Alla inlägg den 10 september 2010

Av Lisa-Marie - 10 september 2010 08:28

MORGON:

Och ännu en ny morgon.. Känner mig lite deppig idag faktiskt.. Jag brukar inte känna mig nere men när någon bestämmer sig för att förstöra vår bil så blir man lite ledsen.. Jag blir så arg på folk som bara vill förstöra, negativitet och irritation är vad som sprider.. Tänk vad världen skulle se annorlunda ut om man spred postitivitet och glädje istället. Tänk vad härligt om man tyckte om att se andra människor glada. Jag tycker det är fantastiskt att kunna få en annan människa att le, att kunna ge något till någon som gör de glada.

Jaja, nu ska jag försöka ta mig ur min deppighet och komma upp på banan igen.. :) Jag känner mig glad över att vi ska ha två av våra goda vänner över på middag idag, vi har alltid så roligt tillsammans med de! Ja, nu kom jag på! Innan itrim så åt vi alltid tillsammans med de, ena killen är italiensk (gör fantastisk italiensk mat) och andra är spanjor (som min man). Det är mycket god mat som görs kan jag säga :) MEN när jag började itrim så insåg jag att maten bara är en del av varför det är så trevligt att samlas till middag. Jag blir inte mindre social för att jag inte dricker vin eller äter samma sak som de när vi umgås. De tycker inte att jag är dum som inte vill smaka på den goda maten utan förstår och stöttar mig i det jag gör. Jag är glad att jag har sånna vänner. De gör mig glad, vi har fantastiskt roligt tillsammans och de stöttar mig i allt jag gör. Det om något är väl vänskap?


LUNCH:

Har nu kört en timmes Zumba, först Abs programmet (mage) och sen cardio (hjärta, kondition). Nu är jag slut, har ätit en bar och sitter nu ner för en liten stund.. Jag dricker nog minst 1,5 liter vatten när jag tränar Zumba.. Man blir sååååå törstig! Men det är så roligt, får mig alltid glad! Är otroligt lycklig över att jag börjat träna Zumba. Nu har jag fått hem mitt egna också så jag inte behöver snylta på mamsen :) Nu ska jag ut på min promenad.. Ska bli skönt! Sen blir det studier i historia och franska.. Trés bien!


EFTERMIDDAG:
Jaha, nu har jag studerat franska och varit på min powerwalk, det var en härlig promenad! Vädret var inge vidare men jag tog i och lyssnade på bra musik! Känns så underbart när man kommer hem och är helt slut, SKÖNT! :)

Så nu har jag ätit mellanmål och dricker lite kaffe och vatten till.. Snart ska vi sätta igång och fixa inför vår middag ikväll! :) Ska bli jätteroligt! Alltid lika trevligt!


MIDDAG:
Nu har våra gäster åkt hem, vi är riktigt trötta trots att det blev så tidigt.. Hade en jättetrevlig kväll och de åt kycklingwok medans jag åt couscous, jag bakade en kladdkaka som gick åt fort, de tog med mer än halva hem.. haha.. :) Gick fantastiskt bra! Jag fick massor av komplimanger och det känns jätteroligt att jag ändrats så pass mycket :) Supertrevlig kväll! Längtar redan till nästa gång! Kommer att bli lite roligare när jag kan äta lite mat dock.. Haha.. För även om det går jättebra utan att äta så är det ändå liiiiite trevligare när man får äta lite :)


Nu ska jag sova!

Sov gott alla glada och ha en fantastisk helg!


Steg: 13205

Gym: 0 minuter

Promenad: 45 minuter


Presentation


Jag heter Lisa-Marie och bloggar om min kamp mot min vikt. Jag går på ett ställe som heter Itrim. Gå gärna in på www.itrim.se och läs mer för info. Jag skriver 3-4 ggr om dagen varför det alltid står Morgon, lunch etc.. Det är när jag skrev texten.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards