Direktlänk till inlägg 13 september 2010

Dag 82

Av Lisa-Marie - 13 september 2010 08:40

MORGON:

God morgon allihopa! Känner mig trött men kroppen gör inte lika ont som igår! :) Det är ju himla positivt! Ska försöka fortsätta göra kokboken, det börjar närma sig nu! Ska bli otroligt spännande att se vad folk tycker. Nu håller jag ju på att konvertera mina gamla recept som jag gjorde med LCHF. De kommer kanske inte bli 100% vad itrim vill ha men nästan. Och jag vet att itrim inte vill att man ska ha sås eller dressing men jag kommer ändå att ha en sektion för lite lättare alternativ till sånt eftersom att jag vet att många vill ha det. Det skadar ju inte om man tar liiite och det är speciellt för någon gång, jag tycker att det är bättre att ha ett nyttigt alternativ än att köpa någon färdig eller göra en fet sås som på gamla goda tiden :). Annars hoppas jag att de tycker mina recept är ok! Det svåraste är handflatan och knytnävan, hur gör man en lasagne så att det är lätt att kolla handflatan och knytnäven liksom (lasagnen är givetvis utan pasta)? Jag får testa mig fram..


LUNCH:

Nu har jag varit och gjort konditionstestet (i Haninge är det 1055m + 5m stigning). Jag hade min älskade man och vovve där och hejade och tog tid, vet ni vad jag lyckades med???? 08.03, helt jäkla fantastiskt! Jag är såååå stolt! För 12 veckor sedan slutade tiden på 10.05 vilket innebär att jag gått från rött (som är sämst) till grönt (som är bäst). Jag har bra kondition (känns till och med konstigt att skriva haha..) Helt otroligt kul! Jag är supernöjd! I spöregn också :) Men när jag gymmade efteråt så var jag jättetrött, höll inte alls samma tempo som jag brukar och kände mig lite tom i huvudet.. Blodtrycket gissar jag på.. Och sen så har jag ju känt mig lite hängig de senaste dagarna.. Men jag tog mig igenom passet och sen promenerade jag hem i regnet, känns jättebra! Nu ska jag försöka vila upp mig och studera och jobba lite.. Ätit lite lunch och druckit lite kaffe :) Kaffe är verkligen gott för själen!


EFTERMIDDAG:

Har nu ätit mitt mellanmål, givetvis har jag varken jobbat eller studerat som tänkt utan tittar på en film (The Island), jag har sett den förut men den är bra tycker jag :) Jag behöver vila lite.. Känns som att jag har jobbat på bra idag ändå.. :) Ser SÅÅÅ fram emot min hälsoanalys imorgon, det ska bli otroligt kul att känna att man klarat 12 veckor (även om det är till på onsdag). På torsdag blir det mat! :) Kycklingsallad *dreggel*.. Haha..


MIDDAG:

Nu är middagen nerslukad, ser såååå fram emot imorgon och min hälsoanalys! Ska bli så roligt :) Är lite tröttig nu och ska snart sussa faktist, imorgon blir det powerwalk och förhoppningsvis lite Zumba om kroppen tillåter.


Hoppas att ni alla mår bra!

Kram kram!


Steg: 10128

Gym: 30 minuter

Promenad: 50 minuter

 
 
Ingen bild

Julia

13 september 2010 13:35

Jag tycker också att det ska bli spännande att ta del av din kokbok. Inspiration behövs alltid!! :) Men jag tänkte på en sak, din pappa äter ju kolhydrater? En handflata protein, en handflata kolhydrater och två knytnävar grönsaker. Kommer dock inte ihåg när det var knytnävar eller handflator... Finns det olika program att följa?

Du har verkligen kämpat toppen bra!!!!!!!! :):)

 
Ingen bild

Lisa-Marie

13 september 2010 14:21

Hejsan Jullan!
Ja, pappa går på dieten som gör att han står stilla i vikt, han skulle ju bara gå ner 18kg och det gjorde ju han på 8 veckor och sen ska han stå stilla, jag ska fortsätta gå ner i vikt och då äter man inte spannmål etc :) Han äter en knytnäve kolhydrater/spannmål.

Kram på dig och hälsa min kära bror!
Mvh Lisa-Marie

 
Ingen bild

Therese

13 september 2010 14:29

Såååå duktig du är ! Från rött till grönt! Underbart va??? Vilken resa du har gjort, var stolt över dig nu!!!
Jag har hunnit med 7000 steg på morgonen innan jobbet, jätteskönt. Ikväll har jag barnvakt o ska ut o gå 1 timme igen, underbart. Mannen är bortrest o är åter i morgon. Jag älskar verkligen hösten och det är så härligt att vara ute o prommenera då, friskt och härliga färger i skogen! Njut av din härliga dag! I morgon ska jag väga mig, tror det har gått bra... Börjar v 6 idag och det känns underbart! Må så gott, kram Therese

 
Ingen bild

Julia

13 september 2010 15:50

Jaha, då förstår jag!! :) Bra kämpat med konditionstestet!!!! GRYMT!

 
Luiza

Luiza

13 september 2010 16:12

Hej, vännen!
Du är så jäkla bra!!!
Visst är det för bra för att vara sant? Man är alltid så självkritisk, har svårt att se sig själv i en position man är ovan vid.
Du är bäst!!! Kul att det går så otroligt bra för dig =)!

Vägde mig idag, och har nu sammanlagt gått ner 7 kg på 2 veckor....Jag jublar =)!!!!!

Tack för din varma kommentar ang. min vän...Det som hänt är ofattbart =(.

Ha en fin e.m
Kram

http://www.mellanhoppochfortvivlan.blogspot.com

 
Lina

Lina

13 september 2010 16:47

Bra jobbat!! Härligt att se såna fina resultat, och grattis till att du nästan är i mål med de hårda 12 veckorna!! Låter jätteintressant med din kokbok! :)
kram Lina

http://linasitrimresa.blogspot.com

 
Ingen bild

Lisa-Marie

13 september 2010 16:48

Hej alla!
Ja, jag känner mig otroligt duktig! SÅ himla roligt att det gått så bra och förhållandevis smärtfritt att gå igenom dessa 12 veckor, jag är fortfarande i chock över att det snart är över. Eftersom att kroppen ändrats så otroligt mycket hinner man ju inte med.

Therese: Jag håller tummarna för din vägning, det är säkert super! Tack för din peppande kommentar! Alltid lika positivt!

Luiza: Visst är man självkritisk, och sen hinner man ju inte riktigt med i svängarna alls när det går så fort.
Ja, jag beklagar ännu en gång om din vän, helt ofattbart.

Kram till er alla!
Mvh Lisa-Marie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa-Marie - 10 januari 2017 18:07


Hejsan,Jag ser ibland att folk varit inne här och det var ju X antal år sedan jag var här!Jag har två barn och driver mitt eget företag Fotograf Lisa-Marie Chandler www.lisamariechandler.se så om ni vill kika in och hälsa på är ni väldigt välkomna! ...

Av Lisa-Marie - 7 maj 2011 11:09

Jaha.. Nu har jag inte skrivit på väldigt länge och nu tänker jag förklara varför :) Jag ska bli mamma! Nu har de mest kritiska 12 veckorna gått och allt verkade bra när jag var på ultraljud i torsdags och bebisen sprattlade på som sjutton så ja...

Av Lisa-Marie - 27 april 2011 11:49

Jaa.. Som sagt.. Inte mycket skrivet inte :)   Jag har inte varit så mycket på benen alls, tröttig och tröttig. Är inte riktigt bra ännu men det går framåt. Jag längtar efter min energi och framåtanda! Lite konstigt känns det allt, jag som varit ...

Av Lisa-Marie - 9 april 2011 09:11

Ja, jag har legat helt däckad i sängen i två veckor. Jag har varit väldigt sjuk, det var länge sedan jag varit såhär dålig. Trist och jobbigt har det varit. Jag har inte kännt för att blogga trots att jag givetvis haft datorn till hands. Jag är nu nå...

Av Lisa-Marie - 23 mars 2011 22:00

Ja, idag hade jag en inte så bra dag måste jag säga.. Promenerade till jobbet i solen och det var supermysigt!! Sen hade vi personalmöte och det är ju alltid bra att reda ut saker hit och dit.. :)   På eftermiddagen kom två personer i ungefär sam...

Presentation


Jag heter Lisa-Marie och bloggar om min kamp mot min vikt. Jag går på ett ställe som heter Itrim. Gå gärna in på www.itrim.se och läs mer för info. Jag skriver 3-4 ggr om dagen varför det alltid står Morgon, lunch etc.. Det är när jag skrev texten.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards