Direktlänk till inlägg 16 oktober 2010

Dag 115

Av Lisa-Marie - 16 oktober 2010 08:43

MORGON:
Idag är min mage ännu värre.. Sååå ont.. Ska lägga mig i ett varmt bad och hoppas att värmen gör det lite bättre.. Har varit ut med vovven, givit mat till alla djur och fixat frukost (shake) och vatten och kaffe.. Kikar nu på katten som fått något tokryck på täcket och studsar runt och leker.. Hon är så fantastiskt söt när hon får sina ryck.. :)


LUNCH:
Nu har jag haft en ganska trevlig förmiddag. Först blev det ett varmt bad för att lindra magvärken, sen så hämtade mannen upp alla lådor och väskor som är fyllda med kläder som vi inte kunnat eller velat använda för att gå igenom de. SÅÅÅ mycket kläder som jag kan ha, det är så roligt att testa alla och se hur "snygg" man är... Haha.. Man känner sig rätt snygg i alla fall :) Nu är visumen (för indienresan) klara såg jag på webben så det är bara att hämta ut! Härligt.. Det är inte långt kvar nu.. kan inte förstå att om 3 veckor sitter vi på ett plan till Indien.. Helt otroligt roligt! :)


EFTERMIDDAG:

Åt lite snabbt en chokladbar och slängde mig ut på en lång promenad med vovven, sen åkte vi ut på Dalarö och körde runt då batteriet till den andra bilen är urladdat och behöver laddas (vi ska besiktiga den på måndag så jag måste kunna köra den).. Det var en trevlig åktur måste jag säga, mysigt att köra runt på Dalarö och kika på alla fina hus och på det lilla samhället.


MIDDAG:
Ätit en fantastiskt god kycklingwok som mannen gjort :) SÅÅÅÅ GOTT!! Men idag har sockermonstret legat på och tjatat hela dagen.. Ojoj så på det har varit idag.. Har känt mig småsugen på något hela tiden, känns väldigt jobbigt när man har ont och så, det kan ju i och för sig ha med det att göra.. För vad gjorde man förrut när man hade mensvärk och kände sig hängig.. Jo, man handlade godis och la sig i soffan under en filt med lite godis eller chips.. Så det är väl inte så konstigt att kroppen associerar som den gör.. Jag har inte givit in utan försökt att dricka massor med vatten och promenera.. Idag har det blivit två rätt ok promenader.. Härligt! Jag, mannen och vovven var ute på vår 3,5km runda som vi går varje kväll och OJ vad kyligt det är.. Det är mycket riktigt snart vinter.. Det känns verkligen i luften.. Usch och fy.. Men snart åker vi till Indien och då är kylen ett minne blott :) Underbart!!!!


Steg: 11296

Gym: 0 minuter

Zumba: 0 minuter

Promenad: 1 timme 30 minuter

 
 
Luiza

Luiza

16 oktober 2010 09:00

Ojoj, det låter inget vidare , det där med din mage =(...hoppas det går över efter badet.

Hur kommer det ig att din syn försämrats så mycket? Jag har också glasögon, men det känns som att jag bara kan ha dem 1 år, och sen är de för svaga...eller är det bara inbillning tro?

Visst är de små liven söta när de får sina små ryck =)!
Ha en underbar dag, vännen!
Kram

http://www.mellanhoppochfortvivlan.blogspot.com

 
Ingen bild

T

16 oktober 2010 09:31

God morgon! Har också njutit av en kall o skön prommis m vovven, o av en chokladshake kaffe o vatten! Nu väntar hundkurs i 2 timmar sen blir det också ett varmt bad! Njut av dagen o gör det bästa du kan av den! Kram Therese

 
Lisa-Marie

Lisa-Marie

16 oktober 2010 21:49

Hej på er!
Tack för att ni skriver, det är så underbart att höra hur det går för er och för att få lite pepp själv! Det hjälper och stöttar otroligt mycket!

Luiza: Jag vet faktiskt inte, optikern sa att jag bör gå tillbaka inom ett år och kolla så de inte blir ännu sämre så snabbt, men hon sa att det kan vara så att det blir en dipp men att det inte bör gå så fort.. Ja, katter är helt fantastiska, vet inte vad jag skulle göra utan de :) Hoppas du fick en fin dag du med :)

Therese: Visst är det underbart att ha vovve, vi har bara haft katter innan (jag föder upp katter) men detta är första hunden. Det är underbart att man kommer ut i friska luften, man får ett helt annat liv :)

Hoppas det gick bra på kursen!
Kram Lisa-Marie

http://mimitosvikt.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa-Marie - 10 januari 2017 18:07


Hejsan,Jag ser ibland att folk varit inne här och det var ju X antal år sedan jag var här!Jag har två barn och driver mitt eget företag Fotograf Lisa-Marie Chandler www.lisamariechandler.se så om ni vill kika in och hälsa på är ni väldigt välkomna! ...

Av Lisa-Marie - 7 maj 2011 11:09

Jaha.. Nu har jag inte skrivit på väldigt länge och nu tänker jag förklara varför :) Jag ska bli mamma! Nu har de mest kritiska 12 veckorna gått och allt verkade bra när jag var på ultraljud i torsdags och bebisen sprattlade på som sjutton så ja...

Av Lisa-Marie - 27 april 2011 11:49

Jaa.. Som sagt.. Inte mycket skrivet inte :)   Jag har inte varit så mycket på benen alls, tröttig och tröttig. Är inte riktigt bra ännu men det går framåt. Jag längtar efter min energi och framåtanda! Lite konstigt känns det allt, jag som varit ...

Av Lisa-Marie - 9 april 2011 09:11

Ja, jag har legat helt däckad i sängen i två veckor. Jag har varit väldigt sjuk, det var länge sedan jag varit såhär dålig. Trist och jobbigt har det varit. Jag har inte kännt för att blogga trots att jag givetvis haft datorn till hands. Jag är nu nå...

Av Lisa-Marie - 23 mars 2011 22:00

Ja, idag hade jag en inte så bra dag måste jag säga.. Promenerade till jobbet i solen och det var supermysigt!! Sen hade vi personalmöte och det är ju alltid bra att reda ut saker hit och dit.. :)   På eftermiddagen kom två personer i ungefär sam...

Presentation


Jag heter Lisa-Marie och bloggar om min kamp mot min vikt. Jag går på ett ställe som heter Itrim. Gå gärna in på www.itrim.se och läs mer för info. Jag skriver 3-4 ggr om dagen varför det alltid står Morgon, lunch etc.. Det är när jag skrev texten.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards