Direktlänk till inlägg 17 oktober 2010

Dag 116

Av Lisa-Marie - 17 oktober 2010 08:41

MORGON:
God morgon alla glada! :) Nu ligger jag med magvärk igen MEN det är lite lättare.. Jag vs. magvärken har tagit 3 dagar nu.. Trist med sant! Idag ska vi till ett par vänner och titta på en Bollywoodfilm. Vi är flera som ska till Indien tillsammans så vi tänkte kika på en film och umgås, ska bli roligt :) Jag längtar verkligen.. Kan verkligen inte förstå att det bara är 20 dagar kvar tills vi åker.. Hur gick detta till? Vad hände med tiden? Jag menar, vi beställde flygbiljetterna i Juni och då kändes det som att det var JÄTTElänge kvar tills vi skulle åka.. Det var inte på riktigt liksom.. Och nu är det inte många dagar kvar... :) Ska bli såååå roligt!


LUNCH:
Jag letade febrilt efter ett gym som är öppet på förmiddagen under söndagen (alla verkar öppna runt 13-14 och det finns inte tid till att träna då så till slut såg jag att Sickla har öppet då. Sagt och gjort så åker vi dit och mannen och vovven går på promenad medans jag gick och tränade. Mycket trevliga lokaler och MYCKET folk.. Det var verkligen många som var där.. :) De hade också lite nyare maskiner.. Kul att köra på lite annorlunda maskiner! Sen åkte vi till bilbesiktningen i Nacka för att se var det var någonstans.. Jag vill ju inte villa bort mig imorgonbitti kl. 6.30 på morgonen direkt :) Så det passade ju bra att träna i Sickla :) Sen åkte vi till mamma för att fixa färdigt bilen inför besiktningen imorgon.


EFTERMIDDAG:
Bilen började läcka bensin igen från en slang och batteriet ville inte fastna så det drog ut otroligt på tiden så hela dagen blev jätteförskjuten. Vi skulle till pappa direkt efter mamma och jag skulle hjälpa honom uppdatera bostadsrättsföreningens hemsida och sen hem till våra vänner. Mannen åkte och handlade delar till bilen och jag, mamma och vovven tog en enormt härligt promenad i solskenet. Riktigt härligt! Kul att promenera med mamma! Kommer åka dit oftare så kommer både hon och jag ut! Så fort mannen blev klar så åkte vi hem så jag fick duscha och fixa iordning oss.. Sen så åkte vi till pappa för att kolla sidan. Vi hann i stort sett ingenting men bilen står nu där så jag kan vår nuvarande bil där imorgon bitti..


MIDDAG:
Kom till våra vänner och Andrea klippte min mans hår.. Mycket fint blev det :) Härligt.. Sen lagade mannen indisk mat och de andra åt det med ris och jag med sallad. Mumsig kyckling tikka/någonting annat haha.. :) Mums mums!

Vilken dag alltså! Vi trodde detta skulle bli en lugn dag men inte en lugn stund fick vi.. :) Förutom när vi äntligen fick titta på den tragiska Bollywoodfilmen i tre timmar.. Den slutade jätteledsamt.. Roligt fick vi i alla fall.. Dramatisk och lång var filmen.. Det var en rolig dag fylld med äventyr :)


Steg: 8387

Gym: 30 minuter

Zumba: 0 minuter

Promenad: 1 timme

 
 
Luiza

Luiza

17 oktober 2010 11:34

Men åååh vad kul!!!!
Indien är verkligen ett av mina drömresemål!!!
Helt rätt att förstä'rka känslan genom att titta på Bollywood film =)!

Ha det så himla kul!
Kram/
Luiza

http://www.mellanhoppochfortvivlan.blogspot.com

 
Lisa-Marie

Lisa-Marie

18 oktober 2010 12:57

Ja, det är verkligen en dröm att vi ska dit! Det ska bli helt overkligt roligt. Speciellt som vi ska på bröllop och allt :)

Kram på dig!

http://mimitosvikt.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa-Marie - 10 januari 2017 18:07


Hejsan,Jag ser ibland att folk varit inne här och det var ju X antal år sedan jag var här!Jag har två barn och driver mitt eget företag Fotograf Lisa-Marie Chandler www.lisamariechandler.se så om ni vill kika in och hälsa på är ni väldigt välkomna! ...

Av Lisa-Marie - 7 maj 2011 11:09

Jaha.. Nu har jag inte skrivit på väldigt länge och nu tänker jag förklara varför :) Jag ska bli mamma! Nu har de mest kritiska 12 veckorna gått och allt verkade bra när jag var på ultraljud i torsdags och bebisen sprattlade på som sjutton så ja...

Av Lisa-Marie - 27 april 2011 11:49

Jaa.. Som sagt.. Inte mycket skrivet inte :)   Jag har inte varit så mycket på benen alls, tröttig och tröttig. Är inte riktigt bra ännu men det går framåt. Jag längtar efter min energi och framåtanda! Lite konstigt känns det allt, jag som varit ...

Av Lisa-Marie - 9 april 2011 09:11

Ja, jag har legat helt däckad i sängen i två veckor. Jag har varit väldigt sjuk, det var länge sedan jag varit såhär dålig. Trist och jobbigt har det varit. Jag har inte kännt för att blogga trots att jag givetvis haft datorn till hands. Jag är nu nå...

Av Lisa-Marie - 23 mars 2011 22:00

Ja, idag hade jag en inte så bra dag måste jag säga.. Promenerade till jobbet i solen och det var supermysigt!! Sen hade vi personalmöte och det är ju alltid bra att reda ut saker hit och dit.. :)   På eftermiddagen kom två personer i ungefär sam...

Presentation


Jag heter Lisa-Marie och bloggar om min kamp mot min vikt. Jag går på ett ställe som heter Itrim. Gå gärna in på www.itrim.se och läs mer för info. Jag skriver 3-4 ggr om dagen varför det alltid står Morgon, lunch etc.. Det är när jag skrev texten.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards