Direktlänk till inlägg 2 september 2010

Dag 71 - 76,3kg

Av Lisa-Marie - 2 september 2010 06:37

MORGON:

Härligt! -1,4kg sen förra veckan! Jag har alltså -2,7kg kvar till mitt mål efter 12 veckor. -2,7kg kvar!! Jag måste klara det, ska träna lite extra och hoppas på det bästa, -1,4 en vecka och -1,5kg andra veckan så ska jag klara det!!!

Mitt BMI är alltså på 28.7 nu, helt fantastiskt! Underbar morgon som vanligt, 14 dagar kvar tills jag går över till varierat, ska verkligen försöka maxa ut den tiden som är kvar! Heja mig!!


LUNCH:
Ätit en chokladbar och försökt lösa problemet med att jag inte kommer in på skolans datasystem som jag måste för att kunna skicka in uppgifter.

Ska iväg nu och träffa en gammal god vän som jag inte träffat på 1,5 år. Det ska bli underbart, jag har verkligen längtat efter henne! Sen ska jag till mamma och fika. Ska bli roligt!


EFTERMIDDAG:
Under eftermiddagen sprang jag och Jessica runt i Farsta Centrum, snackade skit, gick till ett fik, jag beställde en cola zero, vatten och svart kaffe och åt min chokladbar samtidigt. JÄTTEtrevligt! Jag klippte mig innan jag träffade Jessica, blev riktigt snyggt om jag får säga det själv :) Sen gick vi i affärer, jag köpte ett rosa mått (ja, ni vet en sån där samlig plast dl, matsked, etc etc.)

Jag shoppade också en t-shirt och en jättefin cardigan på Gina Tricot. Det blir plötsligt så roligt när allt passar :)

En annan härlig sak som hände var att alla mina kläder låg i tvätten och jag satt framför garderoben innan jag skulle åka och var irriterad, sen såg jag ett par jeans jag inte använt på 2 år. De passade mig när jag vägde runt 70kg. Jag tänkte att jag testar de i alla fall, och de passade! LYCKAN är total! Så jag tog på de och en tröja och kände mig världsbäst!!


MIDDAG:
Efter en fantastiskt rolig eftermiddag med min saknade vän åkte jag till min mamma och fikade igen :) Vi satt och pratade och jag introducerade henne till tradera som jag själv älskar. Vi hade en trevlig kväll och jag åt en chokladbar till middag. Jaha, tänker ni, vad hände med motionen idag då? Hur många steg är en shoppingrunda?? Jo, jag kom hem och tog min powerwalk i mörkret vet ni! Kl. 21.00 Läskigt värre men min man var i telefon mestadels av tiden och då går det lättare, men jag fick en fruktansvärd hicka av att powerwalka i kylan och prata samtidigt :) Men det var det värt! Nu kan jag gå och lägga mig med gott samvete! :)


Sov gott!


Vikt: 76,3kg (-17,3)

Arm: 29,5 cm (-5,5)

Bröst: 97 cm (-15)

Bröstkorg: 84 cm (-11)

Mage: 95 cm (-17)

Höft: 94 cm (-14)

Lår: 63,5 cm (-6,5)

Knä: 37,5 cm (-4,5)


Steg: 10784

Gym: 0 minuter

Promenad: 45 minuter

 
 
PhD

PhD

2 september 2010 15:57

Du är jätteduktig. Stort, välförtjänt grattis! Ser verkligen fram emot att se hur du klarar övergången till varierat. Så jag vet vad som väntar mig så småningom... Kram

http://komitrim.blogg.se

 
Ingen bild

Lisa-Marie

2 september 2010 22:47

Härligt att jag har dig som hejar på mig! Känns bättre då haha :)

Ja, det ska bli jättespännande med övergången, är lite orolig men mest ser jag fram emot det! Ska bli härligt att få äta lite och göra lite recept etc.

Tack igen för att du hänger med och peppar, det värmer!

Kram!

 
Ingen bild

Therese

5 september 2010 10:17

Hej, har också kört igång med måltidsersättningar och är nu inne på min 4:e vecka. Allt har gått kanon. Kul att läsa att du har varit så duktig och jättelyxigt att kunna följa din blogg och bli lite peppad. All lycka till nu med att nå ditt mål. Kram Therese

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa-Marie - 10 januari 2017 18:07


Hejsan,Jag ser ibland att folk varit inne här och det var ju X antal år sedan jag var här!Jag har två barn och driver mitt eget företag Fotograf Lisa-Marie Chandler www.lisamariechandler.se så om ni vill kika in och hälsa på är ni väldigt välkomna! ...

Av Lisa-Marie - 7 maj 2011 11:09

Jaha.. Nu har jag inte skrivit på väldigt länge och nu tänker jag förklara varför :) Jag ska bli mamma! Nu har de mest kritiska 12 veckorna gått och allt verkade bra när jag var på ultraljud i torsdags och bebisen sprattlade på som sjutton så ja...

Av Lisa-Marie - 27 april 2011 11:49

Jaa.. Som sagt.. Inte mycket skrivet inte :)   Jag har inte varit så mycket på benen alls, tröttig och tröttig. Är inte riktigt bra ännu men det går framåt. Jag längtar efter min energi och framåtanda! Lite konstigt känns det allt, jag som varit ...

Av Lisa-Marie - 9 april 2011 09:11

Ja, jag har legat helt däckad i sängen i två veckor. Jag har varit väldigt sjuk, det var länge sedan jag varit såhär dålig. Trist och jobbigt har det varit. Jag har inte kännt för att blogga trots att jag givetvis haft datorn till hands. Jag är nu nå...

Av Lisa-Marie - 23 mars 2011 22:00

Ja, idag hade jag en inte så bra dag måste jag säga.. Promenerade till jobbet i solen och det var supermysigt!! Sen hade vi personalmöte och det är ju alltid bra att reda ut saker hit och dit.. :)   På eftermiddagen kom två personer i ungefär sam...

Presentation


Jag heter Lisa-Marie och bloggar om min kamp mot min vikt. Jag går på ett ställe som heter Itrim. Gå gärna in på www.itrim.se och läs mer för info. Jag skriver 3-4 ggr om dagen varför det alltid står Morgon, lunch etc.. Det är när jag skrev texten.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards