Alla inlägg den 11 september 2010

Av Lisa-Marie - 11 september 2010 08:40

MORGON:
Ja, idag känns som en bra morgon :) Trots att jag knappt fått sova då hunden har nu gått tillbaka i utvecklingen och är inte rumsren alls längre.. Hon kissar hur mycket som helst så nu blir det veterinären igen.. Antagligen UVI igen.. Trött jag blir! Ryggen värker lite efter träningspasset igår men inte så det är jobbigt.. Sen gick jag upp och diskade allt från igår innan jag gjorde min frukost, chokladsmoothie, svart kaffe och 2 glas vatten :) Mina glas är dessutom rätt stora, 3 glas är en liter har jag mätt upp.. MEN, jag är glad idag, det känns otroligt bra! Jag håller på med designen till min kokbok som jag tänkt göra då jag går över till varierat, kokboken kommer endast att finnas på nätet givetvis men den är öppen för alla och kommer att handla lite om mig och min viktresa och samtidigt innehålla en massa recept. Kul! Givetvis går den i rosa eftersom att jag fortfarande är 6 år och är barnsligt förtjust i rosa, och jag är stolt över det :)

Jag kommer givetvis fota alla maträtter vartefter jag gör de. Jaja, nu ska jag börja denna fina dag!


LUNCH:
Har nu varit på itrim och gymmat! :) Var jättetrött! På min promenad hem kom jag att tänka på att jag borde kunna gå ner i spagat nu igen.. Jag har liksom alltid kunnat det så det är bara en del av mig och när jag varit tjock har det inte gått.. Så när jag kom hem så testade jag och YES! I'm back :) Lite otränad spagat men nere i golvet är jag! Woooohoooo!!!! Den gamla Lisa-Marie är på väg tillbaka till sitt gamla och friska jag! Jag är SÅ glad! Snart ska vi åka ut till min mamma och fixa lite med den gamla bilen som stått hur länge som helst. Vi måste sälja den nu men den ska fixas först.


EFTERMIDDAG:
Nu har vi varit ute hos min mamma och fixat med bilen, jag satt och läste en massa gamla tidningar (Topphälsa). Jätteintressant läsning och kul recept som jag kan modifiera! :)

Jag började dock känns mig enormt hängig så vi åkte hem och jag tog ett varmt bad då jag kände mig frussen och trött.. Känner mig inte frussen längre men trött och hungrig är jag helt klart! Kan ju vara för att jag inte fick mycket sömn inatt.. Jaja.. Det blir nog bättre snart, vi ska sätta oss och kika på en film i soffan.. Lördagsmys! :)


MIDDAG:

Ska nu sätta mig i soffan och titta på en bra film! Ska bli skönt, behöver det då jag är så otroligt trött och känner mig lite hängig.. Tror nog att det är vädret.. Mamma sa att hon kände likadant och att det var flera som kände sig lite si och så.. Hösten är på väg, med stora steg :) Jaja, det är som det är! Ska bli spännande att se vad jag måste inhandla för att kunna promenera i vinter.. Massor av bra kläder som man kan svettas i utan att dö...


Steg: 10441

Gym: 30 minuter

Promenad: 40 minuter

Presentation


Jag heter Lisa-Marie och bloggar om min kamp mot min vikt. Jag går på ett ställe som heter Itrim. Gå gärna in på www.itrim.se och läs mer för info. Jag skriver 3-4 ggr om dagen varför det alltid står Morgon, lunch etc.. Det är när jag skrev texten.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards