Alla inlägg den 1 september 2010

Av Lisa-Marie - 1 september 2010 08:08

MORGON:

Hur gick det här till? Hur hamnade vi i September helt plötsligt?? Det har gått fruktansvärt fort, i Juni när jag skrev på kontraktet med itrim och startade mina 12 veckor så kändes det som en evighet till September. Det var helt omöjligt långt till September. Men nu är vi här. Det har gått väldigt bra måste jag säga. En hel sommar utan mat, utan grillning, utan glass och jordgubbar. Det har gått bra! Varje gång jag ser mig i spegeln så vet jag att det är värt det. Jag känner mig oförskämt pigg, stark och alert i kroppen. Mycket pga viktminskning men också otroligt mycket pga all träning. Underbart! Nu ska jag dricka min frukost, chokladsmoothie (den funkar otroligt bra som frukost måste jag säga), 2 glas vatten och svart kaffe.. Mums! :)

Ska till itrim och gymma lite innan lunch, ska också be de väga mig, spännande!


LUNCH:
Nu så har jag varit och tränat och sen min sedvanliga promenad hem. Vägde mig också när jag var där men som vanligt får ni inte reda på resultatet förrän imorgon bitti när jag väger mig på min våg på morgonen. Jag har ju gått efter resultatet från den varje vecka så jag fortsätter med det :)

Det var ett tungt pass denna gången, snacka om att man tar i så man spricker ibland :) Skönt efteråt är det i alla fall! När jag kom hem duschade jag och sen en chokladbar, lite kaffe och vatten på det. Mums! Går ju bra det här ju!


EFTERMIDDAG:
Jobbar som vanligt, skulle verkligen behöva studera nu. Ikväll ska mannen tvinga mig och hjälpa mig :) Då är det lättare! Efter att kattungeköparna har varit här och hämtat lillkillen. Kommer att bli jobbigt, har nu suttit och fixat med alla papprena och gosat lite extra med honom.. Det är mycket lättare när de flyttar vid 12 veckor.

Åt en chokladbar :) Gott gott.. Längtar till couscousen ikväll!

Funderar på om jag ska gå till gymmet imorgon, de har introduktion i pulspassen. Alltså man kan få tips om hur man kan träna på kondisstationerna på lite olika sätt, det blir ju lätt långtråkigt. Vet inte om jag hinner dock. Vi får se, men det fanns fler tillfällen senare.


MIDDAG:
Sista måltiden intagen, kattungen har flyttat *snyft*. Ligger och vilar, är rätt trött nu.. Nu känns det nästan som i början när man blir lite besatt av mat. Jag tänker rätt mycket på hur mycket jag vill äta. Men nej, 14 dagar kvar. Det klarar jag utan problem! Längtar tills imorgon bitti när det är vägnings- och mätningsdags.. :)


Har nu gjort klart psykologin och skickat in, gått en promenad med mannen och Kira samt kommit på att mina inloggningsuppgifter till skolan inte fungerar alls.. Mycket irriterande!


Steg: 10499

Gym: 30 minuter

Promenad: 50 minuter

Presentation


Jag heter Lisa-Marie och bloggar om min kamp mot min vikt. Jag går på ett ställe som heter Itrim. Gå gärna in på www.itrim.se och läs mer för info. Jag skriver 3-4 ggr om dagen varför det alltid står Morgon, lunch etc.. Det är när jag skrev texten.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards