Direktlänk till inlägg 11 oktober 2010

Dag 110

Av Lisa-Marie - 11 oktober 2010 08:36

MORGON:
110 dagars bloggande... Innan itrim hade jag skrivit ungefär 3 stycken blogginlägg och nu skriver jag flera gånger om dagen. Kan inte förstå hur mycket man ändras. Jag har även bestämt mig för att mina fotograf och webbdesignsaker kommer att få gå till hobbynivå nu. Jag kommer givetvis att åka runt och fota och ha folk här men jag behöver ett heltidsjobb. När jag såg annonsen om hälsorådgivare i Haninge för några dagar sen så visste jag att det är något jag vill göra, hjälpa och stötta människor som går igenom en livsändring med vikt och hälsa i fokus. Jag kan redan otroligt mycket om kost, träning och hälsa men har ju inte studerat det. Mitt mål just nu är att kunna börja jobba som hälsorådgivare. Dock tror jag att det kan ta ett tag så jag kommer att söka jobb som något annat så länge. Gärna med start snart... Vovven kommer att få vara på hunddagis under den tiden min man jobbar och går i skolan. Japp, nu är det bestämt!


LUNCH:
Sitter nu och är extremt hängig... Var på itrim och körde ett stenhårt pulspass och efter andra varvet så kommer en kvinna ut från omklädningsrummet med nysprutad parfym på sig.. Hela lungorna sa NEJ!!! (jag är allergisk och får astma av starka parfymer, speciellt om jag redan är andfådd) Så jag sprang ut eftersom att jag givetvis glömt min astmaspray hemma (kom på när jag åkte hem att jag inte haft ett enda anfall sen jag började på itrim och det är delvis pga sommaren (färre personer ha parfym när det är sol och varmt) och antagligen pga att min hälsa i allmänhet blivit bätte.. Aja.. Stackars kvinnan fick springa ut ur itrim :) Inte lätt inte.. Hon som var i receptionen pratade om att hänga upp lappar i omklädningsrum om just parfym.. Det gör det i både Farsta och Enskede så det är ju ingen dum idé. Normalt klarar jag mig ok om jag har astmaspray i närheten och att det inte är för länge men det blev väl krock idag.. Jaja, jag klarade drygt två varv i pulsen, får nöja mig med det idag... Ska gå promenix sen också om lungorna och kroppen tillåter, mår ju inte speciellt bra just nu..

(PS. Jag ändrade tillbaka bloggen till rosa, saknade mitt rosa, men det blev ljusare rosa nu haha..)


EFTERMIDDAG:

Mår lite bättre nu efter förmiddagens bravader, har legat och vilat men huvudvärken ger sig inte.. Jag brukar få rejäl huvudvärk med mina anfall, inte speciellt roligt. Har jobbat lite, borde studera men verkar ha fått stopp.. Det blir studier imorgon istället.. Nu ska jag fortsätta vila.. :)


MIDDAG:
Är såå trött.. Har varit på kvällspromenad och är rosig om kinderna.. :) Är mentalt tröttig idag.. Mycket som har ställts på ända i huvudet idag.. Jag ska göra så att jag lägger mig och sover tiiiidigt idag och börjar om imorgon med studier och arbete...


Sov gott alla glada!


Steg: 8116

Gym: 20 minuter

Promenad: 40 minuter


 
 
Luiza

Luiza

11 oktober 2010 09:29

Älskar din beslutsamhet!
Lycka till!
Jag hade inget hellre, än att se dig som hälsorådgivare!!! Du verkar så full av liv och positiv anda!

Ha en fin dag!
Kram

http://www.mellanhoppochfortvivlan.blogspot.com

 
Ingen bild

Julia

11 oktober 2010 13:01

Gud vad kul att du kommit till ett beslut som känns så bra. Är glad för din skull :) !! Det är faktiskt kul och vara ute och jobba, man uppskattar sin lediga tid mer och får rutiner som är lättare att hålla på. Se bara på mig nu, jag har en heldag hemma med plugg men ändå hänger jag på din blogg. Hade jag varit i skolan så hade jag haft en annan diciplin. ;)

Lycka till med jobbsökandet!!

Kram

 
Ingen bild

Mami

11 oktober 2010 19:17

Stackars dig gumman, hoppas att huvudvärken har molat av. Bra att du låter hobbyerna förbli hobby, kram,kram mamma

 
Ingen bild

lotta

11 oktober 2010 19:35

sorry att jag var så värdelös i telefonen efter din attack. sussie pratade med mig samtidigt och jag jobbade och allt blev kaos. hoppas du mår bättre nu iaf!

och ja, lixom alla andra, stöttar dig till fullo i ditt beslut. Hälsorådgivare kommer att passa dig som handen i handsken. Go syster go!!!!! Och om du inte blir det så blir du säkert något annat jättejättebra.. !

(idol 2011? ;) hihi)

 
Lisa-Marie

Lisa-Marie

12 oktober 2010 13:17

Hej på er!
Tack så jättemycket för allt stöd och för att ni tror på mig! Det värmer verkligen enormt mycket!

Jag hoppas verkligen att jag kan bli hälsorådgivare! Vore underbart!

Luiza: Jag blir så rörd när du skriver så :) Tack så jättemycket!

Stor kram till er alla!
Lisa-Marie

http://mimitosvikt.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa-Marie - 10 januari 2017 18:07


Hejsan,Jag ser ibland att folk varit inne här och det var ju X antal år sedan jag var här!Jag har två barn och driver mitt eget företag Fotograf Lisa-Marie Chandler www.lisamariechandler.se så om ni vill kika in och hälsa på är ni väldigt välkomna! ...

Av Lisa-Marie - 7 maj 2011 11:09

Jaha.. Nu har jag inte skrivit på väldigt länge och nu tänker jag förklara varför :) Jag ska bli mamma! Nu har de mest kritiska 12 veckorna gått och allt verkade bra när jag var på ultraljud i torsdags och bebisen sprattlade på som sjutton så ja...

Av Lisa-Marie - 27 april 2011 11:49

Jaa.. Som sagt.. Inte mycket skrivet inte :)   Jag har inte varit så mycket på benen alls, tröttig och tröttig. Är inte riktigt bra ännu men det går framåt. Jag längtar efter min energi och framåtanda! Lite konstigt känns det allt, jag som varit ...

Av Lisa-Marie - 9 april 2011 09:11

Ja, jag har legat helt däckad i sängen i två veckor. Jag har varit väldigt sjuk, det var länge sedan jag varit såhär dålig. Trist och jobbigt har det varit. Jag har inte kännt för att blogga trots att jag givetvis haft datorn till hands. Jag är nu nå...

Av Lisa-Marie - 23 mars 2011 22:00

Ja, idag hade jag en inte så bra dag måste jag säga.. Promenerade till jobbet i solen och det var supermysigt!! Sen hade vi personalmöte och det är ju alltid bra att reda ut saker hit och dit.. :)   På eftermiddagen kom två personer i ungefär sam...

Presentation


Jag heter Lisa-Marie och bloggar om min kamp mot min vikt. Jag går på ett ställe som heter Itrim. Gå gärna in på www.itrim.se och läs mer för info. Jag skriver 3-4 ggr om dagen varför det alltid står Morgon, lunch etc.. Det är när jag skrev texten.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards