Alla inlägg den 20 september 2010

Av Lisa-Marie - 20 september 2010 08:49

MORGON:

En ny morgon och idag skäms jag faktiskt.. SD i riksdagen? Ja, jag orkar inte skriva något mer om det men jag skäms ordentligt för Sverige..

Annars mår jag bra, ryggen gnällde lite nu, tror Zumba står för det :) Men det är ok, jag överlever lite träningsvärk i ryggen jag! Funderar på om jag ska vila från gymmet idag dock, vi får se om jag tar en dags vila till fråg gymmet eller om jag går dit.. :) Ska studera och jobba idag i alla fall.. Fullt ös bá!


LUNCH:
Vilar för tillfället efter en god chokladbar.. :) Känner mig dock mer hungrig, lite svårare att hålla sig till det man får äta med itrim nu när man börjar äta riktig mat.. Det blir ju betydligt mer mat när man får äta 3 knytnävar grönsaker samt en handflata protein än en liten chokladbar, lyxproblem kan man kanske tänka men det är lättare när allt är "styrt".. Nu ska jag hålla mig till lite 3 ggr om dagen och sen får jag äta "mycket" 1 gång om dagen. Men, på torsdag börjar jag äta två gånger om dagen och det ska bli härligt! Längtar verkligen! Jag har dock "fuskat" med vägandet, jag brukar ju väga mig bara en gång i veckan men nu har jag varit så nyfiken på vad vågen säger när jag börjat äta och vågen verkar stå still.. Mycket irriterande då man tycker ju att det lilla jag äter inte borde påverka något alls.. Jag tränar ju fortfarande lika mycket och äter ersättningar 3 ggr om dagen.. *Suck*... Men men.. Det blir nog bra.. :)


EFTERMIDDAG:
Nej, idag har jag bestämt mig för att vila! Ingen powerwalk, inget gym. Lite promenerande med mannen och vovven men inget tränande.. Jag har ont i fötterna, ryggen värker.. Jag måste lära mig att lyssna på kroppen nu.. :) Från och med idag i alla fall haha..


MIDDAG:
Känner mig allmänt trött och lite risig faktiskt.. Börjar jag bli sjuk nu?

Något som slog mig idag är att jag var mycket gladare och motiverad när jag inte åt.. Så fort man börjar äta igen så känns det som att suget som legat och vilat hela sommaren slog till med full kraft.. Känns lite som att man måste hitta sig själv igen, hitta vem man är nu. Det är lite som att leva i en bubbla när man äter ersättning och kämpa kämpa hela tiden.. Sen så fort man börjar äta så känns det super och sen smyger alla tankar och sug tillbaka som fanns där innan... Riktigt jobbigt måste jag säga..


Steg: 10042

Gym: 0 minuter

Promenad: 1 timme

Presentation


Jag heter Lisa-Marie och bloggar om min kamp mot min vikt. Jag går på ett ställe som heter Itrim. Gå gärna in på www.itrim.se och läs mer för info. Jag skriver 3-4 ggr om dagen varför det alltid står Morgon, lunch etc.. Det är när jag skrev texten.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards