Alla inlägg den 8 september 2010

Av Lisa-Marie - 8 september 2010 08:23

MORGON:
God morgon! Vi har nu vaknat upp här.. Jag äter/dricker frukost :) Gott gott!
Ikväll blir det gruppträff och gym, ska bli jätteroligt att träffa alla och se hur det går. MEN, mest ser jag givetvis fram emot imorgon, JULAFTON = vägningsdag! :)

Musklerna är lite trötta idag.. Möra och sega.. :) Ska lägga mig i badet för att mjuka upp de!


LUNCH:
Nej, idag bestämde jag mig för att kroppen ska få vila, vill inte träna när musklerna är såhär sega.. Bara dumt, jag tränar så pass mycket ändå! Jag kan lika gärna gå till gymmet imorgon och på lördag så har jag mina tre pass denna veckan ändå!

Så nu blir det lite plugga istället, ta det lugnt och sen gå ut och gå och sen gruppträff ikväll! Kul!


14.00 Extra inlägg.. Ojojoj.. Behöver skriva av mig lite grann.. Magen känns som ett svart hål.. Tomt.. Jag känner mig enormt hungrig och sugen.. Jobbigt om det ska kännas såhär i en vecka till.. Jag försöker dricka vatten och jag skulle jättegärna gå och träna eller promenera nu för att få lite extra boost men mannen är i skolan och jag kan inte lämna vovven ensam.. Jag har ju detta sug och hunger BARA för att jag vet att slutet är nära.. Jag vet det så väl, jag önskar magen visste det också.. Det känns lite som i början när jag tänkte på mat jämt och drömde om mat.. Det försvann ganska fort men nu är det tillbaka ordentligt..


EFTERMIDDAG:

Nu har jag varit på min powerwalk, tog i lite extra eftersom att det inte blir något gym idag, hade riktigt tur med vädret, solsken hela vägen.. Det var som att promenera på sommaren.. :) Så det var en härlig promenad måste jag säga! Och när jag kom hem så åt jag en cranberrybar till mellanmål med 2 glas vatten.. Ska ta en dusch och sätta mig och jobba en stund.


MIDDAG:
Nu har jag kommit hem från min andra gruppträff från itrim. Lika inspirerande och bra som förra gången! Man får höra mycket bra och intressant från andra som är i sin egen sits och som går igenom ungefär samma sak som jag gör. Jag tycker det är underbart att folk pratar och berättar om deras problem och tankar för vi fungerar olika. Något som är självklart för mig är absolut inte det för någon annan, och tvärtom. Att kunna stötta varandra och hjälpa till hjälper i sin tur sig självt då man själv blir peppad och motiverad av att hjälpa andra. Det stärker självkänsla och får en att faktiskt förstå hur bra man är. För vi är bra, allihopa! Alla inne i rummet är där för att vi har ett problem. Övervikt. Vi kom dit av olika anledningar men i någon form är vi överviktiga. Vissa med sockerberoende, matberoende etc och även om vissa av oss gått ner fort och faktiskt är vissa i min grupp nere i sin målvikt (GRATTIS!!! Ni är fantastiska!) så är vi fortfarande tjockisar inuti. Det kan ta en sommar att se smal ut men insidan tar längre än så att ändra på. Vi behöver tänka om, göra om och lära om. Itrim är där för att lära oss och stötta oss när vi gör vår resa mot icketjockisar. Inte bara på utsidan utan också på insidan. För det är den vi behöver ändra mest på. För att inte hamna i gropen igen. Och om vi faller lite grann, så har vi varandra i gruppen och de fantastiska människorna på itrim som hjälper oss stå upp igen. Vi är människor, vi gör fel och misstag. Det viktiga är att lära sig av de och gå vidare.


För det gör jag nu, går vidare. Jag har ett nytt liv som icketjockis som väntar på mig, ett liv fullt med dans, glädje och snygga kläder som passar! Jag kan slänga in en beach 2011 där också för extra glädje!

Men främst av allt vill jag ha ett liv utan knäont, utan att känna att jag är ful, utan att känna att jag inte kan springa till tåget för då dör jag.. Det är vad jag vill och ska ha!


Steg: 10741

Gym: 0 minuter

Promenad: 45 minuter

Presentation


Jag heter Lisa-Marie och bloggar om min kamp mot min vikt. Jag går på ett ställe som heter Itrim. Gå gärna in på www.itrim.se och läs mer för info. Jag skriver 3-4 ggr om dagen varför det alltid står Morgon, lunch etc.. Det är när jag skrev texten.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards