Direktlänk till inlägg 23 september 2010

Dag 92 - 73,9kg

Av Lisa-Marie - 23 september 2010 08:40

MORGON:
Ok, så har det nu hänt.. Första veckan som jag faktiskt gått upp i vikt.. Jättetråkigt.. Även om det inte är många gram så tar det emot nu när man ändå känner sig sugen på allt möjligt.. Den lilla onda djävulen som sitter på axeln säger: Men du går ju ändå inte ner i vikt.. Så det gör ju inget om du äter lite.. :) Men jag tänker faktiskt inte lyssna på honom.. Men jobbigt är det.. Hade hoppats på att det hänt något åt det hållet det ska hända :)


LUNCH:
Först vill jag tacka för allt pepp jag får i kommentarerna, det hjälper verkligen massor, ibland behövs det :) Har ätit lunch och ska nu ut på promenad, känner mig lite bättre och eventuellt tänkte jag åka till gymmet imorgon innan vi åker till Borlänge (jag och min man ska dit och fota som vi gjorde för några veckor sedan).. Det ska bli roligt! Extra roligt är det givetvis att denna gången kan vi gå på restaurang på lördagkväll och äta lite gott (ja, alltså det går ju att beställa en köttbit och sallad).. Ska bli supermysigt! Så det blir tyvärr bara ett gympass på hela veckan för mig.. Men det känns ändå bra att om jag klarar det.. Man kan ju inte rå för att man blir dålig :) Nu ska jag ut och promenera med mannen och vovven :) MYSIGT!


EFTERMIDDAG:

Har nu promenixat en lång promenad, mycket trevligt! Ska dricka en shake och sen ska vi åka till min farmor och farfar och äta middag.. Vet inte riktigt när vi ska äta så det blir lite krångligt med måltiderna. Detta har jag väldigt svårt med. Hemma går det ju bra att göra sina måltider vid rätt tider men när man åker bort blir det ju helt fel. De flesta äter ju mellan 18-19.00 Jag äter 16.00 och 20.00 vilket gör att det blir lite störningar när jag måste äta 18.00 Jaja, det blir nog bra :) Kämpar på fortfarande! Ser fram emot imorgon och gymmet och sen en hel helg "barnfri".. Haha.. Alltså katt och hundfri.. :) Då blir det middag ute och promenader :) Härligt!


MIDDAG:

Var på middag hos min farmor och farfar tillsammans med pappa och hans sambo :) Jättetrevligt var det verkligen, rostbiff med sallad serverades :) De hade även med sig sin vovve så Kira var i extas när hon fick leka lite... Så nu är hon trött som få... Det blev en sen kväll och vi kom inte i säng förrän 00.30 Jättetrevligt som sagt :)


Vikt: 73,9kg (-19,7)

Arm: 29 cm (-6)

Bröst: 94,5 cm (-17,5)

Bröstkorg: 82 cm (-13)

Mage: 92 cm (-20)

Höft: 96,5 cm (-11,5)

Lår: 62 cm (-8)

Knä: 36,5 cm (-5,5)


Steg: 13172

Gym: 0 minuter

Promenad: 1 timme

 
 
PhD

PhD

23 september 2010 09:37

Kom igen LM, du har ju gått ner tjugo kilo! Att det fluktuerar lite nu när alla energidepåer fylls på betyder ju INTE att du gått upp i fettprocent. Men de verkar ju jobbigt med suget som startat upp nu när maten introducerades. Har antagligen med blodsockerhalten att göra. Vet inte om du ätit mycket frukt, morötter och annat med högt GI men kanske det kan vara något att kolla upp? Förhoppningsvis dämpas suget när kroppen vant sig vid den nya dieten. Du är så duktig så jag är säker på att du fixar det! Kram

http://komitrim.blogg.se

 
Ingen bild

Lisa-Marie

23 september 2010 10:08

Hejsan!
Tack på peppet :) Ja, alltså jag äter i stort sett inget med mycket kolhydrater.. Morötter har funnits några i woken (alltså otroligt lite eftersom att det mesta av grönsakerna jag äter är färska).. Frukt har jag ätit en.. Jag är ju LCHF:are så jag tänker ju mycket på kolhydrater och hur de påverkar suget så jag försöker verkligen att tänka på det.. Tror mer att suget är något psykologiskt som kom tillsammans med tuggandet och mat i magen..

Ja, jag hoppas också att suget går ner när jag vänjer mig :)

Kram på dig och heja!
Lisa-Marie

 
Lina

Lina

23 september 2010 13:00

Jag tycker du e grymt duktig, så bara kämpa på! Du e en vinnare och min förebild i denna resan!!! :)
Kram Lina

http://linasitrimresa.blogspot.com

 
Amelie

Amelie

23 september 2010 20:54

Håller med Lina, du är definitivt en av mina förebilder här i vårt lilla itrim nätverk på nätet :) Kämpa på :) Kram

http://thereturnofamelie.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa-Marie - 10 januari 2017 18:07


Hejsan,Jag ser ibland att folk varit inne här och det var ju X antal år sedan jag var här!Jag har två barn och driver mitt eget företag Fotograf Lisa-Marie Chandler www.lisamariechandler.se så om ni vill kika in och hälsa på är ni väldigt välkomna! ...

Av Lisa-Marie - 7 maj 2011 11:09

Jaha.. Nu har jag inte skrivit på väldigt länge och nu tänker jag förklara varför :) Jag ska bli mamma! Nu har de mest kritiska 12 veckorna gått och allt verkade bra när jag var på ultraljud i torsdags och bebisen sprattlade på som sjutton så ja...

Av Lisa-Marie - 27 april 2011 11:49

Jaa.. Som sagt.. Inte mycket skrivet inte :)   Jag har inte varit så mycket på benen alls, tröttig och tröttig. Är inte riktigt bra ännu men det går framåt. Jag längtar efter min energi och framåtanda! Lite konstigt känns det allt, jag som varit ...

Av Lisa-Marie - 9 april 2011 09:11

Ja, jag har legat helt däckad i sängen i två veckor. Jag har varit väldigt sjuk, det var länge sedan jag varit såhär dålig. Trist och jobbigt har det varit. Jag har inte kännt för att blogga trots att jag givetvis haft datorn till hands. Jag är nu nå...

Av Lisa-Marie - 23 mars 2011 22:00

Ja, idag hade jag en inte så bra dag måste jag säga.. Promenerade till jobbet i solen och det var supermysigt!! Sen hade vi personalmöte och det är ju alltid bra att reda ut saker hit och dit.. :)   På eftermiddagen kom två personer i ungefär sam...

Presentation


Jag heter Lisa-Marie och bloggar om min kamp mot min vikt. Jag går på ett ställe som heter Itrim. Gå gärna in på www.itrim.se och läs mer för info. Jag skriver 3-4 ggr om dagen varför det alltid står Morgon, lunch etc.. Det är när jag skrev texten.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards