ja...

Av Lisa-Marie - 27 april 2011 11:49

Jaa.. Som sagt.. Inte mycket skrivet inte :)   Jag har inte varit så mycket på benen alls, tröttig och tröttig. Är inte riktigt bra ännu men det går framåt. Jag längtar efter min energi och framåtanda! Lite konstigt känns det allt, jag som varit ...

Av Lisa-Marie - 9 april 2011 09:11

Ja, jag har legat helt däckad i sängen i två veckor. Jag har varit väldigt sjuk, det var länge sedan jag varit såhär dålig. Trist och jobbigt har det varit. Jag har inte kännt för att blogga trots att jag givetvis haft datorn till hands. Jag är nu nå...

Av Lisa-Marie - 23 mars 2011 22:00

Ja, idag hade jag en inte så bra dag måste jag säga.. Promenerade till jobbet i solen och det var supermysigt!! Sen hade vi personalmöte och det är ju alltid bra att reda ut saker hit och dit.. :)   På eftermiddagen kom två personer i ungefär sam...

Presentation


Jag heter Lisa-Marie och bloggar om min kamp mot min vikt. Jag går på ett ställe som heter Itrim. Gå gärna in på www.itrim.se och läs mer för info. Jag skriver 3-4 ggr om dagen varför det alltid står Morgon, lunch etc.. Det är när jag skrev texten.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards