Direktlänk till inlägg 20 oktober 2010

Dag 119

Av Lisa-Marie - 20 oktober 2010 09:04

MORGON:
God morgon alla glada! En ny dag med nya äventyr väntar oss! Det första jag ska göra är att åka med bilen till besiktningen igen, mannen stod i spöregnet hela dagen igår och lyckades äntligen byta den jäkla delen som skulle bytas.. Hela skiten hade rostat igen och den släppte inte... SÅ drygt.. MEN nu bör det vara fixat så vi kan gå vidare och sälja biljäkeln!! :)


LUNCH:
Jaaaaaaaa! Bilen är besiktigad så nu ska vi lägga ut den på blocket imorgon eller så när registreringsbeviset kommit på lådan (insåg att vi inte hade del2). Håll tummarna JÄTTEHÅRT för att vi ska få åbäket sålt så vi får lite extrapengar till Indien!!! :)

Ätit en räksallad till lunch och druckit lite kaffe, gott gott! Nu ska jag jobba lite innan jag ska till skolan för upprop på Psykologi B.


EFTERMIDDAG:
Har nu varit i skolan och skrivit in mig på Psykologi B kursen. Det är ett 7 veckors projekt man ska göra och det ska bli jätteroligt! Jag tror att min ska handla om manodepressivitet eller ångest.. Vi får se. Det blir mest hemmstudier även om det är en dagkurs och det är jätteskönt eftersom att jag ändå inte hinner gå till skolan så ofta :) Sen efter det så gick jag till gymmet. Härligt! MEN, jag insåg dock att det är dags att handla nya träningsbyxor eller eventuellt hängslen till de jag har.. Jag tycker inte jag gjorde annat än att dra upp byxorna hela tiden :) Nu ska jag vila i någon timme och sen är det tillbaka till itrim och gå på gruppträff och väga mig.


MIDDAG:
Har nu varit på min gruppträff. Mycket trevligt och positivt! Vågen var snäll också måste jag säga! Men ni får som vanligt inte reda på något förrän imorgon :) På julafton alltså = vägdag... På träffen pratade vi olika fetter och protein. Mycket bra och informativt möte! Efter det åkte jag hem och åt Kokt torsk med äggsås. MUMS! :) Sen gick vi ut på vår vanliga promenad. Jag bara älskar våra kvällspromenader tillsammans! Inga datorer, tv-apparater eller telefoner som stör.. Bara mys, frisk luft och vi (jag, mannen och vovven).


Steg: 10231

Gym: 30 minuter

Zumba: 0 minuter

Promenad: 45 minuter

 
 
Ingen bild

Therese

20 oktober 2010 19:10

Hej! Vilken bra dag för dig idag, med bilen bl.a Håller tummarna för att den blir såld snabbt. Spännande m itrim-vägning idag, håller tummarna för det med:-). Tycker det är svårt att komma ut nu på kvällarna när det är så mörkt. Får försöka kasta om mina prommenader till morgon el lunch om jag ska få ihop allt nu. Träningen går bra iaf, nåt bra att hålla fast vid... Njut av kvällen, kram

 
Luiza

Luiza

20 oktober 2010 22:19

Hej vännen!
Det är så kul att komma in till dig och läsa , du är så positiv!!!
Det låter som du haft en riktigt bra dag också =)!
Och vilken stackare, som fick stå i ösregnet =(. Tur att han fick loss den där delen, så ni fick den bytt och förhoppningsvis såld...
Vad är det för bil och vad ska ni ha för den , förresten? Maila mig gärna =). Vi är på jakt efter en...

Visst är det underbart med promenad? Precis som du säger, inte en data, ingen tv bara friska luften =)!

Kul att vågen var snäll mot dig, och det där med byxorna är ju sååå positivt . Tycker du ska köpa hängslen ;), haha.

Ha en god natt.
Kram/
Luiza

http://www.mellanhoppochfortvivlan.blogspot.com

 
Lisa-Marie

Lisa-Marie

21 oktober 2010 11:05

Tack hörni... :) Underbart att få feedback och stöttning! Det är en lite äldre bil. Seat Cordoba GTi -95. Lite bucklig och så. Vi tänkte 10000:- för den :)

Kram på er!
Lisa-Marie

http://mimitosvikt.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa-Marie - 10 januari 2017 18:07


Hejsan,Jag ser ibland att folk varit inne här och det var ju X antal år sedan jag var här!Jag har två barn och driver mitt eget företag Fotograf Lisa-Marie Chandler www.lisamariechandler.se så om ni vill kika in och hälsa på är ni väldigt välkomna! ...

Av Lisa-Marie - 7 maj 2011 11:09

Jaha.. Nu har jag inte skrivit på väldigt länge och nu tänker jag förklara varför :) Jag ska bli mamma! Nu har de mest kritiska 12 veckorna gått och allt verkade bra när jag var på ultraljud i torsdags och bebisen sprattlade på som sjutton så ja...

Av Lisa-Marie - 27 april 2011 11:49

Jaa.. Som sagt.. Inte mycket skrivet inte :)   Jag har inte varit så mycket på benen alls, tröttig och tröttig. Är inte riktigt bra ännu men det går framåt. Jag längtar efter min energi och framåtanda! Lite konstigt känns det allt, jag som varit ...

Av Lisa-Marie - 9 april 2011 09:11

Ja, jag har legat helt däckad i sängen i två veckor. Jag har varit väldigt sjuk, det var länge sedan jag varit såhär dålig. Trist och jobbigt har det varit. Jag har inte kännt för att blogga trots att jag givetvis haft datorn till hands. Jag är nu nå...

Av Lisa-Marie - 23 mars 2011 22:00

Ja, idag hade jag en inte så bra dag måste jag säga.. Promenerade till jobbet i solen och det var supermysigt!! Sen hade vi personalmöte och det är ju alltid bra att reda ut saker hit och dit.. :)   På eftermiddagen kom två personer i ungefär sam...

Presentation


Jag heter Lisa-Marie och bloggar om min kamp mot min vikt. Jag går på ett ställe som heter Itrim. Gå gärna in på www.itrim.se och läs mer för info. Jag skriver 3-4 ggr om dagen varför det alltid står Morgon, lunch etc.. Det är när jag skrev texten.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards