Direktlänk till inlägg 15 september 2010

Dag 84

Av Lisa-Marie - 15 september 2010 09:41

MORGON:
Idag är slutet av mina 12 veckor. Den 84:e dagen är här. Jag kan inte förstå att tiden gått så fort, det känns både underbart och tråkigt att jag är här faktiskt, det som känna lite tråkigt är att jag inte kan motivera alla på samma sätt som tidigare då många är i sin ersättningsfas medans jag är i ett annat stadie, det känns lite tråkigt.. Jag har ju varit relativt ensam under sommaren (om man jämför med alla som startade i augusti), det hade varit roligt om man startat samtidigt. Men oj vad härligt det ska bli att gå till nästa fas, men läskigt! Jag känner mig lika motiverad och peppad som tidigare men det är fortfarande "okänd" mark.. :)

Heja heja!


LUNCH:
Och så har jag kämpat mig igenom ett Zumbapass framför TV:n, blir sådär otroligt lycklig varje gång jag tränar Zumba, trött JA, slut JA och LYCKLIG haha :) Snart ska jag gå en promenix med vovven innan jag hoppar in i duschen, mannen kommer inte hem förrän senare så jag kan inte ta min powerwalk nu..


EFTERMIDDAG:
Har nu varit runt och ränt :) Till djuraffären och köpt lita plantor till akvariet samt lite hundsaker.. och kattsaker.. :) Zoo kan man nog kalla mitt hem nu skulle vilja säga. Har promenerat med vovven och min man, mycket trevligt! Har glömt bort att man kan kan vara ute och gå utan powerwalk och turbo i fötterna haha.. :) Härlig dag dock! Även om det är tråkigt väder känns allt väldigt bra ändå!


MIDDAG:
Jaha, så blev sista måltiden en chokladbar i bilen :) Skulle ju testa moussakan idag juuuuu! Det känns som att ödet inte vill att jag ska pröva den haha.. Vi fastnade hemma hos ett par vänner och blev kvar en stund så det var den kvällen :) Trevlig men jag hann inte hem för att fixa maten, imorgon ska jag minsann göra den till lunch när jag varit på gymmet. Och IMORGON ladies and gentlemen blir det kycklingsallad till middag.. :) Det ni! Kyckling med grönsaker.. mmmm... :) GOTT GOTT GOTT! Så ja, jag ser verkligen fram emot imorgon! Ska bli fantastiskt! MEN samtidigt är jag lite orolig för vågen vid upptrappningen.. De säger ju att det är rätt vanligt att man går upp i vikt i början när man fyller på depåerna i kroppen (de som töms i början varför man går ner såååå himla fort första veckan).. Vill inte se något plus nästa vecka! Haha.. Men men, det blir som det blir.. IMORGON är första dagen på resten av mitt liv! :)


Sov gott!


PS. Adressen till min kokbok är www.lisamariechandler.se/kokbok

Den är inte klar på ett tag men kommer att växa fram en dag i taget :)


Steg: 10170

Gym: 0 minuter

Promenad: 30 minuter



 
 
Ingen bild

Therese

15 september 2010 20:05

God kväll ! Har precis lagt barnen, o nu ska jag snart ta en tur med hunden. Lyx! Sista dagen för dig med 100% ersättning, måste kännas konstigt? Hur ser upptrappningen ut? Ska bli intressant att följa allt nu. Kan tänka mig att du har planerat din första måltid väl :-). Njut av kvällen nu, o av maten i morgon! Kram Therese

 
Ingen bild

Lisa-Marie

15 september 2010 22:43

Hejsan!

Ja, den är minutiöst planerad haha..
Jo, jag gör den upptrappningen som står i faktaboken, ett mål om dagen i 7 dagar (har jag för mig eller om det var någon dag kortare) och sen två mål om dagen. KUL är det!

Tack för att du hänger med :)
Kram L-M

 
Ingen bild

Lena

16 september 2010 01:36

Måste bara säga att jag är super inspirerad av dig :).Du är superduktig och en stor insprationskälla.
Bor i holland och tyvärr finns inte ITRIM här ännu, så jag kör på egen hand och följer din blogg dagligen och tar till mig alla tips ideer och hoppas jag hoppas attjag lyckas lika bra som dig, har kört 10 dagar och -4kg :).Lycka till nu med nästa steg.
hälsningar från en fd haningebo

 
Ingen bild

Lisa-Marie

16 september 2010 14:37

Åh vad jag glad blir! Din kommentar verkligen satte sig i hjärtat, tack så jättemycket!

Vad härligt att du kan få hjälp via min blogg! Det är så otroligt roligt att höra!

Grattis till fina resultat! Härligt att höra! Det kommer säkert att gå lika bra framöver, och svajar det så vet du var jag finns! Det är bara att höra av sig :)

Kram på dig!
Lisa-Marie

 
Lina

Lina

19 september 2010 18:14

Tack för dina kommentarer å peppningar! :)

Och du ska veta att du fortfarande inspirerar även om du är mkt längre fram än många andra. Det är så härligt att läsa och din glädje över ditt nya liv strålar verkligen fram genom dina ord!!
kram Lina

http://linasitrimresa.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa-Marie - 10 januari 2017 18:07


Hejsan,Jag ser ibland att folk varit inne här och det var ju X antal år sedan jag var här!Jag har två barn och driver mitt eget företag Fotograf Lisa-Marie Chandler www.lisamariechandler.se så om ni vill kika in och hälsa på är ni väldigt välkomna! ...

Av Lisa-Marie - 7 maj 2011 11:09

Jaha.. Nu har jag inte skrivit på väldigt länge och nu tänker jag förklara varför :) Jag ska bli mamma! Nu har de mest kritiska 12 veckorna gått och allt verkade bra när jag var på ultraljud i torsdags och bebisen sprattlade på som sjutton så ja...

Av Lisa-Marie - 27 april 2011 11:49

Jaa.. Som sagt.. Inte mycket skrivet inte :)   Jag har inte varit så mycket på benen alls, tröttig och tröttig. Är inte riktigt bra ännu men det går framåt. Jag längtar efter min energi och framåtanda! Lite konstigt känns det allt, jag som varit ...

Av Lisa-Marie - 9 april 2011 09:11

Ja, jag har legat helt däckad i sängen i två veckor. Jag har varit väldigt sjuk, det var länge sedan jag varit såhär dålig. Trist och jobbigt har det varit. Jag har inte kännt för att blogga trots att jag givetvis haft datorn till hands. Jag är nu nå...

Av Lisa-Marie - 23 mars 2011 22:00

Ja, idag hade jag en inte så bra dag måste jag säga.. Promenerade till jobbet i solen och det var supermysigt!! Sen hade vi personalmöte och det är ju alltid bra att reda ut saker hit och dit.. :)   På eftermiddagen kom två personer i ungefär sam...

Presentation


Jag heter Lisa-Marie och bloggar om min kamp mot min vikt. Jag går på ett ställe som heter Itrim. Gå gärna in på www.itrim.se och läs mer för info. Jag skriver 3-4 ggr om dagen varför det alltid står Morgon, lunch etc.. Det är när jag skrev texten.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards