Alla inlägg den 12 september 2010

Av Lisa-Marie - 12 september 2010 09:41

MORGON:

God morgon alla glada.. Idag mår jag väl inte sådär jättebra, känner mig lite hängig och har lite ont i kroppen (lite som när man känner sig sjuk) så det blir vila idag. Trist! Jag hade planerat att träna abs (mage) på Zumba och min vanliga promenad.. Vi får se om jag orkar promenera (eller powerwalk alltså), promenera långsamt blir det ju helt klart! Nu är det två dagar tills min hälsoanalys är. Det ska bli så kul! Imorgon ska jag och mannen göra kondistestet (det som jag gjorde i början, man promenerar 1055m så fort man bara kan). Mannen ska stå och ta tid och jag ska gå som attan! Jag måste ta med resultatet till hälsoanalysen, det ska bli så roligt att se vad jag hamnar på :) Sist tog det mig 10 minuter och 5 sekunder. Jag hoppas och tror att det gått ner lite sen dess haha :)


LUNCH:

Har nu ätit lunch och sitter och jobbar febrilt på kokboken samt viker tvätt. Går jättebra! Haha.. Är helt inne i mina recept, jag gjorde tidigare en kokbok när jag gick på LCHF och hade massor av bra recept, sitter just nu och försöker konvertera de till itrim. De passar ju ganska bra till handfast minus fast utan fettet så jag försöker hitta saker jag kan ersätta fettet med. :) Inte lätt inte.. Men det går på vissa av de!


EFTERMIDDAG:
Nu så, jag drog mig ur sängen, tog på mig powerwalkskorna och i på med träningskläderna och kickade mig själv ut ur sängen (för det är där jag spenderat hela dagen i övrigt med tanke på hur jag mår). Ut på promenad! Inte lika många stenhårda intervaller idag som jag brukar men duktig var jag! Sen när jag kom hem varvade jag ner med en kort promenad till skogen med mannen och Kira..

Så nu är jag tillbaka i sängen, massor av vatten och svart kaffe :) Funderar starkt på om jag ska dricka lite te trots att jag avskyr det :) Men det ska ju vara bra för en, vill ju verkligen inte bli sjuk nu.. Har varken tid eller lust! Kan ni förstå att det inte är många dagar kvar nu? Det känns helt overkligt att jag snart ska få äta lite! Min första måltid ska bli en kycklingsallad :) MUMS!

Såg förresten idag att ITRIM numera finns på Facebook, de hade länkat till min blogg där :) Åh vad roligt!


MIDDAG:
Har nu ätit middag och tittat på Ensam mamma söker haha.. :) Skulle titta på en film men mannen var seg i köket så jag flippade kanaler (ser aldrig på TV numera) och precis då började Ensam mamma.. Kommer man säkert att fastna för den serien haha :)

Nu ska vi promenera några sista steg och snart är det soooooova :) Behöver det känner jag, det är dags för gymmet imorgon, hoppas att kroppen orkar det. Vill ju inte missa gymmet nu när det är vägning på tisdag, hälsoanalysen för 12 veckor. Och sen ska jag göra kondiskollen också.. :) SPÄNNANDE sa Bill, SPÄNNANDE sa Bull..


Kram på er och sov gott!


Steg: 10123

Gym: 0 minuter

Promenad: 50 minuter


Presentation


Jag heter Lisa-Marie och bloggar om min kamp mot min vikt. Jag går på ett ställe som heter Itrim. Gå gärna in på www.itrim.se och läs mer för info. Jag skriver 3-4 ggr om dagen varför det alltid står Morgon, lunch etc.. Det är när jag skrev texten.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards