Direktlänk till inlägg 9 september 2010

Dag 78 - 74,4kg

Av Lisa-Marie - 9 september 2010 06:34

MORGON:

Som vanligt under vägdagen (julafton som jag kallar den) så är jag uppe tidigt, jag verkligen längtar och känner mig som ett barn på morgonen.. Och oj vilken morgon.. -1,9kg sen förra veckan! Jag är sååå glad, mitt BMI gick från 28.7 till 28 på en vecka! Mitt mål är nära (alltså mitt första mål på -20kg på 12 veckor), jag kan nästan ta på det.. Sammanlagt har jag nu gått ner 19,2kg. Det innebär att jag måste gå ner 0,8kg tills på tisdag när jag har min hälsoanalys. Det SKA gå! :) KÄMPAAAAAAAAAAAAAA!


Och så ännu mer positivitet idag!

Jag var med i en tävling om ett akvarium (ett på 125 liter) eftersom att min älskar sitt akvarium (han håller på med fiskarna och jag med katterna och hunden typ) och jag skrev då en motivering till varför min älskade man skulle vinna. Och jag vann! Vi ska åka och hämta akvariet i Globen idag eller imorgon. Då har man gjort mannen lycklig idag också! :)


LUNCH:
I brist på chokladbarer som var slut hos itrim så åt jag en couscousmåltid till lunch. Känns lite tungt för magen med tanke på att jag ska åka och träna sen och promenera. Vi måste åka handla skonmat hos veterinären och lite medicin till vovven, sen ska vi hämta akvariet samt åka till itrim och träna :) Hurra!


EFTERMIDDAG:
Har varit och tränat, UNDERBARA itrim!!! Jag skrev precis när jag börjat (3 veckor) om hur besviken jag var då kylväskorna som de hade haft sen jag började var slut och att de inte gick att få tag på. Jag tyckte de var så snygga och praktiska.. Efter att de läst på min blogg om hur ledsen jag var över det så kom Madeleine och gav mig en väska idag! Snacka om underbar! Åh, vad glad jag blev! Ni är ju helt otroliga! Skaka fram en av de till mig sådär.. :)

Efter det så åkte vi och hämtade akvariet och åkte hem. Mannen är jättelycklig!


MIDDAG:
Ja, så vart det olyckligt slut på denna dagen efter att den varit så himla positiv, jag var på en föreläsning på itrim av en man som gått på itrim i ca 2 år nu. Han jobbar även med psykologik. Otroligt givande, intressant och bra! Jag tyckte det var 2 väl spenderade timmar att lyssna på honom. Och han fick en att titta in i sig själv, vad man tänker och gör. Hur man ser på sig själv och andra ser på mig. Så när jag gick därifrån så kommer jag till bilen. Jag inser att bilen är olåst och förbannar mig själv att jag glömt när jag brukar vara så noga, hoppar in i bilen och tycker sätet känns som att det är lite långt bak.. Sen stänger jag dörren. DÅ inser jag att dörren glappar (toppen) med ca 1 dm eller så.. Någon har brutit sig in i bilen, snott några kronor (typ 20 spänn) och sen lämnat CD-skivor, Ray Ban glasögon etc.. Hur sjukt är inte det?? De bröt sönder min bildörr för att stjäla några kronor.. Alltså jag blev så ledsen.. Jag har inte råd att fixa någon bildörr just nu.. Det känns otroligt tungt.. Vi får ju lösa det men det är så himla taskigt! VARFÖR gör människor såhär??


Usch och fy! Ni förstår inte hur ledsen man blir, vad har jag gjort er?


Åt middag när jag kom hem och gick sen en runda med hunden och mannen för att skaka av mig irriation och ledsamhet..




Vikt: 74,4kg (-19,2)

Arm: 29,5 cm (-5,5)

Bröst: 95 cm (-17)

Bröstkorg: 83 cm (-12)

Mage: 93 cm (-19)

Höft: 95 cm (-13)

Lår: 62 cm (-8)

Knä: 37 cm (-5)


Steg: 10326

Gym: 30 minuter

Promenad: 50 minuter

 
 
PhD

PhD

9 september 2010 08:25

Jättegrattis!! Kram

http://komitrim.blogg.se

 
Amelie

Amelie

9 september 2010 08:45

Bra jobbat, helt fantastiskt att läsa att det gått så bra för dig :)

http://thereturnofamelie.blogspot.com

 
Ingen bild

Therese

9 september 2010 20:48

Hej på dig ! VAD du är duktig! Jag är sååå imponerad. Klart du kommer klara de sista 0,8kg ! Heja heja!
Själv går det jättebra, har gått mellan 8-12 tusen steg varje dag och så har jag tränat mina 2 pass varje vecka i snart 3 veckor. Det känns sååå härligt. Idag hade jag inte gått nåt för det var full rulle på jobbet, och efter middagen här hemma. Men sen gick jag ut och gick 9000 steg i 1 timme och 10 tim, är alldels svettig nu och det känns underbart. Nu ska jag duscha och sen dricka massor med vatten!!! Kör hårt! Kram på dig!

 
Ingen bild

Lisa-Marie

10 september 2010 10:17

Tack för alla fina kommentarer! Det är så härligt när man kan gå in och läsa hur alla hejar på en! Det behövs verkligen nu! Ni som skriver får mig att vilja skriva mer i bloggen, vara bättre och bli bättre!

Det är ett otroligt stöd!
TACK FÖR ATT NI FINNS!

Kram Lisa-Marie

 
Ingen bild

Lotta

12 september 2010 09:46

Satan i gatan vad duktigt du är. Man blir alldeles peppad av att se dina resultat. Hehe. Själv gymmar jag bara men jag orkar inte riktigt bry mig om maten så jag kör på bara. Men jag tycker att känslan är viktigast. Jag känner mig bra.

Och klart du kommer klara 0,8 kg lille gummi, ingenting för en sån som du.

Bildörren tänker jag inte ens kommentera. De är inte värda min kommentar.

See ya!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa-Marie - 10 januari 2017 18:07


Hejsan,Jag ser ibland att folk varit inne här och det var ju X antal år sedan jag var här!Jag har två barn och driver mitt eget företag Fotograf Lisa-Marie Chandler www.lisamariechandler.se så om ni vill kika in och hälsa på är ni väldigt välkomna! ...

Av Lisa-Marie - 7 maj 2011 11:09

Jaha.. Nu har jag inte skrivit på väldigt länge och nu tänker jag förklara varför :) Jag ska bli mamma! Nu har de mest kritiska 12 veckorna gått och allt verkade bra när jag var på ultraljud i torsdags och bebisen sprattlade på som sjutton så ja...

Av Lisa-Marie - 27 april 2011 11:49

Jaa.. Som sagt.. Inte mycket skrivet inte :)   Jag har inte varit så mycket på benen alls, tröttig och tröttig. Är inte riktigt bra ännu men det går framåt. Jag längtar efter min energi och framåtanda! Lite konstigt känns det allt, jag som varit ...

Av Lisa-Marie - 9 april 2011 09:11

Ja, jag har legat helt däckad i sängen i två veckor. Jag har varit väldigt sjuk, det var länge sedan jag varit såhär dålig. Trist och jobbigt har det varit. Jag har inte kännt för att blogga trots att jag givetvis haft datorn till hands. Jag är nu nå...

Av Lisa-Marie - 23 mars 2011 22:00

Ja, idag hade jag en inte så bra dag måste jag säga.. Promenerade till jobbet i solen och det var supermysigt!! Sen hade vi personalmöte och det är ju alltid bra att reda ut saker hit och dit.. :)   På eftermiddagen kom två personer i ungefär sam...

Presentation


Jag heter Lisa-Marie och bloggar om min kamp mot min vikt. Jag går på ett ställe som heter Itrim. Gå gärna in på www.itrim.se och läs mer för info. Jag skriver 3-4 ggr om dagen varför det alltid står Morgon, lunch etc.. Det är när jag skrev texten.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards