Direktlänk till inlägg 6 september 2010

Dag 75

Av Lisa-Marie - 6 september 2010 08:52

MORGON:
Och så var det måndag igen.. Jag hade rätt svårt att sova igår så jag låg och tänkte på början av sommaren när jag startade med itrim. Hur långsamt jag rörde mig på gymmet, inte speciellt mycket studsande eller stora rörelser. Hur tungt det var att gå på en lång promenad. Hur svårt det var att sitta utan att magen tog i när jag drog upp knäna eller korsade benen. Hur jag såg ut och var. Vilken skillnad! Det mest fantastiska är att det gått så fort. Jag stod med min man häromdagen och jämförde bilderna jag tog på mig i bikini när jag startade och hur min kropp ser ut idag. Det går knappt att jämföra. Fantastiskt, ett litet mirakel måste jag säga! Jag är så otroligt nöjd! Min rädsla nu är att jag ska luta mig tillbaka på att det gått så bra, att jag ser fantastisk ut (ja, jag tycker det i alla fall haha) och tänka.. Äh, jag behöver inte gå ner de sista kilona. Jag ser ju bra ut som jag gör! Jag har ju som målvikt att gå ner till 68kg. Så det kommer att ta ett tag på varierat för att gå ner de sista kilona eftersom att det tar längre tid på varierat än det gör med snabbt som jag gått hittills.. Nej, jag ska klara det! Jag vet att jag ska! Jag kan! Jag vill!


LUNCH:
Har nu varit och tränat och sen den vanliga promenaden hem, är så stolt över min disciplin.. Duktiga jag! Sen blir det studera och efter det ska jag åka och lämna tillbaka hårvårdsprodukterna som jag fotat och sen fota kattungar. Ska bli jätteroligt!

Träffade en kvinna på itrim som har sett mig sen jag började och hon tyckte att jag såg riktigt smal ut! Underbart att höra! Männsikorna är otroligt trevliga och ger mer än gärna komplimanger till varandra, stöttar och säger hej/hej då.. Vet inget gym eller så där man säger hej då till hela gänget när man avslutar sitt pass.. Tyvärr glömde jag knäskyddet (kommer inte ihåg det riktiga namnet men det är en strumpa som stöttar knät) hemma så jag fick ta det lite lugnare på både gymmet och på promenaden, det blir så ostadigt utan den.


EFTERMIDDAG:
Fixat och ätit lite snabbt och ordnat inför att jag ska åka och fota, ska fota kattbebisar.. Hemskt jobb :) Finns ju värre om man säger så haha.. Ska bli jätteroligt!! Längtar verkligen tills på onsdag när det är gruppträff, ska bli så kul att träffa folk och få lite pepp.. :)


MIDDAG:
Jaha, det blev en lite sen middag, jag åt en chokladbar i bilen och hittade en oöppnad cola zero i baksätet så det fick bli det att dricka haha :) Men det var det värt, fyra små hulliganer som röjde järnet och jag försökte fota. Hade en jättetrevlig kväll med snack och foto samt gos av kattungar.. Kan det bli bättre? Kom precis hem och har druckit två glas vatten och hälsat på alla djuren.. (och mannen fick också en hälsning så klart haha)..


Jag har ca 1000 steg kvar idag så det måste jag gå ut och gå om en stund..


Kram på er alla som kämpar!


(Hade svårt att sova så jag gick upp mitt i natten och dansade Zumba i 50 minuter, tidigare när jag inte kunnat sova så har jag ätit snacks etc, det känns som en förbättring eller vad tycker ni? :)


Steg: 13065

Gym: 30 minuter

Promenad: 40 minuter

 
 
Luiza

Luiza

6 september 2010 17:39

Hej Lisa-Marie!
Först vill jag tacka dig för dina stärkande ord i min blogg!!! De betyder väldigt mycket för mig!
Vidare vill jag bara tala om, det inte bara är dina ord, även din blogg är så otroligt motiverande att titta igenom.
När jag var inne på min andra dag, för en vecka sedan och allt kändes så där hopplöst, kikade jag runt lite på nätet efter bloggar om itrim alt viktnedgång.
Idag, när jag bläddrar igenom din blogg, känner jag plötsligt igen bilden jag såg då, bilden som fick mig att kämpa vidare!
Det är en bild på dig och din hund,innan du började och ett tag efter...
Tack! Det är till stor del din förtjänst =)!
Du är så jäkla duktig, vännen!!!!
Jag är oerhört imponerad av din resa!!!

Kämpa på, du klarar det!!! Nu är det inte många kilon kvar =)!

Ha en fin dag!
Kram/
Luiza

http://www.mellanhoppochfortvivlan.blogspot.com

 
Ingen bild

Lisa-Marie

7 september 2010 10:07

Hejsan Luiza,

Vilket trevligt inlägg! Jätteroligt att höra att jag och min vovve lyckats inspirera dig och hjälpa dig kämpa vidare! Underbart att höra!

Du kommer att klara det, en dag i taget, se målet framför dig och kämpa på. Hör av dig om du behöver tips och trix för att hålla uppe motivationen eller bara få ur dig något :)

Ha det gott nu och lycka till massor!
Kram Lisa-Marie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa-Marie - 10 januari 2017 18:07


Hejsan,Jag ser ibland att folk varit inne här och det var ju X antal år sedan jag var här!Jag har två barn och driver mitt eget företag Fotograf Lisa-Marie Chandler www.lisamariechandler.se så om ni vill kika in och hälsa på är ni väldigt välkomna! ...

Av Lisa-Marie - 7 maj 2011 11:09

Jaha.. Nu har jag inte skrivit på väldigt länge och nu tänker jag förklara varför :) Jag ska bli mamma! Nu har de mest kritiska 12 veckorna gått och allt verkade bra när jag var på ultraljud i torsdags och bebisen sprattlade på som sjutton så ja...

Av Lisa-Marie - 27 april 2011 11:49

Jaa.. Som sagt.. Inte mycket skrivet inte :)   Jag har inte varit så mycket på benen alls, tröttig och tröttig. Är inte riktigt bra ännu men det går framåt. Jag längtar efter min energi och framåtanda! Lite konstigt känns det allt, jag som varit ...

Av Lisa-Marie - 9 april 2011 09:11

Ja, jag har legat helt däckad i sängen i två veckor. Jag har varit väldigt sjuk, det var länge sedan jag varit såhär dålig. Trist och jobbigt har det varit. Jag har inte kännt för att blogga trots att jag givetvis haft datorn till hands. Jag är nu nå...

Av Lisa-Marie - 23 mars 2011 22:00

Ja, idag hade jag en inte så bra dag måste jag säga.. Promenerade till jobbet i solen och det var supermysigt!! Sen hade vi personalmöte och det är ju alltid bra att reda ut saker hit och dit.. :)   På eftermiddagen kom två personer i ungefär sam...

Presentation


Jag heter Lisa-Marie och bloggar om min kamp mot min vikt. Jag går på ett ställe som heter Itrim. Gå gärna in på www.itrim.se och läs mer för info. Jag skriver 3-4 ggr om dagen varför det alltid står Morgon, lunch etc.. Det är när jag skrev texten.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards