Direktlänk till inlägg 5 september 2010

Dag 74

Av Lisa-Marie - 5 september 2010 08:37

MORGON:

Ojojoj, ryggont som aldrig förr.. Det verkar som att man kanske skulle tagit det lite lugnt första gången man prövade Zumba (igår alltså).. Jag höll på i 50 minuter och körde stenhårt.. Det roliga är att jag har ont i ryggen vid revbenen, musklerna där upp verkar ha fått jobba ordentligt, träningsvärk kallas det visst, det var ett tag sedan jag hade det... :) Men det är ju suveränt att man arbetar mycket med ryggen, förhoppningsvis får jag muskler där sen.. Det behövs..

Min lilla vovve är fortfarande inte bra, nu kräktes hon imorse.. Vi ska låta henne vara idag och avvakta (efter att ha pratat med veterinären). Är det inte ett dugg bättre så åker vi till veterinären imorgon. Stackars älsklingen..


LUNCH:

Har varit på min promenad, hade tänkt ta det lugnt idag men jag kände för att ta promenaden så då gjorde jag det, ser ingen anledning till varför jag ska ta det lugnt om kroppen vill ut och gå :) Jag tog ett varmt bad för ryggens skull när jag kom hem, så skönt så!

Kira (vovven) är lite bättre men det är skonkost som gäller.. Hon har rusat runt lite till och med så det är ett gott tecken!

Nu ligger studieböckerna här framför mig och stirrar lite konstigt på mig.. Förstår inte varför..


EFTERMIDDAG:
Svenskastudier är gjorda.. Puh.. :) Bara historia kvar då.. Jag har även suttit och skrivit ut recept från min favoritsida www.tasteline.com. Jag som vägrat äta svamp sen jag var liten, hemska saker. Jag blev tvingad att äta svampsoppa på förskolan trots att jag inte tycker om svamp med mindre trevliga följder och jag har vägrat att ens ta i en svamp sen dess. Nu har jag tänkt att ge det en chans till när jag börjar äta. Det kanske går eller så gör det inte det.. Men men.. Jag har hittat några recept som kan fungera. Jag är väldigt dålig på att äta fisk men det ska vi försöka göra minst 2-3 dagar i veckan när jag börjar med varierat. Så jag har skrivit ut recept och satt i en pärm och sen gjort ett fyraveckorsschema över vad vi ska äta. Inget tjafs om vad vi ska ha till middag, inget stresslagande utan vi handlar mat till recepten i god tid innan och sen gör vi de under dagarna som det står. Jag kommer antagligen att äta lunch och middag som mina måltider. Frukost och mellanmål blir itrimersättningar. Det kan givetvis ändras men det är väl så jag hoppas få ihop det. Man får givetvis göra iordning recepten så de passar med mitt ätande, pasta får ersättas av broccoli eller grönsaker etc. Ska bli härligt att börja äta igen! Men man längtar ju sååååå otroligt! Lite jobbigt är det nu i sluttampen..


MIDDAG:
Ätit middag och suttit med itrims faktabok och läst om övergång till att äta, läst på lite om mat etc. Även pratat i telefon! Hade ett fotojobb i början av sommaren av hårvårdsprodukter. Det var en himla massa produkter men de har blivit kvar hos mig sen dess. Imorgon ska jag åka och lämna tillbaka de (ca100st) och då ringde hon och sa att jag skulle plocka ut vad jag vill ha :) HURRA! Så nu har jag massor med bra hårvårdsprodukter, det är ju bra grejor också.. Så det gjorde mig väldigt glad! Båda katterna löper här hemma, jätteroligt med två katter som ligger och rullar och låter haha.. Blir nog p-piller till de nu..


Jaja, vi hörs imorgon!

Kram på er!


Steg: 10709

Gym: 0 minuter

Promenad: 40 minuter

 
 
Vicke

Vicke

5 september 2010 08:42

då hoppas jag att värken släpper fort och att du får en fin dag

http://vickesblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Therese

5 september 2010 20:06

Hej igen, det är verkligen roligt att ha hittat hit, du verkar så målinriktad och motiverad ! Jag vägde in mig på 97,3kg - och har tidigare legat runt 70... Nu efter ca 4 veckor har jag tappat 12 kg, och det är ju helt underbart...mitt mål är 75kg och det kommer jag klara. Precis som du, måste jag nog också planera mina måltider sen när jag går över till varierat för att lyckas hålla min nya vikt på sikt. Jag har också bestämt mig för att äta lunch o middag. Middag med familjen som består av man o två små barn. Jag har precis som du också en gammal hund och det gör ju att jag kommer ut varje dag och kan gå mina steg... Även om jag tidigare var lite lat när det gäller nu, men nu börjar även hunden få bättre kondis :-) hihi. Jag kommer att följa din fina blogg och heja på in i det sista :-), kram Therese

 
Ingen bild

Lisa-Marie

5 september 2010 21:49

Hej hej!

Tack för era inlägg!

Therese: Vad roligt att få mer pepp :) Hjälper väldigt mycket. Tiden går extremt långsamt nu när jag är på upploppet.. Jag kommer att lägga in mina recept etc här så du kanske kan sno något där :) Jag känner också så, middagen är viktigast för mig, jag saknar verkligen att äta tillsammans med min man. Frukosten klarar jag mig utan och mellanmålet känns sådär så lunch och middag blir det!

Ja, visst är det underbart med hund, min är ju bara 6 månader så hon är en valp vilket innebär att hon knappt någonsin är med på mina promenader, hon får ju inte promenera mer än ca 20 minuter per dag i den åldern.. :) Men sen så, när hon är lite större :)

Kram på er!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa-Marie - 10 januari 2017 18:07


Hejsan,Jag ser ibland att folk varit inne här och det var ju X antal år sedan jag var här!Jag har två barn och driver mitt eget företag Fotograf Lisa-Marie Chandler www.lisamariechandler.se så om ni vill kika in och hälsa på är ni väldigt välkomna! ...

Av Lisa-Marie - 7 maj 2011 11:09

Jaha.. Nu har jag inte skrivit på väldigt länge och nu tänker jag förklara varför :) Jag ska bli mamma! Nu har de mest kritiska 12 veckorna gått och allt verkade bra när jag var på ultraljud i torsdags och bebisen sprattlade på som sjutton så ja...

Av Lisa-Marie - 27 april 2011 11:49

Jaa.. Som sagt.. Inte mycket skrivet inte :)   Jag har inte varit så mycket på benen alls, tröttig och tröttig. Är inte riktigt bra ännu men det går framåt. Jag längtar efter min energi och framåtanda! Lite konstigt känns det allt, jag som varit ...

Av Lisa-Marie - 9 april 2011 09:11

Ja, jag har legat helt däckad i sängen i två veckor. Jag har varit väldigt sjuk, det var länge sedan jag varit såhär dålig. Trist och jobbigt har det varit. Jag har inte kännt för att blogga trots att jag givetvis haft datorn till hands. Jag är nu nå...

Av Lisa-Marie - 23 mars 2011 22:00

Ja, idag hade jag en inte så bra dag måste jag säga.. Promenerade till jobbet i solen och det var supermysigt!! Sen hade vi personalmöte och det är ju alltid bra att reda ut saker hit och dit.. :)   På eftermiddagen kom två personer i ungefär sam...

Presentation


Jag heter Lisa-Marie och bloggar om min kamp mot min vikt. Jag går på ett ställe som heter Itrim. Gå gärna in på www.itrim.se och läs mer för info. Jag skriver 3-4 ggr om dagen varför det alltid står Morgon, lunch etc.. Det är när jag skrev texten.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards