Alla inlägg den 22 september 2010

Av Lisa-Marie - 22 september 2010 08:45

MORGON:
Seg dag igen.. Varför blir jag inte bättre??? Jaja. Ska kämpa mig upp och göra kaffe.. Orkar inte ens skriva.. Måste ringa itrim och säga att jag inte kan komma på gruppträffen ikväll.. Trist! Jag som ser så fram emot de..


LUNCH:

Ok, nu har jag bestämt mig för att se på saken positivt, jag får lite väl behövd vila, jag får titta på massor av film utan att känna mig lat och jag får gosa med katterna massor :) Jag håller på att planera mat för fulla muggar, något jag kan göra mitt i all vila, längtar fortfarande tills jag får äta hela tiden (alltså äta normalt). Just nu sitter jag i sitsen att allt som jag inte får äta vill jag äta.. Jobbigt men sant! Så fort magen får börja jobba så sätter det onda lilla djuret igång i hjärnan som gillar socker och fet mat.. De 12 veckorna var ingenting jämfört med detta.. Detta är helt klart den svåraste veckan hittills.. För hjärnan i alla fall.. Och att jag nu ligger här och är dålig hjälper föga.. Jag behöver träna och gå ut och gå, göra något.. Som det är nu ligger man bara och tänker.. Men men.. Jag ska försöka studera och få något nyttigt gjort.. Ska även försöka gå ut och gå så jag i alla fall får mina steg gjorda idag.. Jag ska kämpa! Det blir jobbigt men det är värt det!


EFTERMIDDAG:
Trots smärta i kroppen så har jag varit ute på en låååång promenad. Jätteskönt men det blev TREO och jättemassa vila när jag kom hem. Många steg blev det..

Ja, nu ska jag försöka dra mig upp och studera.. Jag förstår inte, det borde finnas lag mot att man ska studera när man mår dåligt.. :( Men det känns bra att jag släpade mig ut i friska luften och rörde lite på mig! Mycket stolt är jag!


MIDDAG:
Har nu ätit supergod kycklingwok med fräscha grönsaker.. :) Jättegott! Det är jättesvårt att äta så lite som man ska dock, man vill ju gärna äta tills man är mätt och det är svårt när man äter sallad.. Imorgon blir det både lunch och middag.. Gott gott! Vi ska på middag till min farmor och farfar och det ska bli mycket trevligt. Förhoppningsvis mår jag bättre då.. Måste må bättre :)


Sov gott alla glada! Imorgon är en ny dag!


Steg: 12859

Gym: 0 minuter

Promenad: 1 timme

Presentation


Jag heter Lisa-Marie och bloggar om min kamp mot min vikt. Jag går på ett ställe som heter Itrim. Gå gärna in på www.itrim.se och läs mer för info. Jag skriver 3-4 ggr om dagen varför det alltid står Morgon, lunch etc.. Det är när jag skrev texten.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards